Zakładki jasne 3a

Polecane obiekty

Hotel Polonia Palace

Warszawa (mazowieckie)

Międzynarodowe Centrum...

Kraków (małopolskie)

ICE Kraków Congress Centre

Kraków (małopolskie)

Polecane usługi

Masters Catering

Warszawa (mazowieckie)

Belvedere Catering by Design

Warszawa (mazowieckie)

Z-Factor. Smart Hospitality

Kraków (małopolskie)
A A
Raporty

Trendy 2019: pracujemy w biznesie „zmieniającym życie”

Personalizacja, zarządzenie emocjami, nietypowe projektowanie – to niektóre z trendów na rynku spotkań przewidywanych na rok 2019, o których mówi Krzysztof Celuch w opracowaniu „Trendy 2019 – Wiedza, Produkt, Motywacja, Wpływ”, zaprezentowanym podczas Forum Branży Eventowej.
 
Krzysztof Celuch przedstawił dziesięć zjawisk, które będą miały decydujący wpływ na rok 2019. Te trendy to: personalizacja, wzrost budżetów na programy motywacyjne, mobilna przyszłość, wzrost roli miast średniej wielkości, projektowanie wydarzeń, bezpieczeństwo i ochrona, zarządzanie emocjami, nietypowe projektowanie przestrzeni, dane zarządzają działaniami oraz harmonia i wellness.
 
Personalizacja polega na dopasowaniu charakteru i organizacji eventu do wymagań i określonego stylu życia i pracy jego uczestników. Mogą one dotyczyć czasu trwania eventu, w programie którego zaplanowano czas na sprawdzanie poczty mailowej czy na odpoczynek
- We wszystkich działaniach podejmowanych przez firmy, marki czy organizatorów wydarzeń liczy się personalizacja i szukanie takich rozwiązań, które pozwolą jak najefektywniej wykorzystać czas. Dlatego takie pojęcia jak „bycie w biurze” czy „godziny pracy” zmieniają swoje znaczenie. Dostosowujemy miejsce i czas do indywidualnych potrzeb swoich i wynikających z danego zadania. Miejscem rozmów biznesowych może być salon spa kort, czy pole golfowe – wyjaśnia Krzysztof Celuch.
 Ważnym aspektem w tym kontekście jest także – wynikające z dbałości o jakość życia – wybór żywności – ekologicznej, świeżo przygotowanej, z uwzględnieniem alergii czy preferencji światopoglądowych. Jakość jedzenia, odnowa psychofizyczna, umysłowy relaks – należy uwzględniać wszystkie elementy, które pomogą zwiększyć energię i będą wspierać koncentrację.
W podejmowaniu decyzji o wyborze miejsca wyjazdu liczyć się będzie najbardziej właśnie perspektywa personalnych doświadczeń.
 
Globalnym trendem jest wzrost budżetów na programy motywacyjne firm, zgłasza to ponad 50 procent managerów odpowiadających za zarządzanie relacjami z partnerami biznesowymi, pracownikami czy konsumentami. Do programów zapraszana i kwalifikowana jest także większa liczba uczestników, a znaczenie tego rodzaju motywacji wzrasta.
W budowaniu programów coraz większe znaczeni odgrywa infrastruktura, a zmniejsza się waga elementów CSR.
 

 

Trendem jest także mobilna przyszłość spotkań, realizowana już obecnie, chociażby przez możliwość uczestniczenia w eventach online. Normą będą stawać się wirtualne biura czy chatboty tekstowe i polecenia głosowe w prowadzeniu wydarzeń.
Marketerzy będą kierować swoją kreatywną energię na zaangażowanie uczestników w wydarzenie na długo przed jego rozpoczęcie, i w dużej mierze w tym celu wykorzystywane będą nowe technologie i urządzenia mobilne. Wśród tych, na które zwrócą szczególną uwagę będą technologia rozpoznawania głosu, twarzy czy biometria.
 
Rośnie rola miast średniej wielkości, które coraz częściej stawiają na rozwój transportu i specjalizację w organizowaniu przedsięwzięć z określonego obszaru. Miasta tej wielkości coraz częściej dochodzą do głosu, gdyż organizatorzy nie zwiększają budżetów, a nawet je obcinają, a mimo to chcieliby dostać tyle samo lub więcej. Dlatego tak ważna będzie rola miast drugiego i trzeciego rzędu. Dzięki temu, że zwykle są one mniejsze, pozwalają uczestnikom na większą interakcję z miastem i dają większe możliwości szybkiego przemieszczania się z wykorzystaniem różnych środków transportu
 
Coraz istotniejszą rolę w projektowaniu wydarzeń będą odgrywać technologie, na każdym etapie budowania doświadczeń uczestników. Projektowanie doświadczeń i zachowań dotyczyć będzie działań przed wydarzeniem i po nim, a ich podstawą będę emocje i technologie.
Planowane będę większe wydarzenia kosztem ich częstotliwości. Metodyka EventCanvas, Design Thinking czy planowanie oparte na technikach ROI – zwrotu z inwestycji stały się narzędziami wykorzystywanymi przez organizatorów na równi z aplikacjami dotyczącymi zarządzania.
 
Organizatorzy oraz przedstawiciele destynacji zauważają coraz więcej zagrożeń, na które muszą być przygotowani, realizując wydarzenie. Wśród nich są trzęsienia ziemi, huragany, pożary czy protesty społeczne i ataki terrorystyczne. Obawy przed epidemiami czy licznymi chorobami także stanowią dużą barierę.
Światowa organizacji Meeting Professionals International i jej eksperci uważają, iż zabezpieczenie spotkań, biorąc pod uwagę wydarzenia z ostatnich dwunastu miesięcy, będzie jednym z najważniejszych aspektów. Zapytani o kwestie bezpieczeństwa respondenci badania Meetings Outlook zaznaczyli iż 46 procent ma plany na wypadek klęsk żywiołowych, 45 procent – na wypadek przemocy z użyciem broni palnej, a 31 procent – na wypadek cyberataku.
 
Natomiast zarządzanie emocjami staje się tak ważne, ponieważ nastroje i zaangażowanie uczestników wydarzenia są kluczowe i aby je rozpoznawać, organizatorzy będą używać w tym celu innowacyjnych rozwiązań i nowych technologii. Aplikacje o różnorodnych funkcjach, nowoczesne systemy rejestracji, mają ułatwić pracę, ale przede wszystkim dążą do większego zaangażowania odbiorcy.
Konstruując spotkania edukacyjne, organizatorzy coraz częściej korzystać będą z formuły wypracowanej przez TED Talks, dynamicznej, uciekającej od klasycznej formy i agendy. Wiedza powinna iść w parze z emocjami.
 
Granie na emocjach i nietypowa przestrzeń
 
Emocje mają być wywoływane przez multisensoryczne i multimedialne doświadczenia. Na wydarzeniach pojawiać się będzie coraz częściej sztuka – w różnych odsłonach – która porusza.
 
Branża spotkań zaczyna być postrzegana nie tylko jako taka, która koncertuje się na projektowaniu wydarzeń i wyjazdów, ale jako biznes „zmieniający życie”. Emocje znacząco pomagają osiągnąć ten cel.
 
Normą staje się wykorzystywanie nietypowych, unikalnych przestrzeni do organizacji spotkań, co oznacza ciągłą potrzebę odkrywania nowych miejsc, lub prezentowania znanych w nowatorski sposób.
 
Ponieważ przestrzeń spotkań się zmienia, coraz więcej wydarzeń wymaga „domowej” oprawy i aranżacji – które wykreują wygodne środowiska do „łączenia się”, współpracy, tworzenia. Celem takiego działania jest, aby uczestnicy czuli się swobodnie, a przestrzeń dookoła nich był kompatybilna z atmosferą wydarzenia i służyła jego głównemu celowi. Z tego powodu planiści spotkań oczekują zmian w projektowaniu przestrzeni konferencyjnych, co potwierdza „IACC Meeting Room of the Futurereport”.
 
Bezpieczeństwo danych nadal będzie głównym wyzwaniem dla wszystkich dzisiejszych branż, ponieważ ich naruszenie niesie ze sobą skutki zarówno w biznesie i polityce jak i życiu osobistym. Wyzwanie to dotyczy także używania nowych technologii, co wpływa na przykład na możliwość wykorzystywania wizerunku. Coraz częściej zacierają się granice pomiędzy tym co służbowe, a tym co prywatne – dotyczy to zarówno urządzeń, jak i mediów społecznościowych.
- Z drugiej strony patrząc, analiza danych powinna stać się podstawą zarówno decyzji biznesowych w przemyśle spotkań, jak i tych dotyczących projektowania wydarzeń - podkreśla Krzysztof Celuch.
 
Harmonia i wellness są tak ważne, gdyż relaks i rewitalizacja stały się priorytetem, szczególnie dla tych, którzy regularnie podróżują w celach zawodowych. Wellness i możliwość ucieczki od stresów dnia codziennego będą poszukiwanym dodatkiem dla podróżujących służbowo. Uczestnicy wyjazdów motywacyjnych zaznaczają, że ich specjalnym życzeniem jest wellness rozumiane jako na przykład joga, zdrowe posiłki, golf itp.
 
– Celem opracowania jest przede wszystkim inspirowanie, ale też porządkowanie rynku. Wskazując kluczowe zagadnienia, liczę na to, że mogą stać wskazówką w codziennej pracy. Zależy mi także na zaprezentowaniu całościowego obrazu przemysłu spotkań i tego jak ta dziedzina rozwija się na świecie. Współczesne postrzeganie spotkań pozwala na wniosek, że pracujemy w biznesie „zmieniającym życie” – mówi dr Krzysztof Celuch, autor raportu, prezes firmy Celuch Consulting, pełnomocnik rektora w Szkole Głównej Turystyki i Rekreacji Vistula.
 
Pełen raport można pobrać ze strony www.celuchconsulting.com
25 sty 2019
 
średnia ocen:
3.0
 
oceń
 
 
 
Meeting Planner Sp. z o.o.
ul. Złota 9/30, 00-019 Warszawa
tel.: 22.378 38 51
 
Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka.