CASE STUDY Flower Travel: Ambasador Fabryki Przyjemności E. Wedel dookoła świata

Ambasador Wedla na Bora Bora
Na zdjęciu: Ambasador Wedla na Bora Bora

Agencja: Flower Travel
Klient: Lotte Wedel/ Saatchi and Saatchi
Destynacja: Dookoła świata
Liczba uczestników: 1

Data: 1 sierpnia – 30 września 2011 r.

Flower Travel zrealizowała 60-dniową podróż dookoła świata dla Ambasadora marki Wedel w ramach projektu Ambasador Fabryki Przyjemności E. Wedel. Wyprawa miała na celu zabrać ambasadora w różne zakątki świata, aby tam promował i reprezentował markę Wedel.

Cel klienta
Zainteresowanie akcją jak największej liczby internautów poprzez social media oraz artykuły w prasie drukowanej i telewizji.

Założenia projektu
Stworzenie i przeprowadzenie podróży dookoła świata zawierającej elementy niespotykane i zaskakujące. Wybrana przez klienta osoba (ze specjalnego konkursu zorganizowanego na Facebooku) została mianowana Ambasadorem Fabryki Przyjemności. Miała za zadanie objechać świat dookoła zachwalając słodycze firmy Wedel. Najważniejszym elementem podróży były codzienne relacje Ambasadora na Facebooku oraz specjalnie stworzonym blogu. Sama podróż dookoła świata jest niezwykła, ale układając trasę i poszczególne jej elementy skupialiśmy się na pokazaniu atrakcji trudno dostępnych dla turystów. Przy układaniu trasy braliśmy pod uwagę zarówno zmęczenie organizmu ciągłymi przelotami, jak i przykładaliśmy dużą uwagę, by omijać miejsca potencjalnie niebezpieczne. Prawie w każdym miejscu zapewnialiśmy polskojęzyczną pomoc na miejscu. W połowie trasy zmieniliśmy pilota, by podnieść kreatywność i stały wysoki standard obsługi. Piloci opiekunowie ze strony Flower Travel zostali specjalnie dobrani, by byli jednocześnie opiekunami Ambasadora, ale również moderatorami wyjazdu.

Realizacja
Ambasador rozpoczął podróż od Paryża, gdzie rozdawał słodycze w Disnaylandzie. Stamtąd udał się do Londynu, by następnie polecieć do Nowego Jorku. Po Manhattanie oprowadzał go polski policjant, który wprowadził go do jedynego w Nowym Jorku elitarnego polskiego klubu harleyowców. Na Green Poincie Ambasador zaopatrzył się w słodycze Wedla na dalszą podróż.

Następne przystanki to Las Vegas i lot helikopterem nad Gran Canyonem. Ambasador odwiedził również kilka kaplic ślubnych, gdzie rozdawał nowożeńcom czekoladki w kształcie serca. W Miami i Cancun cieszył się słońcem. W Meksyku odwiedził Chichen Itzę świetnie zachowane miasto Majów wpisane na listę cudów świata i miejsce, gdzie w 2012 roku miał nastąpić koniec świata.

Wedel miał być sponsorem Euro 2012, dlatego wysłaliśmy Ambasadora na naukę gry w piłkę z… chłopakami z brazylijskim faveli. Mecz odbył się na plaży Copacabana, a koszulki Wedla specjalnie przygotowane na tę okazję pewnie jeszcze będzie można długo spotkać na promenadzie:).

W międzyczasie na Facebooku organizowaliśmy konkursy, w których brać mogli wszyscy facebookowicze. Na bieżąco były też dosyłane słodycze do poszczególnych punktów podróży. Mityczne Bora Bora z cudowną wodą było punktem środkowym podróży. To właśnie tam nasz podróżnik przez kilka dni ładował akumulatory do dalszej wyprawy. Miał tylko odpoczywać. I wysyłać zdjęcia.
Z czym kojarzy się Sydney? Z operą i misiami koala. Obie te atrakcje odwiedził nasz Ambasador. Wieczorem udał się na La Boheme a następnego dnia rano do zoo w poszukiwaniu koali. Następny przystanek to Japonia. Z tego niezwykłego kraju pochodzą właściciele Wedla firma Lotte. Ambasador był w Kioto, walczył z prawdziwym zapaśnikiem sumo, poznawał kuchnię i obyczaje. Po krótkim przystanku w Hongkongu, gdzie oprowadzał go nasz rodzimy fantastyczny były polski ksiądz, poleciał do RPA. Tam odwiedził pingwinki z reklamy Wedla, pił czekoladowe wino i nurkował z rekinami!

W poszukiwaniu prawdziwej wanilii (tej z ptasiego mleczka) poleciał na Madagaskar. Jako prawdziwemu Ambasadorowi Przyjemności zorganizowaliśmy pobyt w sierocińcu, gdzie prawie 200 dzieci dostało koszulki i słodycze Wedla. A my jako Flower Travel ufundowaliśmy dodatkowo książki do nauki na cały rok dla wszystkich dzieci.

Ostatni punkt programu stanowiły Dubaju i Abu Dhabi. Tam Ambasador testował flotę samochodów dla pracowników Lotte Wedel. Jeździł bolidem Formuły 1, Royce Roycem i innymi ekskluzywnymi samochodami. Mieszkał na 40. piętrze przeszklonego 300-metrowego apartamentu.
Wyprawa była niezapomnianym przeżyciem nie tylko dla Ambasadora ale także dla wszystkich śledzących jego przygodę w internecie. Była też niesamowitym wyzwaniem dla nas w biurze, codziennie przez 60 dni mieliśmy kontakt, wymyślaliśmy i znajdowaliśmy nowe atrakcje, pilnowaliśmy terminów. Pracy i szczegółów było więcej niż przy nie jednej dużej grupie.

Efekty projektu

  • Długotrwały efekt world-of-mouth
  • Ponad 160 galerii zdjęć
  • 2-miesięczna relacja na blogu
  • 12 relacji z podróży na You Tube (130 tys. wyświetleń)
  • 3000 fanów śledzących relację z podróży na bieżąco
  • 600 stałych czytelników bloga
  • Dotarcie do 7 mln osób clippingami PR: 37 publikacji w prasie, 6 materiałów radiowych, 8 materiałów TV
  • Wzrost Top of Mind do najwyższego notowanego poziomu
  • Wysokie wskaźniki świadomości dla atrybutów: marka bliska mnie, sprawiająca radość i przyjemność

 

Fan page projektu na Facebooku

Autor: Agnieszka Słowik, Flower Travel, agnieszka@flowertravel.pl

 

 

 

Zaloguj się
Informacje
Branża
Personalia
Realizacje
Otwarcia
Obiekty
Catering
Technologie
Transport
Artykuły
Wywiady
Felietony
Publicystyka
Raport
Prawo
Biblioteka
Incentive travel
Prawo
Ogłoszenia
Przetargi
Praca
Wydarzenia
Galeria
Wyszukiwarka obiektów
Nasze projekty
MP Power Awards©
MP Fast Date©
MP MICE Tour
MP MICE & More
MP Legia Cup
Nasza oferta
Reklama i promocja
Content marketing
Wydarzenia
Konkurs
Webinary
Studio kreatywne
O nas
Polityka prywatności
Grupa odbiorcza
Social media
Kontakt
O MeetingPlanner.pl