Effie Awards 2019 rozdane

20. edycja Effie Awards Poland. Organizatorem konkursu jest Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR.
Na zdjęciu: 20. edycja Effie Awards Poland. Organizatorem konkursu jest Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR.

Wręczono nagrody w 20 edycji SAR: Effie Awards 2019 – 19 brązowych, 31 srebrnych, sześć złotych statuetek oraz Grand Prix konkursu 2019. Nagrody przyznane przez jury pod przewodnictwem Katarzyny Kieli, prezes i dyrektor zarządzającej Discovery EMEA, zostały wręczone podczas finału w Teatrze Wielkim Operze Narodowej.

 

– Powodzenie projektów marketingowych w pierwszej kolejności zależy od jakości insight’u konsumenckiego. Decydujące znaczenie dla sukcesu komunikacyjnego i komercyjnego biznesu ma również umiejętna narracja, historia, jaką chcemy przekazać o naszej marce i naszym produkcie, umiejętność otwarcia człowieka na nasz komunikat. Kluczem jest kreacja i kontent, bo to ostatecznie treść przemawia do nas lub nie. Wzbudza określone emocje, bawi, angażuje, inspiruje, daje poczucie przynależności i pobudza do działania. Effie jest niezwykle ważnym konkursem, który wpisuje się w światową dyskusję o roli i wyzwaniach stojących przed marketingiem – powiedziała Katarzyna Kieli, przewodnicząca jury Effie, prezes i dyrektor zarządzająca Discovery w regionie EMEA. – Od 20 lat jesteśmy sponsorem strategicznym konkursu. To tu prezentuje się najbardziej kreatywne rozwiązania, wyznacza branżowe trendy, ustanawia standardy efektywnej komunikacji i wskazuje liderów – dodała.

 

Złote statuetki konkursu Effie Awards otrzymali: 

  • „Nie ma Rak’n’Rolla bez procentów” – Fundacji Rak’n’Roll, Grey Worldwide Warszawa, MediaCom Warszawa
  • „Chce się Ż” – Grupy Żywiec, Agencja 2012, Ogilvy, Starcom, VMLY&R, Just
  • „Odkrywaj więcej Amundsen Vodka” – Stock Polska, The Digitals
  • „Mistrzowie Tiger” – Maspex; Brasil i Starcom
  • „Kawa na każdym rogu” – Żabka, PZL, Spark Foundry i Spacecam
  • „9 milionów powodów Corega” – GSK, Grey Worldwide Warszawa, MediaCom Warszawa, VMLY&R, Havas PR, Lulu Production
  • Grand Prix Effie 2019 otrzymała kampania „Chce się Ż” – Grupa Żywiec, Agencja 2012, Ogilvy, Starcom, VMLY&R, Just.

 

Tytuł najbardziej efektywnej agencji roku 2019, otrzymała agencja VMLY&R, a najbardziej efektywnej agencji mediowej: Starcom.

W kategoriach Brand experience Branded content nie było złota.
W Brand experience srebro otrzymały kampanie: Daj Się Połączyć (produkt: Tymbark, zgłaszający: Starcom; Brainbox; Performics, klient: Maspex) oraz IKEA ASMR „Dźwięki wypoczynku” (produkt: IKEA zgłaszający: Saatchi & Saatchi IS; Wavemaker, klient: IKEA).
W Branded content srebro otrzymały kampanie: Żywiec Męskie Granie (produkt: Żywiec, zgłaszający: Grupa Żywiec; 2012; VMLY&R; Hope; Agencja Live; Opus Film; Starcom, klient: Grupa Żywiec) oraz IKEA ASMR „Dźwięki wypoczynku” (produkt: IKEA, zgłaszający: Saatchi & Saatchi IS; Wavemaker, klient: IKEA).


Z okazji jubileuszu powstał również ranking TOP 20 najefektywniejszych firm i agencji komunikacyjnych 20-lecia SAR: Effie Poland. Tytuł najefektywniejszej firmy 20-lecia trafił do Grupy Żywiec. Tytuły najefektywniejszych agencji komunikacyjnych odebrali: Szymon Gutkowski dla agencji DDB i Paweł Gala dla agencji mediowej Wavemaker.
W 20 gali konkursu w Polsce, w wydarzeniu wzięła udział Traci Alford, prezes i CEO Effie Worldwide.

– Jest to kluczowy rok dla Effie, ponieważ obchodzimy 50-lecie naszej działalności jako globalne forum efektywności marketingowej oraz 20-lecie Effie w Polsce. Effie stale ewoluuje i dostosowuje się do ciągle zmieniających się możliwości dla marek i marketerów. Effie Poland daje przykład, wprowadzając ostatnio kategorię Marketing & Business Solutions, która poszerza zakres nagród Effie Awards o efektywność pomysłów biznesowych. Po udanym uruchomieniu w Polsce, wprowadzamy tę kategorię na inne rynki – powiedziała Traci Alford, prezes i dyrektor generalny Effie Worldwide. Serdecznie gratuluję zwycięzcom konkursu Effie 2019 i wszystkim zaangażowanym w 20 udanych lat działalności Effie Poland. Z niecierpliwością czekam na więcej w przyszłości – dodała.

Wręczenie nagród odbyło się w Teatrze Wielkim – Operze Narodowej w Warszawie, 28 października. Za organizację wydarzenia odpowiadała agencja IDFX. Organizatorem Effie Awards Poland jest Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR.


Pełna lista nagrodzonych oraz rankingi na: www.effie.pl 

Zaloguj się
Informacje
Branża
Personalia
Realizacje
Otwarcia
Obiekty
Catering
Technologie
Transport
Artykuły
Wywiady
Felietony
Publicystyka
Raport
Prawo
Biblioteka
Incentive travel
Prawo
Ogłoszenia
Przetargi
Praca
Wydarzenia
Galeria
Wyszukiwarka obiektów
Nasze projekty
MP Power Awards©
MP Fast Date©
MP MICE Tour
MP MICE & More
MP Legia Cup
Nasza oferta
Reklama i promocja
Content marketing
Wydarzenia
Konkurs
Webinary
Studio kreatywne
O nas
Polityka prywatności
Grupa odbiorcza
Social media
Kontakt
O MeetingPlanner.pl