FELIETON: Jak się nie mówi o efektach, to nie ma efektów

Magda Kondas
Na zdjęciu: Magda Kondas

O Brunonie K. nazywanym zamachowcem z Krakowa było bardzo głośno. Dla mediów każdego formatu taka sprawa to na tyle łakomy kąsek, że warto ją prezentować z każdej możliwej strony, jeżeli formuła pozwala, i to kilkanaście razy dziennie. Wokół powstają hipotezy, analizy, wywiady, rozmowy. Temat otwiera temat. Wszyscy o tym mówią.

Jaki Brunon K. i jego domniemany plan na upostaciowienia swojej niechęci do rzeczywistości mogą mieć związek z incentive travel? Co prawda uczestników programów i wyjazdów motywacyjnych trzeba zaskakiwać nieustannie, ale przecież nie o takie emocje i zaskoczenie chodzi.


Wśród wielu kontrowersji i wątpliwości wokół akcji zatrzymania zamachowca z Krakowa, pojawiało się pytanie, dlaczego te informacje zostały przekazane opinii publicznej. Oczywiście jedna z tez mówi, że stało się tak dlatego, żeby media nie skupiały się na rzeczach istotnych i tematach trudnych dla obecnie rządzących, żeby pojawiło się trochę sensacji. Kolejna to ta podkreślająca, że Agencja Bezpieczeństwa Wewnętrznego potrzebowała PR-u, potrzebowała udowodnić, że jest potrzebna. Skoro widać efekty, w postaci tak przeprowadzonej akcji, i – bądź co bądź – sukcesu, oznacza to, że return on investment jest nad kreską. Skoro są rezultaty, to powinny być inwestycje, nakłady różnego rodzaju, także w postaci zaufania. Prosta zależność.
 

Podobna relacja może pomóc w promocji m.in. narzędzi z zakresu incentive marketingu. Jeżeli ich skuteczność będzie czytelna, jeżeli będą dobrze przeprowadzone i zastosowane, jeżeli nie będą przypadkowymi wyrwanymi z kontekstu działaniami, to rezultaty będą udowadniały, że w te narzędzia warto inwestować – czas, pieniądze, zaangażowanie.


Oczywiście agencje działające w sektorze incentive travel nie mają możliwości prezentować aż tak nośnych medialnie efektów swojej aktywności, ale mogą po prostu przedstawiać siebie, swoje realizacje, opinie i działania. Mogą wpływać na budowę swojego wizerunku i merytorycznej wartości. Stąd pomysł, aby w MeetingPlanner.pl otworzyć dział poświęcony tej gałęzi łączącej marketing i  incentive travel. Zapraszamy do współpracy.


Magdalena Kondas, redaktor portalu MeetingPlanner.pl, magdalena.kondas@meetingplanner.pl

Zaloguj się
Informacje
Branża
Personalia
Realizacje
Otwarcia
Obiekty
Catering
Technologie
Transport
Artykuły
Wywiady
Felietony
Publicystyka
Raport
Prawo
Biblioteka
Incentive travel
Prawo
Ogłoszenia
Przetargi
Praca
Wydarzenia
Galeria
Wyszukiwarka obiektów
Nasze projekty
MP Power Awards©
MP Fast Date©
MP MICE Tour
MP MICE & More
MP Legia Cup
Nasza oferta
Reklama i promocja
Content marketing
Wydarzenia
Konkurs
Webinary
Studio kreatywne
O nas
Polityka prywatności
Grupa odbiorcza
Social media
Kontakt
O MeetingPlanner.pl