Paweł Lewicki: Event marketing a piłka nożna

Zapewne zastanawiacie się, co łączy event marketing z piłką nożną w Polsce? Oczywiście wiele elementów, chociażby wynikających z miejsca realizacji. Niemniej jednak nie chcę dziś pisać o eventach na stadionach czy działaniach związanych z promocją wydarzeń piłkarskich. Chcę poruszyć kwestię strategii i rozwoju biznesu.


Kilka tygodni temu najbardziej utytułowany klub piłkarski w Polsce, Legia Warszawa, powitał nowego prezesa. Bogusław Leśnodorski, bo o nim tutaj mowa, objął posadę i kilkoma sprawnymi ruchami zrobił więcej dobrego niż jego poprzednicy przez całe 7 lat. Z zawodu prawnik, miłośnik sportu, po kilkunastu dniach po objęciu stanowiska w jednym z wywiadów powiedział: „piłka nie przestaje mnie zadziwiać”. Nie odniósł się tymi słowami do poziomu polskich zawodników a do braku jakiejkolwiek strategii i długofalowego pomysłu w działaniach włodarzy polskich klubów.
Taki stan rzeczy to idealna analogia do sytuacji w polskim event marketingu.

 

Dzisiaj event marketing w Polsce ma historię kilkunastu lat. Przez ten czas powstało wiele agencji eventowych, ambientowych czy incentive travel. Zrealizowaliśmy tysiące projektów, pracujemy dla najlepszych korporacji w kraju. Tworzymy rzeczywistość wielu marek a wielokrotnie nie potrafimy precyzyjnie określić strategii własnych firm. Brak pomysłu na biznes, na jego rozwój, prowadzi do huśtawki w wielu agencjach, do masowych zwolnień, a potem szybkich transferów kolejnych pracowników. Rozpaczliwe szukanie klientów, potem praca na coraz niższych marżach, aby tylko przeżyć – to dziś rzeczywistość. Brakuje na rynku eventowym menedżerów, którzy jasno i czytelnie określą profil firm, jakimi zarządzają. Menedżerów, którzy na przekór aktualnym trendom, skutecznie i cierpliwie będą realizować postawione przed sobą cele. W event marketingu pracuję juz prawie 15 lat, przez ten czas miałem przyjemność budować i rozwijać niejeden biznes i powiem Wam, nie jest to trudne. Pomysł, spokój, konsekwencja i wiara we własne możliwości to klucz do sukcesu. Każdy taki sukces kolenej agencji na rynku eventowym buduje naszą wspólną pozycję i stawia nas w jeszcze lepszej sytuacji biznesowej.
Chciałoby się powiedzieć w jedności siła.

Nie wiem, czy prezes Leśnodorski osiągnie sukces, bardzo w to wierzę, ale za to jestem pewien, że my, eventowcy z każdym następnym dniem pokażemy poważnemu biznesowi, że jesteśmy pełnoprawnym jego członkiem.

Autor: Paweł Lewicki

Zaloguj się
Informacje
Branża
Personalia
Realizacje
Otwarcia
Obiekty
Catering
Technologie
Transport
Artykuły
Wywiady
Felietony
Publicystyka
Raport
Prawo
Biblioteka
Incentive travel
Prawo
Ogłoszenia
Przetargi
Praca
Wydarzenia
Galeria
Wyszukiwarka obiektów
Nasze projekty
MP Power Awards©
MP Fast Date©
MP MICE Tour
MP MICE & More
MP Legia Cup
Nasza oferta
Reklama i promocja
Content marketing
Wydarzenia
Konkurs
Webinary
Studio kreatywne
O nas
Polityka prywatności
Grupa odbiorcza
Social media
Kontakt
O MeetingPlanner.pl