Oświadczenie Ministry of Creativity: Nie było plagiatu
Oświadczenie wydane przez Ministry of Creativity m.in. w odniesienie do tekstu „Spór o pomysł na event – z medium społecznościowego do sądu?”
W związku z pojawiającymi się kolejnymi informacjami rozpowszechnianymi przez osoby związane z firmą Focus Events na temat rzekomego plagiatu premiery samochodu, informujemy, że takiego plagiatu nie było.
Jak czytamy w dzisiejszym meetingplanner.pl „nawet Focus Events nie potrafi określić na czym rzekomy plagiat miałby polegać”. Twierdzenie, że w wydarzeniu „brali udział artyści, a samochód był umieszczony w centrum” kompromituje zarzuty Focus Events.
Co więcej wspomniany projekt był inspirowany naszą wcześniejszą produkcją – zrealizowaną rok przed premierą Audi Q7, z którą można zapoznać się tutaj: https://www.facebook.com/pg/Ministry-Of-Creativity-613957785341725/photos/?tab=album&album_id=732126223524880
Jeśli ktoś mógł wykorzystać czyjąś koncepcję wydarzenia, to raczej Focus Events naszą.
Nie akceptujemy tego rodzaju działań polegających na notorycznym rozpowszechnianiu nieprawdziwych informacji. Szkodzi to wizerunkowi naszej firmy, która działa z sukcesami na rynku od 16 lat. Dlatego nie możemy tolerować bezpodstawnych zarzutów i podjęliśmy decyzję o złożeniu pozwu przeciwko Focus Events. Działamy na podstawie ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji, która zakazuje szkodzenia konkurentom przez rozpowszechnianie nieprawdziwych informacji. W trosce o rozwój branży uważamy, że tego rodzaju praktyki należy wreszcie ukrócić.
W tej samej sprawie stanowisko zajął SAR: Bez analizy nie komentuje, ale oferuje pomoc