Meetings Week Poland odbył się w nowej formule. Podsumowanie wydarzenia
Siódma edycja Meetings Week Poland skupiona była na edukacji w poszczególnych obszarach rynku budowaniu relacji biznesowych oraz promocji potencjału branży spotkań. Odbyła się w nowej formule – program został ułożony na zasadzie równoległych sesji, dzięki czemu wydarzenie trwało trzy dni.
– Wspólnie ze wszystkimi współorganizatorami Meetings Week Poland postanowiliśmy sprawdzić nową formułę wydarzenia. Zależało nam przede wszystkim na tym, żeby jeszcze efektywniej zarządzać czasem i dać większą możliwość wyboru spotkań czy prelekcji, szczególnie tym uczestnikom, którzy przyjeżdżają na MWP spoza Warszawy. Dzięki umiejętnemu połączeniu sesji wydarzenie jest bardziej dynamiczne i pozwala na optymalizację czasu oraz zaangażowania wszystkich stron – mówi Sebastian Słoniewski, prezes zarządu Stowarzyszenia Organizatorów Incentive Travel, organizacji, która w tym roku była koordynatorem wydarzenia.
Wydarzenie odbyło się także w nowym miejscu – Centrum Konferencyjnym MsMermaid, w Warszawie.
Meetings Week Poland tradycyjnie otworzyło spotkanie z cyklu Poland – Meetings Destination, założeniem którego jest poruszanie kluczowych zagadnień dotyczących przyszłości rynku spotkań. W tym roku współorganizatorzy PMD – Stowarzyszenie „Konferencje & Kongresy w Polsce” oraz magazyn The Warsaw Voice – poruszyli temat wartości rynku kongresów i współpracy z partnerami oraz zmierzyli się z wyzwaniami, jakie rynkowi stawia sztuczna inteligencja i automatyzacja. Wśród zaproszonych mówców byli m.in. przedstawiciele uczelni wyższych, naukowych i branżowych stowarzyszeń, administracji, convention bureaux czy PCO. Wykład otwierający wygłosił Wykład otwierający wygłosił prof. Jerzy Hausner – twórca Kongresu Open Eyes Economy Summit.
Uzupełnieniem paneli PMD były toczące się równolegle warsztaty „Jak napisać ofertę sponsorską?”, który poprowadziła Martyna Żak, specjalistka w dziedzinie fundraisingu i marketingu dla NGO, oraz „Jak napisać bid, żeby wygrać kongres”, prowadzony przez Annę Górską, Expo XXI Warszawa.
Spotkanie przygotowane przez Stowarzyszenie Branży Eventowej dotyczyło międzynarodowej perspektywy rozwoju event marketingu i współpracy w branży. Organizatorzy konferencji podkreślali, że coraz więcej polskich firm decyduje się na poszukiwania klientów z krajów sąsiadujących z Polską lub obsługę zagranicznych marek rozwijających się w naszym kraju, dlatego w szczególności nacisk położony został na „europejską wymianę doświadczeń w branży eventowej”. Wśród gości spotkania byli przedstawiciele branży z Niemiec, Francji, Anglii, Czech i krajów skandynawskich. Tematyka prelekcji i paneli dotyczyła m.in. charakterystyki poszczególnych rynków, możliwości współpracy, stylu komunikacji i różnic kulturowych, międzynarodowych konkursów i programu hosted buyers na międzynarodowe wydarzenia.
Stowarzyszenia reprezentujące sektor incentive travel – SOIT i SITE Poland – były gospodarzem konferencji Incentive Travel Day. Gościem specjalnym tego spotkania był Victor Borsuk – podróżnik, influencer, kitesurfer, siedmiokrotny mistrz Polski w kitesurfingu oraz wielokrotny zwycięzca Pucharów Azji i Europy. Opowiedział o tym, jak dobrze przygotować się do organizacji wyjazdu incentive z elementami sportowymi. Eksperci i praktycy w dziedzinie social mediów, pokazali uczestnikom, jak używać kanałów mediów społecznościowych, aby te działania oparte o dobrze zdefiniowaną strategię, budżetowanie i odpowiednio dobrane narzędzia, realizowały zakładane cele i były efektywne kosztowo. W programie znalazły się wyjazdy incentive o tematyce kulinarnej i enologicznej – eksperci i praktycy mówili o najpopularniejszych destynacjach wyjazdów kulinarnych oraz podzielili się doświadczeniami związanymi z odkrywaniem smaków najlepszych kuchni świata.
Drugiego dnia odbyło się również spotkanie przedstawicieli convention bureaux koordynowane przez Polską Organizację Turystyczną i działające w jej ramach Poland Convention Bureau. W tej edycji, w ramach MWP, Poland Convention Bureau POT zaplanowało fam trip połączony z warsztatami dla planistów spotkań, reprezentujących rynki Skandynawii i Beneluksu.
Tegoroczne Forum Obiektów (organizowane przez MPI Poland Chapter i Z-Factor) poświęcone było tematyce wykorzystania danych do podejmowania świadomych decyzji biznesowych. Organizatorzy spotkania zaznaczają, iż w erze, gdzie jesteśmy zasypywani tonami przeróżnych cyfr i informacji, ciężko zdecydować, co analizować, a czego nie. Do dyskusji zaproszeni zostali eksperci branży, zarówno ze strony obiektów, jak i dostawcy analiz oraz przedstawiciele lokalnych convention bureaux. Wspólnie poszukiwali odpowiedzi na pytania, czy i jakie dane potrzebne są organizacjom odpowiedzialnym za promocję destynacji, czy zadaniem CVB jest jedynie dostarczanie informacji przedsiębiorcom oraz jakie decyzje podejmowane są przez polskie DMO w oparciu o analizę cyfr?. Podczas spotkania zostały przedstawione wyniki kolejnej edycji raportu Demand Outlook.
Tradycyjnie podczas forum zaprezentowane zostały obiekty nominowane do MP Power Awards – tym razem przez pryzmat cyfr.
Po raz siódmy w ramach Meetings Week Poland, a po raz czternasty w Polsce odbyło się IMEX-MPI-MCI Future Leaders Forum (organizator Szkoła Główna Turystyki i Hotelarstwa w Warszawie), która skierowana jest do studentów. Program konferencji oparty jest na całodziennych warsztatach prowadzonych przez profesjonalistów z dziedziny turystyki biznesowej z całego świata.
Finałowym eventem Meetings Week Poland był finał konkursu MP Power Awards® - gala MP Power Night (organizator MeetingPlanner.pl).
PROGRAM MEETINGS WEEK POLAND 2019 W SKRÓCIE:
- Poland – Meetings Destination: Trendy i wyzwania dla rynku kongresów w Polsce (organizatorzy: Stowarzyszenie „Konferencje & Kongresy w Polsce”, magazyn The Warsaw Voice)
- Europejska wymiana doświadczeń w branży eventowej „Share & exchange how to make the best of european events” (organizator: Stowarzyszenie Branży Eventowej)
- Incentive Travel Day (organizator: Stowarzyszenie Organizatorów Incentive Travel, SITE Poland)
- Wydarzenie Poland Convention Bureau POT – spotkanie convention bureaux oraz warsztaty z uczestnikami fam tripu Poland – Smart move (organizator: Polska Organizacja Turystyczna Poland Convention Bureau)
- Forum Obiektów: Hotel Data Conference (organizatorzy: MPI Poland Chapter i Z-Factor)
- IMEX-MPI-MCI Future Leaders Forum (organizator: Szkoła Główna Turystyki i Hotelarstwa Vistula w Warszawie)
- Gala konkursu MP Power Awards® (organizator: MeetingPlanner.pl)