Michał Czerwiński: Rozwój, innowacje i strategia

Michał Czerwiński. Fot. Szymon Kobusiński
Na zdjęciu: Michał Czerwiński. Fot. Szymon Kobusiński

Branża incentive zmienia się nieustannie od roku 2009, kiedy to garstka osób związanych z branżą założyła Stowarzyszenie Organizatorów Incentive Travel, które obecnie znane jest po prostu jako SOIT. W ciągu tych czterech lat z małej organizacji, której sporo osób nie dawało szans na przetrwanie Stowarzyszenie zmieniło się w silną organizację zrzeszającą największe firmy w Polsce, z którą wszyscy się liczą, a przede wszystkim z którą liczą się klienci organizujący incentive travel. Potwierdzeniem tej silnej pozycji jest duża aktywność i zaangażowanie korporacji w wiele projektów, które organizowane są przez SOIT, z których jeden zasługuje na szczególną uwagę. Columbus Day to tegoroczna inicjatywa integrująca środowisko incentive i promująca jakość oraz innowacyjność.


Przez cztery ostatnie lata zmieniła się również branża incentive, która obecnie przestaje być kojarzona wyłącznie z turystyką, a coraz częściej wchodzi w obszary marketingu bezpośredniego czego najlepszym dowodem jest wyróżnienie otrzymane w tym roku dla agencji Africa Line w konkursie Golden Arrow organizowanym przez Stowarzyszenie Marketingu Bezpośredniego. Incentive travel coraz częściej jest elementem długo falowej strategii aktywizacji sprzedaży, a nie jak to bywało wcześniej jednorazowym działaniem planowanym z niewielkim wyprzedzeniem. W roku 2013 do grona członków SOIT dołączyły kolejne firmy i w tym roku ich liczba wynosi już 20.
 

Wszystko to cieszy, ponieważ zmieniając i wzmacniając wizerunek incentive travel, jako narzędzia przynoszącego wymierne korzyści, które coraz częściej można mierzyć, nasza branża oraz firmy działające w jej obszarze stają się silniejsze i bardziej przewidywalne. Cały czas jednak pozostało wiele do zrobienia w obszarze prawnym, w zakresie nadzoru i kontroli nad przestrzeganiem przepisów ustawy o usługach turystycznych czy choćby w zakresie nowo powstającej dyrektywy Parlamentu Europejskiego w sprawie imprez turystycznych. Póki co nie wiemy jeszcze, jaki będzie miała ona wpływ na naszą branżę i jej obraz w przyszłości ale sprawa jest bardzo aktualna i należy jej się bacznie przyglądać. SOIT podjął w tym roku kroki w tej sprawie i zabiera czynny głos na forum, współpracując w tej sprawie z Polską Izbą Turystki. Istotną kwestią, na którą należy postawić w przyszłości jest edukacja, szczególnie w obszarze wykorzystania coraz to nowych narzędzi IT, które pojawiają się na świecie i które mogą uzupełnić paletę usług i podnieść jakość realizowanych projektów. Niezwykle ważny jest problem rozdrobnienia rynku i powstających na nim kolejnych firm, które póki co konkurują wyłącznie ceną, co w konsekwencji zagraża całej branży, prowadząc do osłabienia finansowej kondycji firm, a co za tym idzie stwarzając zagrożenie dla współpracujących z nimi klientów. Potrzeba zdecydowanej dyskusji na ten temat i zastanowienia się nad obszarami konkurencyjności wynikającymi z używanych narzędzi czy rozwiązań logistycznych lub programowych wpływających na podnoszenie jakości, a nie obniżanie ceny. To niełatwy problem, nad którym trzeba się zastanowić i który wymaga długofalowego działania.
 

Druga połowa roku 2012 i pierwsza połowa roku 2013 to czas, w którym branża wychodziła z kryzysu i można już z pewnością powiedzieć, że trudne czasy za nami. Na rynku pojawia się coraz więcej ciekawych zapytań dotyczących dalekich destynacji, a klienci coraz częściej myślą o budowaniu programów wsparcia sprzedaży, gdzie głównym motywatorem jest wyjazd incentive. Porównując pierwszą połowę roku 2013, do analogicznego okresu roku 2012 warto podkreślić 15-proc. wzrost zapytań, a co za tym idzie obrotów generowanych przez branże incentive.
Niezwykle ważnym wydarzeniem końcówki roku 2012 był, po raz pierwszy organizowany konkurs MP Power Awards, który bardzo szeroko traktuje branżę MICE i której ważnym elementem jest incentive. Dla naszej branży przewidziano trzy kategorie, w które włączono, również program wsparcia sprzedaży stworzony w oparciu o wyjazd incentive. Jest to kolejne potwierdzenie, jak ważnym elementem strategii aktywizacji sprzedaży jest incentive.
Mamy za sobą trudny okres i teraz przyszła pora na kolejny etap rozwoju. Mam nadzieję, że rozwoju, który stawia na jakość, innowacyjność oraz strategiczne podejście do programów incentive.
Autor: Michał Czerwiński, prezes zarządu InDreams, prezes Stowarzyszenia Organizatorów Incentive Travel, członek Jury MP Power Awards

Zaloguj się
Informacje
Branża
Personalia
Realizacje
Otwarcia
Obiekty
Catering
Technologie
Transport
Artykuły
Wywiady
Felietony
Publicystyka
Raport
Prawo
Biblioteka
Incentive travel
Prawo
Ogłoszenia
Przetargi
Praca
Wydarzenia
Galeria
Wyszukiwarka obiektów
Nasze projekty
MP Power Awards©
MP Fast Date©
MP MICE Tour
MP MICE & More
MP Legia Cup
Nasza oferta
Reklama i promocja
Content marketing
Wydarzenia
Konkurs
Webinary
Studio kreatywne
O nas
Polityka prywatności
Grupa odbiorcza
Social media
Kontakt
O MeetingPlanner.pl