Zakładki jasne 3a

Najczęściej czytane

Pierwszy konkurs branży eventowej: MP Power...

MeetingPlanner.pl ogłasza pierwszy konkurs skierowany do przedstawicieli...

MP Power Night – uroczyste rozdanie nagród...

Pierwszy finał MP Power Awards odbył się 26 kwietnia w Centrum...

Druga edycja Poznań Media Expo

Specjaliści współpracujący z twórcami filmów o Jamesie Bondzie opowiedzą,...

SHOWEXPO w Kielcach

W tym roku w Kielcach odbędą się pierwsze w Polsce targi, które połączą...
 
A A
Raporty

Raport: Momentum o skuteczności marketingu doświadczeń

Monika Biedrzycka: Światowi gracze włączają do...

Ponad połowa osób, które zetknęły się z marką za pomocą marketingu doświadczeń, kupiło dany produkt a ponad 70 proc. z nich po evencie, bezpośrednio lub poprzez media społecznościowe, opowiedziało innym o swoich doświadczeniach z marką. Wynika z raportu na temat marketingu doświadczeń przygotowanego przez Momentum.

 – Tajemnicą skutecznych i przekładających się na sprzedaż aktywacji marek są autentyczność, użyteczność doświadczeń i dobra zabawa – podsumowuje wyniki raportu Monika Biedrzycka, dyrektor generalny Momentum. Konsumenci kochają marki, takie jak Samsung, Knorr, Coca-Cola, Apple, Nike, które są szczere i autentyczne. To światowi gracze, którzy już dawno zauważyli, że jednym z najefektywniejszych sposobów, żeby budować bliskie relacje z tymi, na których im zależy, jest włączenie do swojej strategii marketingu doświadczeń – wyjaśnia Biedrzycka.

Marketing doświadczeń, definiowany przez autorów raportu, to wkomponowanie marki w codzienne życie konsumentów w taki sposób, by mogli oni podejmować decyzje zakupowe na podstawie bezpośrednich doświadczeń z produktem, a nie tylko samych reklam. Opiera się on na świadomej decyzji o uczestnictwie w konkretnej akcji marketingowej.

Z badania przeprowadzonego przez Momentum, opartego na wywiadach z 6500 osobami na dziewięciu kluczowych, światowych rynkach i analizie 56 czołowych marek, związanych z sektorami: FMCG, nowych technologii, sportu, finansów i motoryzacji, wynika, że:

  • 53 proc. osób, które zetknęły się z marką za pomocą marketingu doświadczeń, kupiło dany produkt
  • 62 proc. po evencie wchodziło do internetu, aby dowiedzieć się więcej o marce
  • 92 proc. ma profile w mediach społecznościowych
  • 52 proc. korzysta kilka razy dziennie z mediów społecznościowych
  • 72 proc. po evencie opowiedziało innym o swoich doświadczeniach z marką (bezpośrednio bądź poprzez media społecznościowe).


W badaniu konsumenci podkreślają również powody, dla których skuteczne aktywacje wpływają na silne emocje dotyczące konkretnych marek:

  • 65 proc. uważa, że marka dostarcza im czegoś użytecznego
  • 52 proc. twierdzi, że marka sprawia, że ich życie jest łatwiejsze
  • 34 proc. uważa, że marka sprawia, że są szczęśliwi


– Marketing doświadczeń to z punktu widzenia konsumenta najlepszy sposób na sprawdzenie, czy dana marka jest rzeczywiście tym, co obiecuje. Jeśli jest w swojej komunikacji spójna, konsumenci nie tylko będą nagradzać ją lojalnością, przywiązaniem i częstym zakupem, ale także będą ją polecać i dzielić się pozytywnymi opiniami na jej temat w serwisach społecznościowych – dodaje Monika Biedrzycka.

Momentum to agencja marketingu zintegrowanego, łącząca kompetencje online i offline, należąca do McCann Worldgroup.

29 lip 2013
 
średnia ocen:
0.0
 
oceń
 
 
 
Meeting Planner Sp. z o.o.
ul. Złota 9/30, 00-019 Warszawa
tel.: 22.378 38 51
 
Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka.