Targowy barometr UFI: więcej rozrywki, młodsza publiczność

fot. FB: Targi dają więcej
Na zdjęciu: fot. FB: Targi dają więcej

Kondycja branży targowej jest bardzo dobra. Przewidywania zakładają dalszy wzrost obrotów wśród organizatorów targów. Jednym z ważnych trendów na rok 2019 jest rozwój imprez targowych pod kątem rozrywki, która przyciąga na wydarzenia młodszą publiczność. To część wyników przedstawionych w Global Exhibition Industry Barometer UFI, czyli raporcie, który wskazuje ogólną dynamikę branży w nadchodzącym roku.

 
Raport był przedstawiany na początku lutego 2019 podczas spotkania dyrektorów zarządzających branży targowej – UFI Global CEO Summit. Polską branżę targową reprezentował na spotkaniu Tomasz Kobierski, wiceprezes zarządu Międzynarodowych Targów Poznańskich.
 
„Globalny Barometr Przemysłu Targowego" (Global Exhibition Industry Barometer) to flagowe badanie prowadzone przez Światowe Stowarzyszenie Przemysłu Targowego. Raport przedstawia kondycję branży oraz globalne i regionalne trendy, a także 19 profili rynkowych, w tym po raz pierwszy – rynek japoński.
Dane wskazują, że dla każdego okresu od połowy 2018 do końca 2019, większość firm ze wszystkich czterech regionów świata odnotowała wzrost obrotów brutto. Ten pozytywny obraz jest szczególnie silny w regionie Azji i Pacyfiku oraz Bliskiego Wschodu i Afryki, gdzie odnotowano najwyższy wzrost w ostatnich pięciu latach.
– Odnośnie obrotów rok do roku, 74 procent firm na całym świecie zadeklarowało wzrost w drugiej połowie 2018 roku. 63 procent przedsiębiorstw przewiduje wzrost w pierwszej połowie roku 2019, a nawet 69 procent w drugiej połowie 2019 – mówi Tomasz Kobiersk,i podsumowując dane przedstawione w Londynie.
Badanie przedstawia też najważniejsze według liderów branży kwestie biznesowe. Na całym świecie względy gospodarcze na poziomie krajowym lub globalnym pozostają najważniejszymi wyzwaniami biznesowymi. Kolejnymi tematami jest konkurencja w branży, wewnętrzne wyzwania i cyfryzacja.
 
 
Zdecydowana większość firm planuje nowe działania zarówno w klasycznym rozumieniu przemysłu targowego w wymiarze miejsca, organizatora i usługi, jak i poza obecnymi ofertami produktowymi. Ponadto, coraz więcej firm planuje ekspansję na nowe rynki geograficzne na całym świecie.
 Pod względem ekspansji geograficznej, średnio cztery na 10 firm deklaruje zamiar rozwoju działalności w nowych krajach. Europa oraz Ameryka Północna i Południowa wykazują największy wzrost w tym rozwoju, w porównaniu z sytuacją odnotowaną rok wcześniej: 51 procent firm zlokalizowanych w Europie planuje działać w co najmniej jednym dodatkowym kraju (o 12 procent więcej niż w ubiegłym roku) oraz 41 procent przedsiębiorstw z siedzibą w obu Amerykach (o 11 procent więcej niż w ubiegłym roku).
 
 
Raport wskazuje również na to, że zarówno branża, jak i zwiedzający, mają podobne zdanie o przemyśle wystawienniczym. Mówią o tym globalne statystyki odwiedzających, opublikowane przez UFI i Explori w „Global Visitor Insights”, które wskazują na potrzebę dopracowania „rozrywkowego” składnika wystaw.
 
Dwudziesta druga edycja barometru przedstawia nowego partnera w prowadzonych co pół roku badaniach branży: jest to JEXA (Japan Exhibition Association – Japońskie Stowarzyszenie Wystawców). Samo badanie prezentuje ogólny przegląd danych branżowych, w podziale na rodzaje spółek i 19 oddzielnych profili rynkowych. Dane zawarte w najnowszym wydaniu zebrano w badaniu 302 uczestników z 53 krajów i regionów.
 
– Dane pokazują, że przemysł wystawienniczy jest nastawiony na globalny rozwój jako całość, ale widzi pewne przeszkody na różnych rynkach i w regionach. Coraz więcej firm koncentruje się na swoim zasięgu geograficznym, w celu radzenia sobie z potencjalnymi zagrożeniami rozwoju gospodarczego na ich rodzimych rynkach – zwłaszcza przedsiębiorstwa bazujące na dojrzałych już rynkach – mówił Kai Hattendorf, dyrektor zarządzający UFI.
 – Co więcej, nie ma jednego wzoru, w jaki sposób rozwijać wystawy, aby zaspokoić rosnącą potrzebę rozrywki lub interakcyjności wskazywaną przez zwiedzających. Dla 19 szczegółowo sprofilowanych rynków opisanych w najnowszej edycji barometru wskazano wyraźnie zróżnicowane podejście do tej kwestii na całym świecie. To właśnie te profile krajowe i rynkowe sprawiają, że barometr jest tak wyjątkowy – uważa Kai Hattendorf.
Zaloguj się
Informacje
Branża
Personalia
Realizacje
Otwarcia
Obiekty
Catering
Technologie
Transport
Artykuły
Wywiady
Felietony
Publicystyka
Raport
Prawo
Biblioteka
Incentive travel
Prawo
Ogłoszenia
Przetargi
Praca
Wydarzenia
Galeria
Wyszukiwarka obiektów
Nasze projekty
MP Power Awards©
MP Fast Date©
MP MICE Tour
MP MICE & More
MP Legia Cup
Nasza oferta
Reklama i promocja
Content marketing
Wydarzenia
Konkurs
Webinary
Studio kreatywne
O nas
Polityka prywatności
Grupa odbiorcza
Social media
Kontakt
O MeetingPlanner.pl