Meetings Week Poland odbył się w nowej formule. Podsumowanie wydarzenia

Zmieniona formuła MWP nie oznacza zmiany założeń. Nadal głównym celem jest budowanie świadomości pozycji spotkań i wydarzeń oraz edukacja i wymiana doświadczeń.
Na zdjęciu: Zmieniona formuła MWP nie oznacza zmiany założeń. Nadal głównym celem jest budowanie świadomości pozycji spotkań i wydarzeń oraz edukacja i wymiana doświadczeń.

Siódma edycja Meetings Week Poland skupiona była na edukacji w poszczególnych obszarach rynku budowaniu relacji biznesowych oraz promocji potencjału branży spotkań. Odbyła się w nowej formule – program został ułożony na zasadzie równoległych sesji, dzięki czemu wydarzenie trwało trzy dni.
 

– Wspólnie ze wszystkimi współorganizatorami Meetings Week Poland postanowiliśmy sprawdzić nową formułę wydarzenia. Zależało nam przede wszystkim na tym, żeby jeszcze efektywniej zarządzać czasem i dać większą możliwość wyboru spotkań czy prelekcji, szczególnie tym uczestnikom, którzy przyjeżdżają na MWP spoza Warszawy. Dzięki umiejętnemu połączeniu sesji wydarzenie jest bardziej dynamiczne i pozwala na optymalizację czasu oraz zaangażowania wszystkich stron – mówi Sebastian Słoniewski, prezes zarządu Stowarzyszenia Organizatorów Incentive Travel, organizacji, która w tym roku była koordynatorem wydarzenia.
Wydarzenie odbyło się także w nowym miejscu – Centrum Konferencyjnym MsMermaid, w Warszawie.

Meetings Week Poland tradycyjnie otworzyło spotkanie z cyklu Poland – Meetings Destination, założeniem którego jest poruszanie kluczowych zagadnień dotyczących przyszłości rynku spotkań. W tym roku współorganizatorzy PMD – Stowarzyszenie „Konferencje & Kongresy w Polsce” oraz magazyn The Warsaw Voice – poruszyli temat wartości rynku kongresów i współpracy z partnerami oraz zmierzyli się z wyzwaniami, jakie rynkowi stawia sztuczna inteligencja i automatyzacja. Wśród zaproszonych mówców byli m.in. przedstawiciele uczelni wyższych, naukowych i branżowych stowarzyszeń, administracji, convention bureaux czy PCO. Wykład otwierający wygłosił Wykład otwierający wygłosił prof. Jerzy Hausner – twórca Kongresu Open Eyes Economy Summit.
Uzupełnieniem paneli PMD były toczące się równolegle warsztaty „Jak napisać ofertę sponsorską?”, który poprowadziła Martyna Żak, specjalistka w dziedzinie fundraisingu i marketingu dla NGO, oraz „Jak napisać bid, żeby wygrać kongres”, prowadzony przez Annę Górską, Expo XXI Warszawa.

Spotkanie przygotowane przez Stowarzyszenie Branży Eventowej dotyczyło międzynarodowej perspektywy rozwoju event marketingu i współpracy w branży. Organizatorzy konferencji podkreślali, że coraz więcej polskich firm decyduje się na poszukiwania klientów z krajów sąsiadujących z Polską lub obsługę zagranicznych marek rozwijających się w naszym kraju, dlatego w szczególności nacisk położony został na „europejską wymianę doświadczeń w branży eventowej”. Wśród gości spotkania byli przedstawiciele branży z Niemiec, Francji, Anglii, Czech i krajów skandynawskich. Tematyka prelekcji i paneli dotyczyła m.in. charakterystyki poszczególnych rynków, możliwości współpracy, stylu komunikacji i różnic kulturowych, międzynarodowych konkursów i programu hosted buyers na międzynarodowe wydarzenia.

Stowarzyszenia reprezentujące sektor incentive travel – SOIT i SITE Poland – były gospodarzem konferencji Incentive Travel Day. Gościem specjalnym tego spotkania był Victor Borsuk – podróżnik, influencer, kitesurfer, siedmiokrotny mistrz Polski w kitesurfingu oraz wielokrotny zwycięzca Pucharów Azji i Europy. Opowiedział o tym, jak dobrze przygotować się do organizacji wyjazdu incentive z elementami sportowymi. Eksperci i praktycy w dziedzinie social mediów, pokazali uczestnikom, jak używać kanałów mediów społecznościowych, aby te działania oparte o dobrze zdefiniowaną strategię, budżetowanie i odpowiednio dobrane narzędzia, realizowały zakładane cele i były efektywne kosztowo. W programie znalazły się wyjazdy incentive o tematyce kulinarnej i enologicznej – eksperci i praktycy mówili o najpopularniejszych destynacjach wyjazdów kulinarnych oraz podzielili się doświadczeniami związanymi z odkrywaniem smaków najlepszych kuchni świata.

Drugiego dnia odbyło się również spotkanie przedstawicieli convention bureaux koordynowane przez Polską Organizację Turystyczną i działające w jej ramach Poland Convention Bureau. W tej edycji, w ramach MWP, Poland Convention Bureau POT zaplanowało fam trip połączony z warsztatami dla planistów spotkań, reprezentujących rynki Skandynawii i Beneluksu.

Tegoroczne Forum Obiektów (organizowane przez MPI Poland Chapter i Z-Factor) poświęcone było tematyce wykorzystania danych do podejmowania świadomych decyzji biznesowych. Organizatorzy spotkania zaznaczają, iż w erze, gdzie jesteśmy zasypywani tonami przeróżnych cyfr i informacji, ciężko zdecydować, co analizować, a czego nie. Do dyskusji zaproszeni zostali eksperci branży, zarówno ze strony obiektów, jak i dostawcy analiz oraz przedstawiciele lokalnych convention bureaux. Wspólnie poszukiwali odpowiedzi na pytania, czy i jakie dane potrzebne są organizacjom odpowiedzialnym za promocję destynacji, czy zadaniem CVB jest jedynie dostarczanie informacji przedsiębiorcom oraz jakie decyzje podejmowane są przez polskie DMO w oparciu o analizę cyfr?. Podczas spotkania zostały przedstawione wyniki kolejnej edycji raportu Demand Outlook.
Tradycyjnie podczas forum zaprezentowane zostały obiekty nominowane do MP Power Awards – tym razem przez pryzmat cyfr.

Po raz siódmy w ramach Meetings Week Poland, a po raz czternasty w Polsce odbyło się IMEX-MPI-MCI Future Leaders Forum (organizator Szkoła Główna Turystyki i Hotelarstwa w Warszawie), która skierowana jest do studentów. Program konferencji oparty jest na całodziennych warsztatach prowadzonych przez profesjonalistów z dziedziny turystyki biznesowej z całego świata.

Finałowym eventem Meetings Week Poland był finał konkursu MP Power Awards® - gala MP Power Night (organizator MeetingPlanner.pl).


 

PROGRAM MEETINGS WEEK POLAND 2019 W SKRÓCIE:

  • Poland – Meetings Destination: Trendy i wyzwania dla rynku kongresów w Polsce (organizatorzy: Stowarzyszenie „Konferencje & Kongresy w Polsce”, magazyn The Warsaw Voice)
  • Europejska wymiana doświadczeń w branży eventowej „Share & exchange how to make the best of european events” (organizator: Stowarzyszenie Branży Eventowej)
  • Incentive Travel Day (organizator: Stowarzyszenie Organizatorów Incentive Travel, SITE Poland)
  • Wydarzenie Poland Convention Bureau POT – spotkanie convention bureaux oraz warsztaty z uczestnikami fam tripu Poland – Smart move (organizator: Polska Organizacja Turystyczna Poland Convention Bureau)
  • Forum Obiektów: Hotel Data Conference (organizatorzy: MPI Poland Chapter i Z-Factor)
  • IMEX-MPI-MCI Future Leaders Forum (organizator: Szkoła Główna Turystyki i Hotelarstwa Vistula w Warszawie)
  • Gala konkursu MP Power Awards® (organizator: MeetingPlanner.pl)
Zaloguj się
Informacje
Branża
Personalia
Realizacje
Otwarcia
Obiekty
Catering
Technologie
Transport
Artykuły
Wywiady
Felietony
Publicystyka
Raport
Prawo
Biblioteka
Incentive travel
Prawo
Ogłoszenia
Przetargi
Praca
Wydarzenia
Galeria
Wyszukiwarka obiektów
Nasze projekty
MP Power Awards©
MP Fast Date©
MP MICE Tour
MP MICE & More
MP Legia Cup
Nasza oferta
Reklama i promocja
Content marketing
Wydarzenia
Konkurs
Webinary
Studio kreatywne
O nas
Polityka prywatności
Grupa odbiorcza
Social media
Kontakt
O MeetingPlanner.pl