Raport: Momentum o skuteczności marketingu doświadczeń

Monika Biedrzycka: Światowi gracze włączają do swojej strategii marketing doświadczeń.
Na zdjęciu: Monika Biedrzycka: Światowi gracze włączają do swojej strategii marketing doświadczeń.

Ponad połowa osób, które zetknęły się z marką za pomocą marketingu doświadczeń, kupiło dany produkt a ponad 70 proc. z nich po evencie, bezpośrednio lub poprzez media społecznościowe, opowiedziało innym o swoich doświadczeniach z marką. Wynika z raportu na temat marketingu doświadczeń przygotowanego przez Momentum.

 – Tajemnicą skutecznych i przekładających się na sprzedaż aktywacji marek są autentyczność, użyteczność doświadczeń i dobra zabawa – podsumowuje wyniki raportu Monika Biedrzycka, dyrektor generalny Momentum. Konsumenci kochają marki, takie jak Samsung, Knorr, Coca-Cola, Apple, Nike, które są szczere i autentyczne. To światowi gracze, którzy już dawno zauważyli, że jednym z najefektywniejszych sposobów, żeby budować bliskie relacje z tymi, na których im zależy, jest włączenie do swojej strategii marketingu doświadczeń – wyjaśnia Biedrzycka.

Marketing doświadczeń, definiowany przez autorów raportu, to wkomponowanie marki w codzienne życie konsumentów w taki sposób, by mogli oni podejmować decyzje zakupowe na podstawie bezpośrednich doświadczeń z produktem, a nie tylko samych reklam. Opiera się on na świadomej decyzji o uczestnictwie w konkretnej akcji marketingowej.

Z badania przeprowadzonego przez Momentum, opartego na wywiadach z 6500 osobami na dziewięciu kluczowych, światowych rynkach i analizie 56 czołowych marek, związanych z sektorami: FMCG, nowych technologii, sportu, finansów i motoryzacji, wynika, że:

  • 53 proc. osób, które zetknęły się z marką za pomocą marketingu doświadczeń, kupiło dany produkt
  • 62 proc. po evencie wchodziło do internetu, aby dowiedzieć się więcej o marce
  • 92 proc. ma profile w mediach społecznościowych
  • 52 proc. korzysta kilka razy dziennie z mediów społecznościowych
  • 72 proc. po evencie opowiedziało innym o swoich doświadczeniach z marką (bezpośrednio bądź poprzez media społecznościowe).


W badaniu konsumenci podkreślają również powody, dla których skuteczne aktywacje wpływają na silne emocje dotyczące konkretnych marek:

  • 65 proc. uważa, że marka dostarcza im czegoś użytecznego
  • 52 proc. twierdzi, że marka sprawia, że ich życie jest łatwiejsze
  • 34 proc. uważa, że marka sprawia, że są szczęśliwi


– Marketing doświadczeń to z punktu widzenia konsumenta najlepszy sposób na sprawdzenie, czy dana marka jest rzeczywiście tym, co obiecuje. Jeśli jest w swojej komunikacji spójna, konsumenci nie tylko będą nagradzać ją lojalnością, przywiązaniem i częstym zakupem, ale także będą ją polecać i dzielić się pozytywnymi opiniami na jej temat w serwisach społecznościowych – dodaje Monika Biedrzycka.

Momentum to agencja marketingu zintegrowanego, łącząca kompetencje online i offline, należąca do McCann Worldgroup.

Zaloguj się
Informacje
Branża
Personalia
Realizacje
Otwarcia
Obiekty
Catering
Technologie
Transport
Artykuły
Wywiady
Felietony
Publicystyka
Raport
Prawo
Biblioteka
Incentive travel
Prawo
Ogłoszenia
Przetargi
Praca
Wydarzenia
Galeria
Wyszukiwarka obiektów
Nasze projekty
MP Power Awards©
MP Fast Date©
MP MICE Tour
MP MICE & More
MP Legia Cup
Nasza oferta
Reklama i promocja
Content marketing
Wydarzenia
Konkurs
Webinary
Studio kreatywne
O nas
Polityka prywatności
Grupa odbiorcza
Social media
Kontakt
O MeetingPlanner.pl