Zakładki jasne 3a

Polecane obiekty

Hotel Polonia Palace

Warszawa (mazowieckie)

Międzynarodowe Centrum...

Kraków (małopolskie)

ICE Kraków Congress Centre

Kraków (małopolskie)

Polecane usługi

Masters Catering

Warszawa (mazowieckie)

Belvedere Catering by Design

Warszawa (mazowieckie)

Z-Factor. Smart Hospitality

Kraków (małopolskie)
A A
Publikacje

PMD: Partnerstwo i synergia – ważne w organizacji kongresów

Profesor dr hab. Henryk Mruk
Uczestnicy panelu na temat synergii na rynku...
Wspólne działanie na zasadzie partnerstwa, zarówno formalnego, jak i nieformalnego, oraz synergia, która, będąc sumą działań przewyższającą działania pojedynczych elementów, zmniejsza koszty i zwiększa zyski, to ważne elementy przy organizacji kongresów.
 
Mówili o tym uczestnicy pierwszego dnia cyklu wydarzeń edukacyjnych i promocyjnych branży polskiego przemysłu spotkań – Meetings Week Poland 2019.
– Partnerstwo buduje silniejszą więź niż sponsoring, dlatego przy organizacji kongresów oraz towarzyszących im przedsięwzięć warto stawiać na to pierwsze rozwiązanie – mówił prof. dr hab. Henryk Mruk z Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu podczas swojego wystąpienia.
– Wynika to z faktu, że partnerstwo to dialog i działanie dwustronne, a sponsoring to narzucanie swojego stanowiska drugiej stronie. Dialog jest bardziej skuteczny niż monolog, a wolność wyboru pozostawia każdej stronie swobodę decydowania – przekonywał.
 
Jest to ważne szczególnie teraz, w XXI wieku, gdy mamy do czynienia z ekonomią behawioralną, z marketingiem doznań, doświadczeń i przeżyć. Jednocześnie ze sferą rzeczywistą istnieje wirtualna, a natychmiastowa obecność w sieci jest bardzo ważna, pojawiło się nawet zjawisko FOMO, czyli Fear Of Missing Out (strach, aby niczego nie pominąć). – To wszystko sprawia, że emocje budują siłę związków z marką i to emocje zostawiają trwałe ślady w umysłach – przekonywał profesor Mruk.
 
Za partnerstwem przemawia także zasada przynależności oraz wyróżnienia się, znaczenie potrzeb społecznych oraz pojawianie się tych samych mechanizmów po stronie odbiorców oraz organizatorów.
– Punktem wyjścia do budowania partnerstwa jest ustalenie grupy docelowej, do której chcemy dotrzeć, uzgodnienie wspólnych celów, dobór partnerów pod kątem współpracy oraz określenie kierunku strategicznego – mówił Henryk Mruk.
 
W takie budowanie wspólnych programów wpisane są także konflikty, ale są metody jego ograniczenia. Elementem współpracy jest dobrowolność, a różnorodność jest pożywką dla kreatywności. Dobre efekty daje systematyczność, a konsekwencja prowadzi do sukcesu – wynikało z wystąpienia profesora, który podkreślił takie elementy jak umiejętność słuchania i kultura komunikacji werbalnej. Ważne jest również określenie budżetu na komunikację z otoczeniem, kreatywność w poszukiwaniu jej narzędzi.
– Centrum kongresowe może być wsparciem dla partnera, ale także odwrotnie – marka partnera może wzmocnić postrzeganie miejsca odbywania kongresu – mówił profesor.
 
Przykładem partnerskiej realizacji wspólnych celów była współpraca Polskiego Towarzystwa Chirurgii Naczyniowej z firmą Adamed Pharma. Mówiły o tym przedstawicielki tych organizacji – Katarzyna Cioch z Grupy Uczelni Vistula (związana wcześniej z PTChN) oraz Urszula Wieja z Adamed Pharma podczas panelu dyskusyjnego dotyczącego siły synergii na rynku kongresów.
 
Współpraca tych podmiotów polegała na wspólnej organizacji akcji edukacyjnej dla pacjentów dotyczącej chorób żył „Życie tętni otwartymi naczyniami”, której zwieńczeniem był Kongres Towarzystwa.
– Decyzję o partnerstwie podjęliśmy w roku 2018, ale rozmowy prowadzone były już wcześniej – mówiła Urszula Wieja. – W naszej strategii mamy także edukację pacjentów, wspieranie seniorów oraz inne społeczne cele, dlatego była to płaszczyzna do wspólnego działania.
– Opracowaliśmy strategię marketingową, która zakładała inne niż dotychczas podejście do współpracy z firmami. Odeszliśmy od sponsoringu, polegającego na umieszczaniu logo firmy na widocznych miejscach, i postanowiliśmy stworzyć relację na zasadzie – stowarzyszenie – partner. Prowadzone rozmowy dotyczyły tego, co obie strony mogą wnieść do wspólnego przedsięwzięcia – mówiła Katarzyna Cioch.
W rezultacie zorganizowano akcję, w ramach której dwa tysiące osób z całej Polski zgłosiło się do mobilnych poradni chirurgii naczyniowej, a tysiąc osób zbadano. Dzięki temu pacjenci mogli dostać się do lekarza i uzyskać pomoc, na którą zwykle trzeba długo czekać, a jednocześnie zebrano ogromny materiał badawczy.
 
Uczestnikami dyskusji panelowej na temat synergii byli także – Aneta Książek z Polskiej Organizacji Turystycznej, Poland Convention Bureau oraz Ireneusz Węgłowski, wiceprezes zarządu Orbis SA, prezes Izby Gospodarczej Hotelarstwa Polskiego (IGHP). Moderatorem była Paula Fanderowska z ICE Kraków, reprezentująca SKKP.
 
Ireneusz Węgłowski mówił o współpracy branży hotelarskiej z organizatorami wydarzeń, w tym z convention bureaux. Wspomniał, że 17 procent przychodów hoteli Orbis z wynajmu pokoi hotelowych dotyczy gości konferencyjnych.
Aneta Książek podała przykład synergii w ramach Polskiej Organizacji Turystycznej oraz współpracy POT-u z organizatorami spotkań i wspierania ich w tych działaniach.
 
Pierwszy dzień Meetings Week Poland odbywał się pod hasłem – Poland Meetings Destination. W ramach spotkania odbył się także panel dyskusyjny dotyczący wartości rynku kongresów, wpływu sztucznej inteligencji i automatyzacji na rynek spotkań, a także warsztaty na temat procesu przygotowania do aplikowania o kongres.
Wydarzenia w ramach Meetings Week Poland 2019 odbywały się od 20 do 22 mara 2019 roku w Centrum Konferencyjnym MsMarmaid w Warszawie.

 

15 kwi 2019
 
średnia ocen:
0.0
 
oceń
 
 
 
Meeting Planner Sp. z o.o.
ul. Złota 9/30, 00-019 Warszawa
tel.: 22.378 38 51
 
Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka.