Warsaw Convention Bureau zwiększa skuteczność w pozyskiwaniu wydarzeń

Prezentacja podsumowująca działalność WOT i WCB w pierwszym półroczu 2019 r. - Barbara Tutak (prezes WOT). fot. WOT
Na zdjęciu: Prezentacja podsumowująca działalność WOT i WCB w pierwszym półroczu 2019 r. - Barbara Tutak (prezes WOT). fot. WOT
W pierwszych dwóch kwartałach 2019 roku zespół Warsaw Convention Bureau prawie dwukrotnie przekroczył założone na ten rok wskaźniki skuteczności pozyskiwania wydarzeń. Skuteczność mierzona liczbą noclegów zakładała 34 tys.pozyskanych noclegów i ich szacowaną wartość na poziomie 10,8 mln zł.
 
Na koniec maja wartości pozyskanych wydarzeń wynosiły odpowiednio 61 665 noclegów i 19,8 mln zł ich szacowanej wartości. Podkreślali to podczas spotkania podsumowującego działalność Warszawskiej Organizacji Turystycznej i działającego w jej ramach Warsaw Convention Bureau Barbara Tutak (prezes WOT) i Mateusz Czerwiński (wiceprezes WOT).
 
Pierwszym ze zrealizowanych w tym roku kongresów był European Psychiatry Association Congress (EPA) – doroczne spotkanie europejskich specjalistów z dziedziny psychiatrii. Na wydarzeniu, które odbyło się w Expo XXI Warszawa na początku kwietnia 2019, spodziewano się około 3500 uczestników, jednak dzięki interesującej ofercie merytorycznej tej edycji kongresu, jak i atrakcyjności samego miasta, Warszawę odwiedziło w ciągu czterec dni obrad 4300 uczestników, w większości z zagranicy.
 
Warszawa stolicą ważnych wydarzeń 
Kolejnym ważnym wydarzeniem pozyskanym przez WCB jest European Design Awards 2019 (EDA), najważniejsza ceremonia rozdania nagród za wybitne osiągnięcia w dziedzinie designu komunikacyjnego, której towarzyszy cykl międzynarodowych warsztatów i konferencji, wykładów, wystaw, spacerów po studiach graficznych czy pokazów filmowych. Dzięki EDA, między 6 a 9 czerwca 2019, Warszawa stała się europejską stolicą projektowania graficznego, a dzięki aktywności WCB udało się w wydarzenie zaangażować kilkunastu lokalnych partnerów merytorycznych i organizacyjnych, między innymi Miasto Stołeczne Warszawa, Stowarzyszenie Twórców Grafiki Użytkowej, Element Talks, Muzeum Sztuki Nowoczesnej czy Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR.
 
Natomiast w 2020 roku odbędzie się Warszawie kongres World Small Animals Veterinary Association Congress 2019 (WSAVA), najważniejsze na świecie wydarzenie w dziedzinie medycyny weterynarii małych zwierząt.
Z kolei przykładem wydarzenia, o które Warsaw Convention Bureau się stara, a które nie zostało jeszcze potwierdzone, jest 28th Congress of the European Society of Biomechanics 2022.
 
Wsparcie dla fam tripów i ambasadorów
WOT już trzeci rok prowadzi także program partnerski „Wsparcie fam tripów dla planistów spotkań”. Program oparty jest na mechanizmie refinansowania organizowanych przez członków WOT wizyt studyjnych zagranicznych planistów spotkań, w trakcie których potencjalni organizatorzy wydarzeń kongresowych, targowych, eventowych i motywacyjnych mogą zapoznać się z pełną ofertą miasta jako atrakcyjnej i profesjonalnej destynacji spotkań.
 
W programie mogą wziąć udział jedynie członkowie Warszawskiej Organizacji Turystycznej. Tegoroczny program wprowadza zmiany, które polegają na tym, że mogą z niego korzystać tylko członkowie zrzeszeni w WOT minimum rok. Zmianom uległo też raportowanie, z trybu kwartalnego na roczny.
 

Między innymi w tym obszarze WOT wzmocnił współpracę z Mazowiecką Regionalną Organizacją Turystyczną oraz Stołecznym Biurem Turystyki, z którymi działa w opraciu o wspólny plan marketingowy. W ramach tworzenia synergii z Mazowiecką Regionalną Organizacją Turystyczną po raz pierwszy w historii WCB weźmie, wspólnie z Mazowiecką ROT, udział w Forum M&I – branżowym warsztacie dostawców i kupujących działających w obszarze przemysłu spotkań.

 
Warszawski Klub Ambasadora Kongresów jest projektem, w ramach którego Warsaw Convention Bureau wspiera lokalny świat nauki i stowarzyszenia branżowe w pozyskiwaniu ważnych, międzynarodowych wydarzeń do Warszawy i zamierza tej współpracy poświęcić jeszcze więcej uwagi.
 Warszawski Klub Ambasadora realizuje na terenie stolicy założenia Programu Ambasadorów Kongresów Polskich, którego właścicielami i prowadzącymi są Polska Organizacja Turystyczna i Stowarzyszenie „Kongresy i Konferencje w Polsce”.
 
Nowi członkowie i warsztaty
W ciągu pięciu miesięcy 2019 roku Warszawska Organizacja Turystyczna pozyskała ośmiu nowych członków, wśród których znalazła się między innymi Creative Poland - nowa marka skierowana do klientów zagranicznych, oferująca usługi kreatywne, eventowe oraz DMC oraz Symposium Cracoviense, która działa na rynku turystyki biznesowej od 1998 roku.
Do WOT przyłączyli się także: Hotel Warszawa, w kategorii restauracje: Comfort Food Sp. z o.o. – Brasserie Warszawska, MRZ Sp. z o.o. – restauracja Prime Cut i klub the View, Radiata Sp. z o.o. Sp.k. – restauracja Fat Buddha, Kręgliccy S. J. – restauracje: Chianti, Opasły Tom, El Popo oraz Forteca oraz w kategorii inne: Fundacja Different – restauracja w ciemności.
 
Narzędziem wprowadzonym przez WOT w ubiegłym roku, które ma być platformą komunikacji pomiędzy członkami są warsztaty, które odbywają się w formule 15-minutowych spotkań biznesowych. Ich celem jest przede wszystkim tworzenie wspólnych ofert i działań promocyjnych, ale rozmowy dotyczą także bieżącej współpracy. Ostatnie takie spotkanie odbyło się na Torze Wyścigów Konnych Służewiec i zgromadziło przedstawicieli 38 firm członkowskich. Kolejne planowane jest na grudzień, w Centrum Nauki Kopernik.
 
Nowe narzędzia promocyjne
Nowym narzędziem promocyjnym jest Warsaw City Breaks - strona internetowa prezentująca wiosenną ofertę Warszawy: www.warsawcitybreak.com, a także najnowsza edycja wydawnictwa Warsaw Meetings Guide 2019, która jest adresowanym do meeting plannerów przewodnikiem po Warszawie z atrakcyjnymi i profesjonalnymi miejscami do organizacji kongresów, targów, eventów i wydarzeń incentive.
W katalogu zebrano najważniejsze warszawskie hotele, obiekty konferencyjne i eventowe, obiekty kultury, restauracje oraz przedstawiono najlepsze produkty i usługi MICE oferowane przez firmy z warszawskiego rynku.
Katalog będzie dystrybuowany wśród międzynarodowych planistów spotkań między innymi podczas wydarzeń zagranicznych, w których w 2019 roku weźmie udział zespół Warszawskiej Organizacji Turystycznej. Będzie przekazywany przedstawicielom lokalnego świata nauki (np. Ambasadorzy Kongresów Polskich), a także partnerom lokalnym i zagranicznym współpracującym ze stowarzyszeniem.
 
Dokładnie rok temu został utworzony zawodowy zarząd Warszawskie Organizacji Turystycznej, na którego czele jako przesz stanęła Babara Tutak, natomiast funkcję wiceprezesa powierzono Mateuszowi Czerwińskiemu. W ubiegłym roku nowa prezes przedstawiła też wizję rozwoju WOT i jej cele strategiczne.
WOT liczy obecnie 92 członków.
 
Spotkanie prasowe podsumowujące działalność Warszawskiej Organizacji Turystycznej (w tym Warsaw Convention Bureau) w pierwszym półroczy 2019 roku, odbyło się 5 czerwca, w warszawskim Muzeum Życia w PRL.
Zaloguj się
Informacje
Branża
Personalia
Realizacje
Otwarcia
Obiekty
Catering
Technologie
Transport
Artykuły
Wywiady
Felietony
Publicystyka
Raport
Prawo
Biblioteka
Incentive travel
Prawo
Ogłoszenia
Przetargi
Praca
Wydarzenia
Galeria
Wyszukiwarka obiektów
Nasze projekty
MP Power Awards©
MP Fast Date©
MP MICE Tour
MP MICE & More
MP Legia Cup
Nasza oferta
Reklama i promocja
Content marketing
Wydarzenia
Konkurs
Webinary
Studio kreatywne
O nas
Polityka prywatności
Grupa odbiorcza
Social media
Kontakt
O MeetingPlanner.pl