Marta Kicler: Na świecie Polska nadal jest za mało znana

Marta Kicler, fot. Szymon Kobusiński, Studio Bank
Na zdjęciu: Marta Kicler, fot. Szymon Kobusiński, Studio Bank

Naszym wyzwaniem jest odpowiednia promocja kraju nie tylko pod kątem turystycznym, ale przede wszystkim MICE, a to już jest zupełnie odrębny produkt. Rozmawiamy z Martą Kicler, business development director, Mazurkas DMC Poland nagrodzoną w MP Power Awards®.

MeetingPlanner.pl: Jaką wartość z punktu widzenia pani doświadczeń, obserwacji rynku, współpracy z różnymi klientami, mają narzędzia z zakresu przemysłu spotkań?
Marta Kicler: Konferencje, kongresy, targi, podróże motywacyjne i inne spotkania biznesowe stanowią bardzo istotną rolę w gospodarce krajów rozwiniętych na całym świecie i są ważnym narzędziem biznesowym funkcjonowania przedsiębiorstw. Polska na przestrzeni ostatnich lat stała się poważnym ośrodkiem biznesowym wielu światowych korporacji, dzięki czemu można zaobserwować wzmożony „ruch” w naszej branży, a za tym idzie właśnie wpływ ekonomiczny na gospodarkę kraju. Obserwując niektóre rynki zagraniczne, z którymi pracuję na co dzień z podziwem patrzę, jak segment przemysłu spotkań jest rozwinięty i jak wiele ciekawych projektów realizuje się na świecie. Na szczęście i Polska zaczyna przyciągać coraz ciekawsze wydarzenia – mamy dobrą lokalizację na mapie Europy, nowe połączenia lotnicze, nowoczesne obiekty kongresowe oraz wciąż poszerzającą się gamę obiektów hotelarskich i konferencyjnych.

MP: Jak postrzega pani współpracę w branży, jaki jest pani preferowany model takiej współpracy? Zarówno z perspektywy agencja – klient, jak i agencja – podwykonawcy?
MK: Uważam, że praca w tej branży opiera się głównie na relacjach, których nie zastąpią żadne nowinki technologiczne, systemy czy aplikacje. Aby zrozumieć cele naszych klientów i móc dostarczyć im odpowiednie rozwiązania, musimy zdecydowanie kierować się indywidualnym podejściem. Dlatego preferuję model współpracy oparty na partnerstwie, szacunku i otwartości, niezależnie, czy chodzi o pracę z klientem czy podwykonawcą. Wszystkie podmioty związane z danym projektem powinny być traktowane na równi – w końcu wszyscy jesteśmy po tej samej stronie i pracujemy ciężko na sukces danego wydarzenia. Mimo ogromnego tempa pracy i natłoku obowiązków, nigdy nie zapominam o tym, co najważniejsze i co stoi u podstaw naszego działania. Za najważniejsze uważam szacunek dla współpracowników, klientów, podwykonawców. W biznesie, mimo silnej konkurencji w tej branży, dbam o zachowanie zasad fair play i tworzenie środowiska sprzyjającego wymianie doświadczeń i współpracy wszystkich podmiotów.

MP: Co według pani oznacza pojęcie „etyka w branży”, jakie są kluczowe wyznaczniki, którymi pani się kieruje, a jakie problemy pani dostrzega?
MK: Uważam, że pracując w tak personalnej branży powinniśmy kierować się przede wszystkim szacunkiem, odpowiedzialnością, uczciwością, profesjonalizmem, rzetelnością. Do tego powinniśmy także nieustannie podnosić swoją kwalifikacje i pogłębiać wiedzę z naszego sektora, co m.in. promuje MPI Poland Chapter. Nasze postawy powinny umacniać i jednoczyć całą branżę wraz ze wszystkim podmiotami aktywnymi.
.
MP: Jest pani zaangażowana w działania na rzecz promocji Polski jako destynacji spotkaniowej, jak by Pani je podsumowała? Jakie stoją wyzwania przed branżą właśnie w tym aspekcie?
MK: Od prawie 11 lat zajmuję się promocją Polski za granicą i ukazuję Polskę, jako wyjątkową i ciekawą destynację incentive jak również konferencyjną i kongresową. Niestety w świecie nadal jesteśmy postrzegani jako kraj drugiej lub nawet trzeciej kategorii, a dzieje się tak ze względu na brak wiedzy o naszym kraju. Zazwyczaj destynacje śródziemnomorskie wiodą prym w Europie, jeśli chodzi o podróże motywacyjne lub nasi sąsiedzi – Czechy i Węgry, a tutaj z kolei chodzi o promocję tych krajów i ich rozpoznawalność w świecie. Uważam, że Polsce raczej niczego nie brakuje (chociaż przydałoby się w Warszawie duże centrum kongresowe czy trochę marek luksusowych hoteli, do których są przyzwyczajeni np. klienci amerykańscy), a poziom usług jest na naprawdę dobry, ale jednak ten brak wiedzy na temat kraju często nas dyskwalifikuje na początkowym etapie. Dlatego naszym wyzwaniem jest odpowiednia promocja kraju nie tylko pod kątem turystycznym, ale przede wszystkim MICE, a to już jest zupełnie odrębny produkt.

MP: Jako prezes zarządu wspomnianego już MPI Poland jest pani zaangażowana w działalność tej międzynarodowej organizacji. Jakie wyzwania stoją przed branżą, patrząc na nią z globalnej perspektywy?
MK: W naszej branży jest tak wiele aspektów, że naprawdę trudno wymienić konkretne. Ja ze swojego punktu widzenia widzę zdecydowany trend tzw. „short lead times”, które daje nam dość okrojone możliwości dostarczenia odpowiednich koncepcji, np. ze względu na brak dostępności ciekawych obiektów bądź po prostu brak czasu na kompleksową ofertę. To także sprawia, że firmy nie zwracają uwagi na dość istotne elementy wydarzeń, które chcieliby zorganizować.


Marta Kicler, business development director, Mazurkas DMC Poland nagrodzona w MP Power Awards® w kategorii Meeting Planner – DMC / PCO.
Jest absolwentką zarządzania w turystyce i hotelarstwie Wyższej Szkoły Organizacji Turystyki i Hotelarstwa, zarządzania przedsiębiorstwem na Uniwersytecie Warszawskim, ukończyła też Podyplomowe Studia Menedżerskie dla Kadr Nowoczesnej Gospodarki w zakresie zarządzanie rozwojem firmy na rynku UE. Od 2007 r. związana z Grupą Mazurkas. Zajmowała różne stanowiska – od pracownika działu Local Tours, przez project menagera działu Meetings & Incentives, po funkcję business development director Head of Meetings & Incentives Dept.- Mazurkas DMC Poland (którą pełni od 2011 roku).
Aktywnie działa w MPI Poland Chapter. Najpierw była członkiem Komisji Rewizyjnej, następnie wiceprezesem ds. członkowskich, a obecnie pełni funkcję prezes zarządu MPI Poland Chapter. Objęcie tego stanowiska uważa za swoje ważne osiągnięcie w 2017 roku. Odpowiada m.in. za uruchomienie i koordynację nowego projektu edukacyjnego Meeting Professional Excellence Classes.

Zdaniem Jury MP Power Awards®
Marta Kicler reprezentuje znaną firmę Mazurkas DMC Poland, która jest symbolem profesjonalizmu obsługi klienta na najwyższym poziomie. Pani Marta wychowała się na takich wzorcach i jest przykładem menedżera, który do roli profesjonalnej obsługi klienta biznesowego w Mazurkas DMC Poland dorastał stopniowo, ucząc się właśnie, jak powinna wyglądać słynna polska gościnność. Zawsze uśmiechnięta, opanowana i umiejąca sprawić, ze każdy klient czuje, że impreza powierzona Marcie będzie u niej bezpieczna i profesjonalnie przygotowana.
Żaneta Berus, dyrektor zarządzająca, Ptak Warsaw Expo

 

Założeniem plebiscytu MP Power 12 w ramach konkursu MP Power Awards jest wyróżnienie ekspertów i osobistości branży eventowej.

Zaloguj się
Informacje
Branża
Personalia
Realizacje
Otwarcia
Obiekty
Catering
Technologie
Transport
Artykuły
Wywiady
Felietony
Publicystyka
Raport
Prawo
Biblioteka
Incentive travel
Prawo
Ogłoszenia
Przetargi
Praca
Wydarzenia
Galeria
Wyszukiwarka obiektów
Nasze projekty
MP Power Awards©
MP Fast Date©
MP MICE Tour
MP MICE & More
MP Legia Cup
Nasza oferta
Reklama i promocja
Content marketing
Wydarzenia
Konkurs
Webinary
Studio kreatywne
O nas
Polityka prywatności
Grupa odbiorcza
Social media
Kontakt
O MeetingPlanner.pl