Zakładki jasne 3a

Polecane obiekty

Hotel Polonia Palace

Warszawa (mazowieckie)

Międzynarodowe Centrum...

Kraków (małopolskie)

ICE Kraków Congress Centre

Kraków (małopolskie)

Polecane usługi

Masters Catering

Warszawa (mazowieckie)

Belvedere Catering by Design

Warszawa (mazowieckie)

Z-Factor. Smart Hospitality

Kraków (małopolskie)
A A
Felietony

Agata Kondracka-Drążkowska: Co tak naprawdę jest ważne w incentive travel?

Agata Kondracka-Drążkowska, MindBlowing, fot....

Dużo się mówi o trendach – a mniej o rzeczach ważnych. Dlatego ja dzisiaj opowiem o tym, co dla mnie najważniejsze w branży incentive. Podróże motywacyjne ewaluują. Uczymy się od siebie nawzajem, od klientów, od całej branży. Uczymy się, aby nasze programy i realizacje stawały się coraz bardziej ekscytujące i niezapomniane. Uczymy się nowych technologii, bo rynek rozwija się szybciej, niż kiedykolwiek.


To, że podróż motywacyjna jest pewnym etapem – częścią większego projektu – wiadomo już od dawna. O tym pisać już nie trzeba. Ale co jest tak naprawdę ważne w incentive travel? Co sprawia, że jest lepiej, bardziej kreatywnie, bardziej oryginalnie, bardziej… motywująco? To już temat, który warto rozłożyć na kilka punktów.

1. Człowiek w centrum
Człowiek był, jest i będzie. Bez człowieka nie ma naszej branży. Mam jednak wrażenie, że czasami organizatorzy zapominają o tym, prześcigając się nawzajem w ekstremach, byle dojść dalej, wejść mocniej, skoczyć wyżej. W doskonalącej się gonitwie gubią gdzieś swojego człowieka. A przecież to właśnie człowiek jest najważniejszy. To dla niego budujemy programy, to on ma być przez nie zmotywowany. Człowiek w centrum powinien być najważniejszy, a program spersonalizowany dla niego. Co tak naprawdę jest DLA NIEGO ważne? Kolejna wyprawa mustangiem a może występ gwiazdy? Nie głosuj za niego – a raczej pozwól jemu wybrać.

2. Sztuka
Jestem zdania, że kiedy człowiek ma już wszystko, wszystko widział i wszystkiego doświadczył, pozostaje mu w życiu tylko sztuka. Bo co realnie może zaskoczyć osobę, która na wyjazdy motywacyjne jeździ od 20 lat? Czego mogła nie widzieć i czego może chcieć doświadczyć?
Otóż, moi drodzy, bardzo możliwe, że niczego. Luksusowy hotel w NYC czy Hongkongu, chaty z bambusa w Wenezueli czy jurty w Uzbekistanie robią wrażenie tylko przez pierwsze kilka razy. W takim momencie na ratunek przychodzi sztuka – indywidualna, poruszająca i niepowtarzalna. Bo nie ma lepszej okazji, by poczuć się wyjątkowo niż jedne na jeden z dziełem Van Gogha.

3. Zero Waste

Jak mam mówić o rzeczach ważnych, to nie będę omijać najważniejszych. Kiedyś za komuny (część z Was doskonale pamięta) ciągle czegoś brakowało. Ciągle było mało. A teraz, gdy mamy dostęp do tak wielu rzeczy, wydaje nam się, że ich nigdy nie zbraknie.
Moi drodzy – kiedyś może zabraknąć. Dlatego planujmy nasze programy, aby były „w sam raz”. Jedzenia – w sam raz. Ulotek – w sam raz. Gadżetów – w sam raz. Nie za mało, aby nikomu nie zabrakło. Ale nie za dużo, żeby nie wyrzucać. Mniej znaczy więcej – szczególnie w podróżach motywacyjnych.

4. Emocje, nie kierunek

Granie kierunkiem to już niezły oldschool. Pamiętam, jak 10 lat temu wybierałyśmy kierunek podróży z panią dyrektor, która decyzję podejmowała na podstawie tego jak coś brzmiało. „Barcelona – nie brzmi”, „Rumunia – nie brzmi”, „Jamajka… hmm, brzmi”. I jechałyśmy na Jamajkę. Ale to było 10 lat temu – dzisiaj jest zupełnie inaczej. Bo już się nie liczy gdzie, ale Jak? Liczą się emocje i przeżycia.

5. Białe plamy
Są niczym Święte Graale Incentive’u, z jedną, małą różnicą – bo istnieją! Ja ich szukam za każdym razem, i za każdym razem jest to wyzwanie. I często łapię się nad tym, że są pod samym nosem. Dlatego numer 5 na liście ważnych rzeczy w Incentive Travel to „bycie uważnym”. Czasem przepiękna polska mieścina tuż przy puszczy może odebrać mowę nie gorzej, niż coś z Listy Cudów Świata. Szukajmy takich plamek na naszych mapach, dzielmy się nawzajem znaleziskami i wymieniajmy informacjami. Przecież wszyscy na tym zyskujemy!

5 punktów ważniejsze niż 100, o których przeczytacie w wielu podsumowaniach. 5 punktów, które warto mieć w sercu w 2019 r. – a pewnie i dłużej.
Co o nich myślicie? Jakie są Wasze spostrzeżenia?

 

Autor: Agata Kondracka-Drążkowska, współzałożycielka i współwłaścicielka agencji MindBlowing

10 lut 2019
 
średnia ocen:
4.5
 
oceń
 
 
 
Meeting Planner Sp. z o.o.
ul. Złota 9/30, 00-019 Warszawa
tel.: 22.378 38 51
 
Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka.