Zakładki jasne 3a

Polecane obiekty

Hotel Polonia Palace

Warszawa (mazowieckie)

Międzynarodowe Centrum...

Kraków (małopolskie)

ICE Kraków Congress Centre

Kraków (małopolskie)

Polecane usługi

Masters Catering

Warszawa (mazowieckie)

Belvedere Catering by Design

Warszawa (mazowieckie)

Z-Factor. Smart Hospitality

Kraków (małopolskie)
A A
Publikacje

Podsumowanie roku 2016: Agencje eventowe cz. 3

Wśród wydarzeń roku Dialog Branżowy na linii procurement – agencje eventowe, konkurs MP Power Awards®, Meetings Week Poland, Event Biznes oraz Szczyt NATO w Warszawie. Wśród rozczarowań postawa branży eventowej, profesjonalizm i styl pracy części podwykonawców, czy sposób organizacji Światowych Dni Młodzieży w Krakowie. A wśród trendów niezmienne więcej za mniej, ale i rosnąca rola event marketingu w komunikacji marketingowej, większe zaangażowanie influencerów i blogerów czy niejasności wokół Turystycznego Funduszu Gwarancyjnego. Rok 2016 w podsumowaniu przedstawicieli agencji eventowych.

 

Grzegorz Kieniksman, Rebelia Media Group: Coraz większe zaangażowanie influencerów i blogerów w działania marketingowe
Olga Krzemińska-Zasadzka, Power: To był dla nas dobry i dynamiczny rok
Bartek Lachowski, Orchidea Group: Kolejny rok spokojnego i rzeczowego rozwoju
Sebastian Oprządek, El Padre: Rok dialogu na linii procurement – agencje eventowe

Grzegorz Kieniksman, partner Rebelia Media Group: Coraz większe zaangażowanie influencerów i blogerów w działania marketingowe

Wydarzenie roku

Niewątpliwie wydarzeniem 2016 roku jest Szczyt NATO w Warszawie. Był to największy pod względem liczebności delegacji, uczestników i dziennikarzy szczyt Sojuszu. Okazał się też ogromnym sukcesem organizacyjnym. W wydarzenie zaangażowanych było wiele firm w tym agencji eventowych i tysiące ludzi, którzy potrafili i przede wszystkim chcieli ze sobą współpracować. Moim zdaniem organizacja wydarzenia udowodniła, że nie odstajemy od europejskiego poziomu.

Rozczarowanie
Na przeciwnym biegunie można postawić Światowe Dni Młodzieży w Krakowie. Braki zaangażowania doświadczonych zespołów ludzi w organizację tego typu wydarzeń odbiły się echem wśród osób związanych z show-biznesem.

 

Trend
Co raz większe zaangażowanie influencerów i blogerów w procesie budowania wizerunku produktów a także udziału w eventach. Mocniejsze wykorzystanie nowoczesnych technologii oraz aplikacji na smartfony do promocji usług i produktów. Takim przykładem może być aplikacja Pokemon Go, która zawojowała świat i Polskę. Jako pierwsi wykorzystaliśmy jej potencjał i zorganizowaliśmy wydarzenia w kilku miejscach Polski, promując przy okazji markę jednego z naszych klientów. A może to powinno być rozczarowanie? Czy ktoś jeszcze gra w Pokemon Go?

Mój biznes
Bardzo dobry rok za nami, a to co najlepsze jest przed nami. Wzmocnienie zespołu oraz podniesienie standardów obsługi klienta zaowocowało zrealizowaniem całkiem nowych projektów i zdobycie doświadczeń z nimi związanych. Wiemy, że 2017 rok będzie pełen wyzwań z czego najważniejszymi będzie dalsze wzmacnianie zespołu oraz jego integracja, a na początek w lutym zmiana biura, aby zapewnić odpowiedni komfort pracy.

 

 

Olga Krzemińska-Zasadzka, managing director, Power: To był dla nas dobry i dynamiczny rok

Wydarzenie roku

W tym roku warto zwrócić szczególną uwagę na dwa liczące się wydarzenia: Meetings Week Poland oraz Event Biznes. Jeszcze kilka lat temu ich zasięg był niewielki, obecnie przyciągają one najważniejszych specjalistów, wytyczają trendy w branży, ale przede wszystkim pokazują jak ogromny potencjał drzemie w eventach, jak ważnym i skutecznym są one narzędziem. Możemy mówić o nowych rozwiązaniach i innowacjach, bo profesjonalnie przygotowany event stał się nieodłącznym elementem działań marketingowych i dziś już nie musimy do tego nikogo przekonywać.

Rozczarowanie
W tym roku czeka nas wspomniana podwyżka kosztów organizacji wyjazdów w związku z Ubezpieczeniowym Funduszem Gwarancyjnym. Od 26.11.2016 zaczęły obowiązywać nowe przepisy noweli o usługach turystycznych. Wprowadzają one obowiązek odprowadzania od każdego uczestnika wycieczki czy eventu opłaty w wysokości do 30 zł, przy czym cena zależy od celu podróży i środka transportu, a wpływy z niej przekazywane są do Turystycznego Funduszu Gwarancyjnego, którego celem jest zabezpieczanie klientów przed niewypłacalnością touroperatorów.
Na tę chwilę przepisy są jednak dość niejasne i mogą być różnie interpretowane. Wiele zapytań budzi zwłaszcza kwestia tego, kogo dokładnie dotyczy nowy fundusz. Zarówno organizacje branżowe, jak i agencje starają się pozyskać jak najwięcej informacji na ten temat. Z ustawy wynika, że każda agencja eventowa oraz incentive, każde biuro podróży, a być może także hotele i pośrednicy będą zobowiązani do przekazania opłaty za każdego turystę do Turystycznego Funduszu Gwarancyjnego. Z dołączonej do ustawy symulacji wynika, że przy średniej składce w wysokości 12,5 zł, do TFG rocznie trafiać będzie około 30 mln zł. Te zmiany przełożą się na wzrost cen. Firmy czeka także dużo pracy dodatkowej związanej z  m.in. przygotowaniem deklaracji miesięcznych i raportów.
Wprowadzone zostaną kary za niestosowanie się do przepisów – kary finansowe oraz kara pozbawienia wolności do lat trzech, więc spodziewać się można wzrostu zgłoszeń do wpisu do rejestru organizatorów i pośredników turystycznych.

Trend
W 2016 roku obserwowaliśmy kontynuację trendów z ubiegłego roku. Przede wszystkim da się zauważyć, że eventy coraz częściej przybierają formę show, są coraz bardziej spektakularne, emocjonujące i mają na celu wywarcie niezapomnianego wrażenia. Branża eventowa szybko wdraża nowinki technologiczne, które organizatorzy wykorzystują, by zrealizować swoje nawet najbardziej odważne pomysły. Eventy łączą takie elementy, jak animacje 3d, mapping, choreografie taneczne i muzykę na żywo.
Warto też zwrócić uwagę na to, jak branża eventowa się stabilizuje, bo pozycja niektórych dużych agencji umacnia się, a o innych robi się cicho. Można powiedzieć, że branża „okrzepła”. Najlepsze agencje konsekwentnie umacniają swoją pozycję na rynku, a ich  wyniki finansowe są coraz lepsze. Prognozy są optymistyczne dla tych agencji, które potrafią się dostosować do coraz wyższych wymagań rynku, jednocześnie podnosząc efektywność swojego biznesu.

Mój biznes
W 2016 roku agencja Power dostała się do jury międzynarodowego konkursu Eventex. To dla nas bardzo duże wyróżnienie. Konkurs przeznaczony jest dla profesjonalnych organizatorów eventów i skupia ponad 500 projektów z ponad 50 krajów. W jury zasiada ponad 40 jurorów z całego świata w tym trzy osoby z Polski.
W ubiegłym roku agencja Power została wyróżniona nagrodą główną dla Najlepszych Dostawców w Konkursie Procon/Polzak 2016. To najbardziej znaczące wydarzenie w branży zakupowej w Polsce, gromadzące co roku ponad 250 uczestników odpowiedzialnych za zarządzanie i koordynowanie zakupami korporacyjnymi, łańcuchem dostaw w największych firmach działających w Polsce. Nagroda ta ma dla agencji bardzo duże znaczenie, gdyż w II etapie konkursu oceniali nas sami klienci, a Kapituła Konkursu złożona była z wybitnych przedstawicieli polskiego środowiska zakupowego, świata biznesu i nauki.
Był to również bardzo dynamiczny rok w którym poszerzyliśmy grono klientów. Prowadziliśmy wiele innowacyjnych projektów w Polsce i zagranicą. Organizowaliśmy wielkie gale na tysiąc osób i 10 premier seriali, 12 dużych konferencji dla klienta z Anglii, po rekord w wyjeździe off-roadowym do Gruzji, w którym udział wzięło 40 aut. Byliśmy w Las Vegas i Singapurze, a także na evencie motoryzacyjnym Ferrari Corsa Baltica.
W tym roku agencja Power uczestniczyła także w organizacji kultowego, nawiązującego do włoskich korzeni i wyścigu Mille Miglia, wydarzenia dla Ferrari. Na rynku pojawił się najnowszy model Ferrari – GTC4 Lusso. Z tej okazji organizatorzy postanowili nadać organizowanej od 2013 roku Kawalkadzie Ferrari szczególną oprawę. Organizacją przedsięwzięcia zajęła się agencja Power – nasi pracownicy uczestniczyli w przygotowaniu scenariusza oraz odpowiadali za realizację tej prestiżowej imprezy. Kawalkada 34 aut przejechała po polskich drogach trasę od Katowic do Sopotu, wprawiając w osłupienia rzesze fanów motoryzacji i odbijając się szerokim echem w mediach społecznościowych. Organizacja Ferrari Corsa Baltica została uznana za bardzo udaną przez Ferrari Polska, więc możemy spodziewać się długofalowej współpracy i rozwoju projektu w kolejnych latach.
W 2016 roku rozpoczęliśmy także duży, 2-letni projekt dla firmy Polmot Auto. Współpraca zakłada organizację wydarzeń, promocję oraz nowe koncepty reklamowe. Prace rozpoczęliśmy od wdrożenia nowej strony internetowej klienta www.polmotauto.pl. To był dla nas dobry rok, a w tej chwili agencja rozwija się bardzo dynamicznie.


Bartek Lachowski, partner, Orchidea Group: Kolejny rok spokojnego i rzeczowego rozwoju

Wydarzenie roku

Niezmiennie za wydarzenie roku uznaję konkurs MP Power Awards. Opinii zawsze będzie tyle, co ludzi: część pochlebna, część krytyczna, część z kolei zawistnie okrutna. Mam wielką nadzieję i szczerze w to wierzę, iż to wydarzenie przejdzie do historii branży evnetowej w Polsce jako to, które powoli, ale sukcesywnie zmieniło rzeczywistość, w której przyjdzie pracować kolejnym eventowcom. Z roku na rok, coraz więcej ludzi na sali potrafi oddać honor i szacunek nominowanym i zwycięzcom. Mam nadzieję, że przyjdzie moment, iż cała sala będzie im właśnie biła brawa.

Rozczarowanie
Prawdopodobnie zostanę posądzony o hipokryzję, bufonadę, jednakże niezmiennie dla mnie rozczarowaniem jest sama branża. Pomimo wielu pozytywnych wydarzeń i aspiracji, ambicji, które należy rozpatrywać jako pożądane postawy, to jednak mam nieodparte wrażenie, jak również doświadczenia, iż przymioty takie jak profesjonalizm, uczciwość, SZACUNEK, partnerstwo pozostają jeszcze w sferze marzeń. Oczywiście, generalizacja i uogólnienie to jedne z większych grzechów, których nie chciałbym się dopuścić stąd należy zaznaczyć, iż jest w branży wiele wspaniałych i pozytywnych postaci. Przyglądając się, często jednak z boku, mam poczucie oglądania barbarzyńskich igrzysk dla mas, aniżeli kulturalnej wymiany myśli i doświadczeń, rozmowy i dialogu, współpracy. I owszem, może jest to przejaskrawienie, które oburzy niejedną osobę, to uważam jednak, iż warto czasem bardziej krytycznie spojrzeć na rzeczywistość i zaprzestać publicznego zachłystywania się sloganami i zasłania fasadowymi i pustymi frazesami.

Trend
Więcej za mniej. To chyba nieustający trend, który przybiera coraz dziwniejsze formy ekspresji.

Mój biznes
Zawsze wierzyłem, że wytrwałość, uczciwość, ciężka praca i bycie wiernym własnym ideałom przynosi pożądane efekty. Rok 2016, był kolejnym, który utwierdził nas w tym przekonaniu. Pomimo wielu zmian na rynku, nie tylko eventowym, jako Orchidea Group nie odczuliśmy specjalnie negatywnych trendów biznesowych. Wręcz przeciwnie, był to kolejny rok spokojnego i rzeczowego rozwoju. Tworząc firmę od samego początku postawiliśmy na budowanie długoletnich partnerskich i szczerych relacji z klientami. Taka postawa, czasem aż zaskakująco, dobrze i pozytywnie przekłada się na rozwój naszego biznesu.


Sebastian Oprządek, prezes zarządu El Padre: Rok dialogu na linii procurement – agencje eventowe

Wydarzenie roku

Dialog Branżowy na linii procurement – agencje eventowe. Po raz pierwszy został rozpoczęty proces dialogu i wypracowania jednolitych standardów współpracy działów zakupów i agencji.

Rozczarowanie
Profesjonalizm i styl pracy części podwykonawców – podwykonawcy muszą w większym stopniu zadbać o szczegóły realizacji projektu i komfort pracy agencji, terminowość rozpoczynania montaży, kulturę osobistą pracowników podczas realizacji wydarzenia.

Trend
2016 rok to dwa trendy: pierwszy – rosnąca rola event marketingu w komunikacji marketingowej, drugi wpisywanie się eventów w szerszy kontekst komunikacji przedsiębiorstw i wykorzystanie go jako skutecznego narzędzia komunikacji (zarówno wewnętrznej skierowanej do pracowników, jak również zewnętrznej skierowanej do klientów, partnerów biznesowych mediów czy innych grup interesariuszy).

Mój biznes
Bardzo pozytywnie oceniamy 2016 rok, zwiększyliśmy zatrudnienie i obroty spółki. Wzrosły również kompetencje agencji w zakresie realizacji dużych i wielowątkowych projektów event marketingowych.

25 sty 2017
 
średnia ocen:
0.0
 
oceń
 
 
 
Meeting Planner Sp. z o.o.
ul. Złota 9/30, 00-019 Warszawa
tel.: 22.378 38 51
 
Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka.