Zakładki jasne 3a

Polecane obiekty

Hotel Polonia Palace

Warszawa (mazowieckie)

Międzynarodowe Centrum...

Kraków (małopolskie)

ICE Kraków Congress Centre

Kraków (małopolskie)

Polecane usługi

Masters Catering

Warszawa (mazowieckie)

Belvedere Catering by Design

Warszawa (mazowieckie)

Z-Factor. Smart Hospitality

Kraków (małopolskie)
A A
Raporty

Raport: Momentum o skuteczności marketingu doświadczeń

Monika Biedrzycka: Światowi gracze włączają do...

Ponad połowa osób, które zetknęły się z marką za pomocą marketingu doświadczeń, kupiło dany produkt a ponad 70 proc. z nich po evencie, bezpośrednio lub poprzez media społecznościowe, opowiedziało innym o swoich doświadczeniach z marką. Wynika z raportu na temat marketingu doświadczeń przygotowanego przez Momentum.

 – Tajemnicą skutecznych i przekładających się na sprzedaż aktywacji marek są autentyczność, użyteczność doświadczeń i dobra zabawa – podsumowuje wyniki raportu Monika Biedrzycka, dyrektor generalny Momentum. Konsumenci kochają marki, takie jak Samsung, Knorr, Coca-Cola, Apple, Nike, które są szczere i autentyczne. To światowi gracze, którzy już dawno zauważyli, że jednym z najefektywniejszych sposobów, żeby budować bliskie relacje z tymi, na których im zależy, jest włączenie do swojej strategii marketingu doświadczeń – wyjaśnia Biedrzycka.

Marketing doświadczeń, definiowany przez autorów raportu, to wkomponowanie marki w codzienne życie konsumentów w taki sposób, by mogli oni podejmować decyzje zakupowe na podstawie bezpośrednich doświadczeń z produktem, a nie tylko samych reklam. Opiera się on na świadomej decyzji o uczestnictwie w konkretnej akcji marketingowej.

Z badania przeprowadzonego przez Momentum, opartego na wywiadach z 6500 osobami na dziewięciu kluczowych, światowych rynkach i analizie 56 czołowych marek, związanych z sektorami: FMCG, nowych technologii, sportu, finansów i motoryzacji, wynika, że:

  • 53 proc. osób, które zetknęły się z marką za pomocą marketingu doświadczeń, kupiło dany produkt
  • 62 proc. po evencie wchodziło do internetu, aby dowiedzieć się więcej o marce
  • 92 proc. ma profile w mediach społecznościowych
  • 52 proc. korzysta kilka razy dziennie z mediów społecznościowych
  • 72 proc. po evencie opowiedziało innym o swoich doświadczeniach z marką (bezpośrednio bądź poprzez media społecznościowe).


W badaniu konsumenci podkreślają również powody, dla których skuteczne aktywacje wpływają na silne emocje dotyczące konkretnych marek:

  • 65 proc. uważa, że marka dostarcza im czegoś użytecznego
  • 52 proc. twierdzi, że marka sprawia, że ich życie jest łatwiejsze
  • 34 proc. uważa, że marka sprawia, że są szczęśliwi


– Marketing doświadczeń to z punktu widzenia konsumenta najlepszy sposób na sprawdzenie, czy dana marka jest rzeczywiście tym, co obiecuje. Jeśli jest w swojej komunikacji spójna, konsumenci nie tylko będą nagradzać ją lojalnością, przywiązaniem i częstym zakupem, ale także będą ją polecać i dzielić się pozytywnymi opiniami na jej temat w serwisach społecznościowych – dodaje Monika Biedrzycka.

Momentum to agencja marketingu zintegrowanego, łącząca kompetencje online i offline, należąca do McCann Worldgroup.

29 lip 2013
 
średnia ocen:
0.0
 
oceń
 
 
 
Meeting Planner Sp. z o.o.
ul. Złota 9/30, 00-019 Warszawa
tel.: 22.378 38 51
 
Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka.