Ćwierć wieku Volkswagen Poznań podczas jednego eventu

Agencja NCF zrealizowała jubileusz 25-lecia działalności na polskim rynku Volkswagen Poznań. Było to ogromne przedsięwzięcie, przygotowania do jego realizacji zajęły kilkanaście miesięcy. Do realizacji eventu, który odbył się na Stadionie Poznań zaangażowano kilkaset osób i zastosowano nowoczesne rozwiązania techniczne.


Założeniem organizacji jubileuszu było zapewnienie jego uczestnikom niepowtarzalnego przeżycia, stworzenie wydarzenia, które będzie jedynym w swoim rodzaju emocjonalnym doświadczeniem, spektakularnym show.
Miało ono wzbudzić w pracownikach takie uczucia jak odpowiedzialność, lojalność i duma, a także podkreślać rozwój, nowoczesność oraz innowacyjność firmy.

Półtora roku przygotowań
Przygotowania do tego niezwykłego wydarzenia trwały 1,5 roku, zapytanie ofertowe wysłano do ośmiu agencji, trzy zaproszono do składania ofert. Wybrano agencję NCF. Czternaście miesięcy przed wydarzeniem agencja przedstawiła projekt uroczystości, której najważniejszym elementem miała być celebracja. Za kreację show odpowiadał Maciej Sobkowiak – autor scenariusza i reżyser przedstawienia. Choreografię stworzyła Monika Moskwa, a za produkcję eventu odpowiadała Katarzyna Boszko.

Wydarzenie było kierowane do pracowników, których Volkswagen Poznań zatrudnia w czterech oddziałach, jest ich 12 tysięcy. Każdy mógł przyprowadzić trzy osoby towarzyszące, zaroszenie było także kierowane do kontrahentów i współpracowników firmy.

W komunikację zaangażowano lokalne media, przeprowadzona została akcja billboardowa (billboardy rozwieszone w mieście zawierały hasło: „Od 25 lat zdolna wiara rychtuje w Poznaniu fury na glanc”), ukazała się także książka na temat historii firmy.
W dzień jubileuszu wszystko odbywało się na scenie o powierzchni 7000 mkw., z ekranem projekcyjnych równym tej powierzchni, stanowiącym murawę Stadionu Miejskiego w Poznaniu. Całość składała się z trzech elementów – ze spektaklu multimedialnego, pokazującego 25 lat firmy, z oficjalnych wystąpień i koncertów.

Od kosmosu do Volkswagena
Scenariusz spektaklu pod tytułem „25 lat naszej wspólnej historii”, składający się z kilku części, opowiadał historię rozwoju człowieka i towarzyszącej mu technologii. Początkiem był nieskończony wszechświat – zwizualizowany kosmos z efektami 3D. Następnie pokazano człowieka pierwotnego, jego walkę o byt, ogień, narzędzia do polowania, a na koniec powstanie koła, które towarzyszy człowiekowi od czasów pierwotnych do dnia dzisiejszego, wszystko pokazano w połączeniu animacji z choreografią.
Punktem kulminacyjnym tej części spektaklu było symboliczne pokazanie, w jaki sposób koło inspirowało największe umysły epoki renesansu, baroku czy epoki przemysłowej w XIX wieku. Za pomocą wielkich rekwizytów, animacji 3D oraz muzyki wizualizowano powstanie statków parowych, pociągów, a na koniec samochodów. Wówczas nastąpiło przejście do przedstawienia ewolucji firmy Volkswagen.

Kolejne części spektaklu stanowiła historia współczesna firmy, ukazano tutaj za pomocą artystycznych środków wyrazu, z choreografią, animacjami, światłem i dźwiękiem, powstanie fabryk i budowę samochodów. Spektakularna scena przedstawiała produkty marki Volkswagen na drogach i ulicach polskich miast, ich różnorodność i zastosowanie w życiu codziennym.
Zupełnie odmienna była ostatnia scena show, zatytułowana – Sen. Obraz oparty był na kostiumach LED z błękitno-różowymi projekcjami. Towarzyszyła mu liryczna muzyka oraz pianista grający na jadącym samochodzie. Była to metafora szczęśliwych ludzi miasta Poznania. Te postacie również widzowie zobaczyli w paradzie zamykającej cześć artystyczną. Spektaklowi towarzyszyła muzyka grana na żywo przez orkiestrę rozrywkową pod kierownictwem Piotra Kończala, składająca się z 30 muzyków.
Elementem spektaklu były 23 minuty animacji 2D z elementami 3D. W show brało w sumie udział 100 tancerzy oraz 14 aut.

Historia w koncertach
Drugą część wydarzenia stanowiło rozrywkowe show poprzedzone krótkim przemówieniami przedstawicieli zarządu firmy Volkswagen Poznań.
Koncert podzielono na sześć części, a każda zapowiadana była krótkim materiałem wideo prezentującym najważniejsze wydarzenia obyczajowo-kulturalne z historii Polski. Było to kolejne sześć produkcji wideo, które wykonała agencja.

Tego wieczoru wystąpili: Małgorzata Ostrowska, Norbi, Oddział Zamknięty, Czadoman, Grzegorz Hyży oraz Sound’n’Grace z gościnnym występem Filipa Laty.
Goście usłyszeli największe hity ostatnich 25 lat, takie jak między innymi: „Meluzyna”, „Andzia”, „Kobiety są gorące”, Ruda tańczy jak szalona”, „O Pani” i „Dach”, w bajecznej oprawie multimedialnej i świetlnej.
Za kompleksową obsługę techniczną jubileuszu, w tym multimedia, oświetlenie, nagłośnienie, sceny i konstrukcje odpowiadała TSE Grupa. Animacje przygotowało New Motion Studio.
Udział w evencie wzięło 40 tysięcy osób, z których bardzo wiele dało wyraz swojemu zadowoleniu w życzliwych komentarzach.
Tak jak w przypadku realizowanej od ponad roku strategii employer branding VW Poznań uznał to wydarzenia za inwestycję i traktował jako element długofalowej strategii.
 

Agencja NCF za Jubileusz 25 lat VWP w Polsce zrealizowany dla Volkswagena Poznań otrzymała nominację w konkursie Kreatura 2018 w kategorii Event. Zwycięzców poznamy 22 listopada.

 

Zaloguj się
Informacje
Branża
Personalia
Realizacje
Otwarcia
Obiekty
Catering
Technologie
Transport
Artykuły
Wywiady
Felietony
Publicystyka
Raport
Prawo
Biblioteka
Incentive travel
Prawo
Ogłoszenia
Przetargi
Praca
Wydarzenia
Galeria
Wyszukiwarka obiektów
Nasze projekty
MP Power Awards©
MP Fast Date©
MP MICE Tour
MP MICE & More
MP Legia Cup
Nasza oferta
Reklama i promocja
Content marketing
Wydarzenia
Konkurs
Webinary
Studio kreatywne
O nas
Polityka prywatności
Grupa odbiorcza
Social media
Kontakt
O MeetingPlanner.pl