PMD: ekonomia wartości to myślenie perspektywiczne

MWP: profesor Jerzy Hausner podczas Poland Meetings Destination
Na zdjęciu: MWP: profesor Jerzy Hausner podczas Poland Meetings Destination

Kapitalizm bez etyki nie ma przyszłości, konieczne jest przejście od oportunistycznej do relacyjnej gry ekonomicznej – mówił profesor dr hab. Jerzy Hausner podczas Poland Meetings Destination, konferencji w ramac Meetings Week Poland 2019.

 

– Rynkowa gospodarka jest krótkowzroczna, nastawiona na wynik, osiągany w ciągu krótkiego okresu, na przykład kwartału, jednocześnie odsuwa w czasie niekorzystne konsekwencje pewnych działań – mówił profesor Jerzy Hausner, przewodniczący Rady Programowej OEES, przedstawiciel Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie. – Na długofalowe efekty można liczyć tylko w zakresie inwestycji finansowanych, inne branże nie mogą sobie pozwolić na wieloletnie planowanie, liczy się wynik osiągany jak najszybciej. Na ogół bieżące korzyści przesłaniają niekorzystne następstwa, zwłaszcza jeśli te drugie pojawiają się ze znacznym opóźnieniem.

 

Jerzy Hausner zauważył, że powstają globalne, wirtualne platformy usługowe, które nie pozostawiają ich użytkownikom prawie żadnej swobody wyboru. –  Podlegamy gospodarczej kolonizacji, aby jej się przeciwstawić budujmy koncepcje firm, które łączą dwa porządki – aksjonormatywny oraz funkcjonalno-operacyjny – mówił. – Mogą w tym pomóc klastry produktywności.

 

– W gospodarce występuje ruch spiralny, który może prowadzić do powiększania lub pomniejszania dostępnych dla działalności gospodarczej zasobów. Okrężność działań i następstw jest wpisana w naturę świata. To, że tego nie dostrzegamy i nie rozumiemy, wynika zarówno z braku wyobraźni i odpowiedzialności, jak i deficytu narzędzi poznawczych. Jednak spiralność stwarza nowe możliwości działania, bowiem działanie spirali rozwoju oznacza kreowanie nowych dotychczas nie występujących relacji społecznych, jest to nieodwracalna rozwojowa zmiana. Zamiast o technologii, należy myśleć perspektywicznie, dlatego powstał ruch ekonomii wartości – mówił  profesor Hausner, który przedstawił nowe podejście do wartości w biznesie, marketingu i rozwoju miast, na przykładzie Kongresu Open Eyes Economy Summit, który odbył się w roku 2018 w Krakowie.

 

Open Eyes Economy Summit poprzedziła seria seminariów i konferencji w polskich i europejskich miastach, w sumie odbyły się 22 wydarzenia, w których wzięło udział pięć tysięcy osób. Na rok 2020 planowane jest organizowanie kolejnych, między innymi w takich miastach jak Łódź czy Gdańsk, rozmowy w sprawie organizacji prowadzone są także z Poznaniem. W przypadku większości przedsięwzięć organizatorzy współpracują z samorządami i z organizacjami zrzeszającymi specjalistów określonej branży, rzadziej z uczelniami. Przy ubiegłorocznym projecie współpracę podjęto z organizacją Pracodawców RP, z ZAIKS-em czy z fotografem Ryszardem Horowitzem.

 

Elementem przedsięwzięcia jest wydanie Open Eyes Book  oraz Open Eyes Magazine, a także inne formy publikacji materiałów kongresowych.

Kongresowi towarzyszą także inne działania. W roku 2018 były one podejmowane wspólnie z wodociągami, które fundowały gadżety, a ludzie pokazywali, że można w Krakowie pić wodę z kranu.

– Staramy się posługiwać różnymi formami komunikowania – mówił profesor Hausner. – Na przykład kongres, który odbywał się pod znakiem kawy, dotyczył problemów wody i zagrożenia jej brakiem.

 

Pierwszy dzień Meetings Week Poland to konferencja Poland Meetings Destination. W ramach spotkania odbywały się panele dyskusyjne dotyczące wartości rynku kongresów, partnerstwa i sponsoringu oraz synergii na rynku kongresów a także wpływu sztucznej inteligencji i automatyzacji na rynek spotkań.Oranizatorami PMD byli: Stowarzyszenie Konferencje & Konresy w Polsce, The Warsaw Voice oraz Polska Oranizacja Turystyczna.

Zaloguj się
Informacje
Branża
Personalia
Realizacje
Otwarcia
Obiekty
Catering
Technologie
Transport
Artykuły
Wywiady
Felietony
Publicystyka
Raport
Prawo
Biblioteka
Incentive travel
Prawo
Ogłoszenia
Przetargi
Praca
Wydarzenia
Galeria
Wyszukiwarka obiektów
Nasze projekty
MP Power Awards©
MP Fast Date©
MP MICE Tour
MP MICE & More
MP Legia Cup
Nasza oferta
Reklama i promocja
Content marketing
Wydarzenia
Konkurs
Webinary
Studio kreatywne
O nas
Polityka prywatności
Grupa odbiorcza
Social media
Kontakt
O MeetingPlanner.pl