Studium przypadku: „Lider Nieruchomości” – EmLab dla serwisu Otodom

Agencja EmLab (Grupa S/F) zrealizowała dla serwisu ogłoszeń nieruchomości Otodom konkurs „Lider Nieruchomości”. Wieloetapowy projekt miał swój finał podczas gali, która odbyła się w hotelu Narvil.

Wprowadzenie
Konkurs Lider Nieruchomości Otodom to pierwszy i jedyny tego typu projekt dla biur oraz pośredników nieruchomości. Podczas tegorocznej edycji zostało przyznanych 18 nagród w trzech kategoriach: Najlepsze Biuro Nieruchomości z każdego województwa, Najlepsze Biuro Ogólnopolskie oraz Najlepszy Pośrednik Nieruchomości.
Pomimo ogromnej dynamiki rozwoju branży pośrednictwa sprzedaży i wynajmu nieruchomości, w Polsce nie powstał wcześniej żaden prestiżowy i liczący się ranking klasyfikujący podmioty działające w tym obszarze.
 

Kto
Organizatorem wydarzenia był Otodom - najpopularniejszy serwisu ogłoszeń nieruchomości w Polsce. Kompleksową realizacją konkursu „Lider Nieruchomości” zajęła się agencja EmLab (Grupa S/F). Partnerem merytorycznym konkursu została agencja badawcza IQS.
 

Gdzie
W konkursie wzięły udział biura nieruchomości i pośrednicy z całej Polski. Gala finałowa konkursu odbyła się podczas IV Spotkania Liderów Nieruchomości Otodom w hotelu Narvil w Serocku. 
 

Kiedy
Konkurs został podzielony na trzy etapy. Zgłoszenia wystartowały 4 marca 2019 roku, a formularz konkursowy można było wypełniać do 24 marca. Od 25 marca w ramach II etapu trwało badanie jakościowe, a w ramach III etapu wytypowani uczestnicy w dniach 1 kwietnia – 10 maja brali udział w badaniu typu Mystery Shopper.
Ogłoszenie wyników konkursu i wręczenie statuetek odbyło się 20 maja.

Wydarzenie
Zakres projektu przygotowanego przez agencję obejmował opracowanie metodologii oraz szczegółowego mechanizmu konkursu m.in.: przygotowanie kategorii oraz regulaminu.
W rezultacie zaproponowana formuła rankingu spotkała się z ogromnym zainteresowaniem ze strony branży pośrednictwa nieruchomości. Metodologia konkursu została oparta na trzech projektach badawczych, łączących różne źródła danych. Dzięki algorytmowi przygotowanemu przez agencję IQS, w badaniach mogły wziąć udział zarówno małe, jak i duże biura, z metropolii oraz z mniejszych miejscowości.
Podczas tegorocznej, pierwszej edycji konkursu zostało przyznanych 18 nagród w trzech kategoriach: Najlepsze Biuro Nieruchomości z każdego województwa, Najlepsze Biuro Ogólnopolskie, Najlepszy Pośrednik Nieruchomości.
Ogłoszenie wyników i wręczenie statuetek laureatom miało miejsce podczas Spotkania Liderów Nieruchomości Otodom – cyklicznego wydarzenia, które gromadzi największych pośredników i biura nieruchomości z całej Polski.
Poza symbolicznymi statuetkami i certyfikatami nagrodą w konkursie była kampania informacyjna, w skład której weszły publikacje w mediach patronackich konkursu: w Gazecie Wyborczej, Newsweeku, Business Insider i Tok.fm oraz w serwisach Gazeta.pl i Wyborcza.pl, a także w mediach własnych Otodom – w magazynie Agent Nieruchomości oraz na blogu firmowym serwisu.
Ogromne zainteresowanie rankingiem oraz wysoka frekwencja w samym konkursie sprawiły, że organizatorzy już zapowiadają edycję Lider Nieruchomości Otodom 2020. Ze względu na wysoką frekwencję, która – jak podkreślają – kilkukrotnie przerosła pierwotne założenia, organizatorzy planują wcześniej uruchomić start zgłoszeń do rankingu, a przez to wydłużyć cały czas trwania konkursu i poszczególnych etapów badawczych. Więcej informacji o konkursie znajduje się na stronie lidernieruchomosci.otodom.pl, a lista tegorocznych laureatów jest dostępna pod adresem: https://www.otodom.pl/wiadomosci/wydarzenia/znamy-liderow-nieruchomosci-otodom-sprawdz-kto-zostal-laureatem-id9588.html  
 

 – Konkurs Lider Nieruchomości to kolejny projekt w naszym portfolio, który łączy ideę eventu ze znacznie szerszą perspektywą marketingową, głęboko wnika w strategię marki, dla której pracujemy – komentuje Wojciech Małysz, dyrektor zarządzający agencji EMLAB (Grupa S/F). – Realizacja niestandardowego rankingu opartego o opracowanie metodologii badawczej i kolejna już współpraca z serwisem Otodom dają nam dużą satysfakcję, bo potwierdzają, że skuteczny event marketing to obszar o wiele szerszy niż tylko produkcja i komunikacja wydarzeń – podsumowuje Małysz.
 

Zaloguj się
Informacje
Branża
Personalia
Realizacje
Otwarcia
Obiekty
Catering
Technologie
Transport
Artykuły
Wywiady
Felietony
Publicystyka
Raport
Prawo
Biblioteka
Incentive travel
Prawo
Ogłoszenia
Przetargi
Praca
Wydarzenia
Galeria
Wyszukiwarka obiektów
Nasze projekty
MP Power Awards©
MP Fast Date©
MP MICE Tour
MP MICE & More
MP Legia Cup
Nasza oferta
Reklama i promocja
Content marketing
Wydarzenia
Konkurs
Webinary
Studio kreatywne
O nas
Polityka prywatności
Grupa odbiorcza
Social media
Kontakt
O MeetingPlanner.pl