Effie Awards 2019 rozdane
Wręczono nagrody w 20 edycji SAR: Effie Awards 2019 – 19 brązowych, 31 srebrnych, sześć złotych statuetek oraz Grand Prix konkursu 2019. Nagrody przyznane przez jury pod przewodnictwem Katarzyny Kieli, prezes i dyrektor zarządzającej Discovery EMEA, zostały wręczone podczas finału w Teatrze Wielkim Operze Narodowej.
– Powodzenie projektów marketingowych w pierwszej kolejności zależy od jakości insight’u konsumenckiego. Decydujące znaczenie dla sukcesu komunikacyjnego i komercyjnego biznesu ma również umiejętna narracja, historia, jaką chcemy przekazać o naszej marce i naszym produkcie, umiejętność otwarcia człowieka na nasz komunikat. Kluczem jest kreacja i kontent, bo to ostatecznie treść przemawia do nas lub nie. Wzbudza określone emocje, bawi, angażuje, inspiruje, daje poczucie przynależności i pobudza do działania. Effie jest niezwykle ważnym konkursem, który wpisuje się w światową dyskusję o roli i wyzwaniach stojących przed marketingiem – powiedziała Katarzyna Kieli, przewodnicząca jury Effie, prezes i dyrektor zarządzająca Discovery w regionie EMEA. – Od 20 lat jesteśmy sponsorem strategicznym konkursu. To tu prezentuje się najbardziej kreatywne rozwiązania, wyznacza branżowe trendy, ustanawia standardy efektywnej komunikacji i wskazuje liderów – dodała.
Złote statuetki konkursu Effie Awards otrzymali:
- „Nie ma Rak’n’Rolla bez procentów” – Fundacji Rak’n’Roll, Grey Worldwide Warszawa, MediaCom Warszawa
- „Chce się Ż” – Grupy Żywiec, Agencja 2012, Ogilvy, Starcom, VMLY&R, Just
- „Odkrywaj więcej Amundsen Vodka” – Stock Polska, The Digitals
- „Mistrzowie Tiger” – Maspex; Brasil i Starcom
- „Kawa na każdym rogu” – Żabka, PZL, Spark Foundry i Spacecam
- „9 milionów powodów Corega” – GSK, Grey Worldwide Warszawa, MediaCom Warszawa, VMLY&R, Havas PR, Lulu Production
- Grand Prix Effie 2019 otrzymała kampania „Chce się Ż” – Grupa Żywiec, Agencja 2012, Ogilvy, Starcom, VMLY&R, Just.
Tytuł najbardziej efektywnej agencji roku 2019, otrzymała agencja VMLY&R, a najbardziej efektywnej agencji mediowej: Starcom.
W kategoriach Brand experience Branded content nie było złota.
W Brand experience srebro otrzymały kampanie: Daj Się Połączyć (produkt: Tymbark, zgłaszający: Starcom; Brainbox; Performics, klient: Maspex) oraz IKEA ASMR „Dźwięki wypoczynku” (produkt: IKEA zgłaszający: Saatchi & Saatchi IS; Wavemaker, klient: IKEA).
W Branded content srebro otrzymały kampanie: Żywiec Męskie Granie (produkt: Żywiec, zgłaszający: Grupa Żywiec; 2012; VMLY&R; Hope; Agencja Live; Opus Film; Starcom, klient: Grupa Żywiec) oraz IKEA ASMR „Dźwięki wypoczynku” (produkt: IKEA, zgłaszający: Saatchi & Saatchi IS; Wavemaker, klient: IKEA).
Z okazji jubileuszu powstał również ranking TOP 20 najefektywniejszych firm i agencji komunikacyjnych 20-lecia SAR: Effie Poland. Tytuł najefektywniejszej firmy 20-lecia trafił do Grupy Żywiec. Tytuły najefektywniejszych agencji komunikacyjnych odebrali: Szymon Gutkowski dla agencji DDB i Paweł Gala dla agencji mediowej Wavemaker.
W 20 gali konkursu w Polsce, w wydarzeniu wzięła udział Traci Alford, prezes i CEO Effie Worldwide.
– Jest to kluczowy rok dla Effie, ponieważ obchodzimy 50-lecie naszej działalności jako globalne forum efektywności marketingowej oraz 20-lecie Effie w Polsce. Effie stale ewoluuje i dostosowuje się do ciągle zmieniających się możliwości dla marek i marketerów. Effie Poland daje przykład, wprowadzając ostatnio kategorię Marketing & Business Solutions, która poszerza zakres nagród Effie Awards o efektywność pomysłów biznesowych. Po udanym uruchomieniu w Polsce, wprowadzamy tę kategorię na inne rynki – powiedziała Traci Alford, prezes i dyrektor generalny Effie Worldwide. Serdecznie gratuluję zwycięzcom konkursu Effie 2019 i wszystkim zaangażowanym w 20 udanych lat działalności Effie Poland. Z niecierpliwością czekam na więcej w przyszłości – dodała.
Wręczenie nagród odbyło się w Teatrze Wielkim – Operze Narodowej w Warszawie, 28 października. Za organizację wydarzenia odpowiadała agencja IDFX. Organizatorem Effie Awards Poland jest Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR.
Pełna lista nagrodzonych oraz rankingi na: www.effie.pl