Podsumowanie roku 2016: Obiekty cz. 2

Wśród wydarzeń 2016 roku połączenie Marriott International z Starwood Hotels & Resorts, Wine and Food Noble Night, Warsaw Games Week, Szczyt NATO czy Światowe Dni Młodzieży, których organizacja dała ekwiwalent reklamowy w mediach zagranicznych na ok 550 mln zł.
Rozczarowania to m.in. jakość komunikacji kierowanej do obiektów, współpraca, w której wartości deklarowane rozmijają się z praktyką, podejście do konkurencji sprowadzające się wyłącznie do dumpingowania cen, słaba współpraca na linii agencje PR-owe/marketingowe, a jednostki sektora publicznego zamawiającego usługi typu: kampania marketingowa czy organizacja wydarzenia. Rok 2016 w branży oceniają przedstawiciele obiektów.


Żaneta Berus, Expo XXI Warszawa: Firma przeszła obronną ręką przez konkurencyjny rynek
Radosław Dudziński, Lubelskie Centrum Konferencyjne w Lublinie: Miniony rok, który był dla LCK rokiem otwarcia, oceniam bardzo pozytywnie
Miłosz Satnisławski, Sound Garden Hotel Airport: 2016 rok upłynął pod hasłem #SoundTeam, w pozytywnym sensie hotel postawiliśmy na gowie

Żaneta Berus, SG executive director, Expo XXI Warszawa: Firma przeszła obronną ręką przez konkurencyjny rynek

Wydarzenie roku

Dla nas takim wydarzeniem godnym zapamiętania była gala kulinarna Wine and Food Noble Night. O tyle niezwykła, iż jest to właściwie konkurs kulinarny najlepszych polskich restauracji, które konkurują między sobą o uznanie jury oraz wszystkich kilkuset gości, którzy oceniają potrawy na specjalnych formularzach po ich degustacji. Organizator (Noble Bank), agencja Noble Concierge zadbali o wspaniałą aranżację i luksusową obsługę gości, jak na Noble Concierge przystało.
Wydarzeniem z innej półki jest coroczne święto graczy – Warsaw Games Week. To niebywałe połączenie fantazji, wspaniale zaaranżowanych miejsc do grania, gdzie w ciągu trzech dni przewija się prawie 30 tysięcy fanów gier.
Wreszcie wydarzeniem wspaniale rozwijającym się są dwie imprezy targowe: Festiwal Marketingu (autorstwa OOH Magazine) oraz targi fitnessu FIWE. Oba wydarzenia rosną w błyskawicznym tempie i skupiają uwagę tysięcy fanów.

Rozczarowanie
Dla mnie niezmiennie rozczarowujące jest podejście niektórych podmiotów do konkurencji, która w ich mniemaniu sprowadza się wyłącznie do dumpingowania cen, nieuczciwego powielania rozwiązań wymyślonych przez innych, a tym samym niszczenia biznesu wokół zupełnie niepotrzebnie.
Można bowiem konkurować nie niszcząc innych, czego doskonałym przykładem jest chociażby Expo XXI Warszawa przyjazne klientom i podwykonawcom, którzy od lat związani są z tym obiektem.
Konkurowanie ceną nigdy nie prowadzi do dobrego końca, co zapewne zaobserwujemy w 2017 roku, gdzie rynek zweryfikuje co najmniej kilka miejsc.

Trend
Trendem wyraźnie zarysowanym w 2016 roku były nowe technologie i wydarzenia z nimi związane. Mam tu na myśli np. takie wydarzenia Net Developers Days, Targi E-Commerce czy sektor E-Handlu w ramach Retail Show czy wreszcie targi Druku 3D. To imprezy, które dopiero rozwijają skrzydła, a ich największy rozwój przypadnie na okres 2018 – 2020.
Kilkanaście najlepszych eventów, jakie gościliśmy bazowało na najnowocześniejszych technologiach chociażby takich jak: mapping 3D, hologramy, Virtual Reality czy dotykowe stoły lub interaktywne podłogi iFloor.
Sądzę, że obecny rok i kolejny przyniosą udoskonalenia obecnych nowych technologii oraz wprowadzą gości eventowych w niezwykły świat nowych doznań z wykorzystaniem zaawansowanych technik.

Mój biznes
Firma przeszła obronną ręką przez konkurencyjny rynek i pokazała, iż to ludzie w firmie są dla klientów najważniejsi bo od nich zależy powodzenie ich imprez. Udało nam się nie tylko utrzymać wszystkich dotychczasowych klientów, ale także pozyskać całkiem nowe imprezy, które po raz pierwszy zagościły w progach Expo XXI, np. Wine and Food Noble Night, Targi Sztuki Orzeł czy Targi Druku 3D lub E-Handllu.
Rok 2017 szykuje się bardzo obiecująco i znowu zaprosimy państwa na nowe tematycznie imprezy.

Radosław Dudziński, dyrektor, Lubelskie Centrum Konferencyjne w Lublinie: Miniony rok, który był dla LCK rokiem otwarcia, oceniam bardzo pozytywnie

Wydarzenie roku

Z dumą patrzę na organizację w Polsce takich wydarzeń jak Szczyt NATO w Warszawie, które obsługują polskie firmy. Gratulacje na ręce Mazurkas Catering 360°, który zapewnił obsługę cateringową na spotkaniu wysokiej rangi: 18 prezydentów, 21 szefów rządów oraz 80 ministrów! Do obsługi cateringu zapewniono ponad 600 osób. Brawo. Spotkanie potwierdza nie tylko profesjonalizm naszych rodzimych firm, ale też poziom bezpieczeństwa, który w ostatnim czasie staje się jednym z kluczowych kryteriów wyboru miast gospodarzy wydarzeń.
Drugim, którego pominąć nie mogę, są Światowe Dni Młodzieży, ze względu na promocję Polski. Ekwiwalent reklamowy w mediach zagranicznych komunikowany jest na 550 mln zł. Było warto wziąć trud organizacji wydarzenia, które zgromadziło ponad 2 miliony osób z całego świata.
 
Rozczarowanie
Niestety, sporym rozczarowaniem dla mnie jest słaba współpraca na linii agencje PR-owe/marketingowe, a jednostki sektora publicznego zamawiającego usługi typu: kampania marketingowa czy organizacja wydarzenia. Rozbudowane procedury, związane m.in. z potrzebą szacowania wartości zamówienia to wymóg prawny. I jesteśmy do tego zobowiązani. Procedura szacowania, zanim ogłosi się przetarg, to jednak możliwość wskazania przez agencję potencjalnych błędów, czy niejasności, czyli kwestii, których wyjaśnienie powinno leżeć w ich interesie, jako potencjalnych wykonawców usługi. Szkoda więc, że z tej szansy nie korzystają, a kontakt i pytania zaczynają się dopiero kiedy postępowanie jest ogłoszone.
 
Trend
Dalej odczuwalny jest wzrost roli „secondary cities”. Organizatorzy poszukują miejsc oddalonych od dużych ośrodków miejskich, od stolic. Szukając nowych, nieodkrytych eventowo zakątków, obiektów typu unique venues. Bazując na tym, będziemy kształtować nasze działania promocyjne. Ciekawym trendem jest też rosnące znaczenie przewoźników typu low-cost. Podczas wydarzeń branżowych słyszymy już o budowanych programach skupiających się na klientach biznesowych. Eventy to także emocje i doświadczanie lokalnych tradycji. Coraz częściej klienci proszą, aby program zawierał element lokalny, aby kuchnia bazowała na produktach regionalnych.
 
Mój biznes
Miniony rok, który był dla LCK rokiem otwarcia, oceniam bardzo pozytywnie. Gościliśmy ponad 100 wydarzeń, podczas których odwiedziło nas około 12 000 osób z 30 krajów. Perspektywy na 2017 wyglądają równie optymistycznie. W naszym obiekcie mamy już ponad 60 rezerwacji, z czego ponad 30 proc. to klienci powracający, co potwierdza, że przyjęta przez nas strategia rozwoju przynosi wymierne efekty. Wzrost widoczny jest też w całej lubelskiej branży. Dużym bodźcem rozwojowym, już odczuwalnym, było ogłoszenie w zeszłym roku czterech nowych inwestycji hotelowych, w tym Hampton by Hilton (120 pokoi). Obiekty te zwiększą bazę hotelową Lublina o ponad 400 pokoi. Województwo lubelskie, z Lublinem na czele, staje się coraz popularniejszym kierunkiem migracji wydarzeń.


Miłosz Satnisławski, general manager, Sound Garden Hotel Airport: 2016 rok upłynął pod hasłem #SoundTeam, w pozytywnym sensie hotel postawiliśmy na gowie 

Wydarzenie roku

Z punktu widzenia hotelarza nie było ważniejszego wydarzenia na świecie niż połączenie Marriott International z Starwood Hotels & Resorts, w wyniku którego powstaje właśnie największa globalna sieć hotelowa. W tak dużych organizmach proces zmiany jest dość czasochłonny, w związku z tym organizatorzy spotkań być może jeszcze nie odczuwają bezpośrednich benefitów we własnych portfelach. Jestem jednak przekonany, że bardzo szybko docenią znaczenie poszerzonych możliwości. To również szczególne wydarzenie dla nas, czyli firmy zarządzającej pięcioma hotelami w Polsce, Łotwie i Estonii. Bowiem estońska firma Legend Hotels została właśnie zatwierdzona jako franczyzowy operator marek „Full & Select Service” sieci Marriott International w Europie. Jednocześnie dwa zarządzane przez nas hotele będą od połowy roku 2017 funkcjonowały pod markami tej największej na świeci sieci: Mera Spa Hotel w Sopocie pod marką Marriott Hotel oraz Telegraaf Hotel w Tallinnie pod marką Autograph Collection Hotels.

Rozczarowanie
Rozczarowanie to bardzo duże słowo, ale na pewno umiarkowany optymizm. Mam na myśli liczne rozmowy, konferencje, debaty, edukacja branży dążąca do zapewnienia optymalnej współpracy pomiędzy zleceniodawcami i organizatorami. Jednak w dalszym ciągu, w nieodosobnionych przypadkach, w dość ograniczonym stopniu przekładają się one na jakość komunikacji kierowanej do obiektów. Oczywiście doskonale radzimy sobie ze stawianymi nam wymaganiami w kwestii organizacji spotkań dla naszych klientów. Szukamy jedynie zastosowania w praktyce, wartości głoszonych przez niektórych przedstawicieli branży.  

Trend
Bardzo cieszy nas, że organizatorzy spotkań, nawet tych niewielkich, oczekują konkretnej jakości i mocno sprecyzowanego efektu końcowego. Zakupy usług związanych ze spotkaniami są coraz bardziej przemyślane, począwszy od wyboru miejsca odpowiadającego charakterowi wydarzenia, usług dodatkowych, techniki, scenografii i budżetu. Daje nam to komfort pracy wynikający z przewagi nad wieloma obiektami oraz ogromną przyjemność z nią związaną. Zauważamy potrzebę wykorzystania coraz większych przestrzeni dla coraz mniejszej liczby osób, a w związku z tym potrzebę wykorzystania jej w sposób najbardziej oddziałujący na zmysły uczestników. Chciałbym powiedzieć, królowało wykorzystanie ultranowoczesnych technologii… tak na spotkaniach w Sound Garden Hotel Airport pojawiło się wiele ciekawych narzędzi, rozwiązań i gadżetów, jednak organizatorzy i nasi goście przede wszystkim chcieli, aby ich spotkania dały możliwość budowania relacji. A w tym jesteśmy naprawdę bardzo dobrzy.
Kulinarnie królowały hasła: bio, gluten free, lactose free, vege, hummus, topinambur i chipsy z jarmużu ;)

Mój biznes
2016 rok upłynął w dużej mierze pod hasłem #SoundTeam - w naszym zespole nastąpiło kilka zmian na bardzo ważnych stanowiskach. Z jednej strony dały nam one powody do dumy z naszych managerów, którzy w roli ekspertów ukształtowanych w #SoundTeam, wspierają swoim doświadczeniem inne obiekty. Z drugiej strony wyzwanie i nowe szanse dla młodych managerów awansujących wewnątrz firmy. W ciągu 2016 za sprawą nowego dyrektora S&M Krzysztofa Kubiaka, zbudowaliśmy nową strukturę Zespołu Sprzedaży i Marketingu, zainicjowaliśmy zmiany w kierunku i formie komunikacji hotelu, zanotowaliśmy najlepsze wzrosty sprzedaży w krótkiej historii hotelu. Zmieniliśmy strategię dotyczącą rekrutacji i rozwoju naszego zespołu, postawiliśmy na głowie w pozytywnym znaczeniu również działalność operacyjną hotelu. 
Pracę naszego zespołu doceniono nominując nas do:
- MP Power Awards – Sound Garden Hotel – Event Venue;
- Odkrycie Roku MPI – Beata Gryboś – nasz młody talent od początku dorastająca w #SoundTeam, obecnie head of MICE;
- Osobowość Roku MICE Poland – Miłosz Stanisławski;
oraz nagradzając:
- Hotelarz Roku (Dyrektor S&M hotelu niezależnego) – Krzysztof Kubiak – z nami od odtwarcia hotelu, obecnie DOS&M.

Zaloguj się
Informacje
Branża
Personalia
Realizacje
Otwarcia
Obiekty
Catering
Technologie
Transport
Artykuły
Wywiady
Felietony
Publicystyka
Raport
Prawo
Biblioteka
Incentive travel
Prawo
Ogłoszenia
Przetargi
Praca
Wydarzenia
Galeria
Wyszukiwarka obiektów
Nasze projekty
MP Power Awards©
MP Fast Date©
MP MICE Tour
MP MICE & More
MP Legia Cup
Nasza oferta
Reklama i promocja
Content marketing
Wydarzenia
Konkurs
Webinary
Studio kreatywne
O nas
Polityka prywatności
Grupa odbiorcza
Social media
Kontakt
O MeetingPlanner.pl