Oświadczanie SAR. Bez analizy nie komentuje, ale oferuje pomoc

Oświadczenie wydane przez Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR, w ramach którego działa Klub Agencji Eventowych, dotyczące sporu pomiędzy agencjami Ministry of Creativity a Focus Event.

Tekst opisujący problem znajduje się tutaj

Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR w związku z pojawiającymi się w przestrzeni publicznej zarzutami stawianymi jednej z agencji eventowych (Ministry of Creativity) przez innego uczestnika tego rynku (Focus Event) o rzekome wykorzystanie pomysłu, pragnie przedstawić swoje stanowisko w sprawie:
 

  1. SAR od początku swego istnienia (1997) stawiał sobie jako cel wprowadzenie w branży marketingowej, reklamowej i eventowej wysokich standardów pracy. Jednym z nich jest przestrzeganie praw własności intelektualnej w szerokim rozumieniu. Niestety zdarzały się przypadki naruszania praw należących do konkurencji czy innych uczestników rynku. SAR w każdej sytuacji, w której mógł i był zaproszony w charakterze znawcy zagadnień podejmował takie wyzwania. SAR i jego przedstawiciele występowali w charakterze biegłych sądowych, mediatorów czy opiniujących. Nadal celem SAR-u jest budowanie szerokiej świadomości prawnej w tym kontekście i piętnowanie działań naruszających dorobek innych firm. Jednakże trzeba wskazać, że bywa wiele przypadków nieoczywistych lub wręcz mylących. Jako przykład wskazać trzeba wykorzystywanie technik marketingowych znanych na innych rynkach lub stosowanych wcześniej – wykorzystanie takiej samej techniki nie będzie stanowiło naruszenia praw wyłącznych. Należy także pamiętać o zasadzie prawa autorskiego, że same pomysły, koncepcje nie korzystają z ochrony prawno-autorskiej. Oznacza to, że w każdym takim przypadku konieczna jest dogłębna analiza prawna. Z dostępnych nam informacji w sprawie kwestii podniesionych przez Focus Event – nie został złożony żaden pozew o naruszenie praw wyłącznych ani nie dysponujemy żadną opinia prawną, co oznacza, że nie znając dogłębnie sprawy SAR nie chce jej komentować.
     
  2. Innym negatywnym zjawiskiem jest występujące na rynku rozpowszechnianie nieprawdziwych informacji o konkurencji. SAR od zawsze starał się budując wysokie standardy pracy na rynku marketingowym namawiać do przestrzegania zasad uczciwej konkurencji, w tym nierozpowszechniania nieprawdziwych informacji. SAR stoi na stanowisku pełnej wolności w prezentowaniu ocen i poglądów, jednak postuluje, by były one poparte wiedzą, prawdziwymi danymi, opiniami prawnymi.
    SAR nie ma wiedzy na temat wzajemnych zarzutów między Focus Event i Ministry of Creativity i z tego względu nie chce i nie może komentować sprawy. Mamy jedynie nadzieję na pilne wyjaśnienie sprawy pomiędzy tymi podmiotami. Z tego co wiadomo SAR Ministry of Creativity podjęło działania prawne w związku z pojawiającymi się w przestrzeni publicznej dotyczącymi jej zarzutami – co oznacza, że sprawa zostanie wyjaśniona przez organy do tego powołane.
     
  3. SAR postuluje rozwiązywanie sporów pomiędzy podmiotami z branży marketingowej w sposób polubowny i szybki. W tym zakresie SAR w związku z powstałym sporem pomiędzy Focus Event, a Ministry of Creativity chciałby publicznie zaoferować swoją pomoc w celu wyjaśnienia kwestii dotyczących zarówno praw wyłącznych jak i rozpowszechniania informacji naruszających renomę. Pomoc mogłaby przybrać formę mediacji. Niezależnie SAR nadal będzie prowadził działania edukacyjne dotyczące standardów przetargowych oraz standardów w zakresie własności intelektualnej.

    Oświadczenie podpisali:
    Paweł Tyszkiewicz (pełnomocnik zarządu SAR), Sebastian Oprządek (prezes zarządu KAE) oraz  Agnieszka Sołtysiak (członek zarządu KAE).
Zaloguj się
Informacje
Branża
Personalia
Realizacje
Otwarcia
Obiekty
Catering
Technologie
Transport
Artykuły
Wywiady
Felietony
Publicystyka
Raport
Prawo
Biblioteka
Incentive travel
Prawo
Ogłoszenia
Przetargi
Praca
Wydarzenia
Galeria
Wyszukiwarka obiektów
Nasze projekty
MP Power Awards©
MP Fast Date©
MP MICE Tour
MP MICE & More
MP Legia Cup
Nasza oferta
Reklama i promocja
Content marketing
Wydarzenia
Konkurs
Webinary
Studio kreatywne
O nas
Polityka prywatności
Grupa odbiorcza
Social media
Kontakt
O MeetingPlanner.pl