Krzysztof Paradowski: Najważniejszy jest kontent

Krzysztof Paradowski, fot. Szymon Kobusiński, Studio Bank
Na zdjęciu: Krzysztof Paradowski, fot. Szymon Kobusiński, Studio Bank

Nawet najlepszy sprzęt nie odniesie pożądanego efektu, jeśli nie będziemy w stanie wykorzystać jego możliwości, wypełniając go treścią, która zaangażuje uczestników wydarzenia. Rozmawiamy z Krzysztofem Paradowskim, prezesem zarządu, Concept Music Art, nagrodzonym w MP Power Awards®.

MeetingPlanner.pl: Jaką wartość z punktu widzenia pana doświadczeń, obserwacji rynku, współpracy z różnymi klientami mają projekty eventowe?

Krzysztof Paradowski: Wartości biznesowe w naszej branży to niezmiennie jakość, innowacyjność satysfakcja klienta. Uważam jednak, że w procesie przygotowania jakiegokolwiek przedsięwzięcia czy projektu, warto skupić się na czymś więcej niż tylko maksymalizacji zysków. W obecnych czasach, gdzie dostęp do sprzętu i informacji jest nieograniczony, to właśnie wartości i ludzie decydują o wyjątkowości danego projektu. To właśnie spójny i uporządkowany ale jednocześnie autentyczny i wyjątkowy system wartości przyciąga klientów, najlepszych pracowników i sprawia, że ludzie i odbiorcy czują się częścią czegoś wyjątkowego. Taka praca ma właśnie sens.

MP: Jak postrzega pan współpracę w branży, jaki jest pana preferowany model takiej współpracy? Zarówno z perspektywy współpracy z agencją, jak i klientem?

KP: W CMA staramy się nie tylko wykonywać w sposób wyjątkowy nasze projekty lecz także kształtować postawy i budować trwałe relacje. Jesteśmy członkiem stowarzyszeń branżowych, wspieramy projekty społeczne, chętnie dzielimy się wiedzą i naszym 20-letnim doświadczeniem. Z racji różnorodności działań jakie podejmujemy (różne typy wydarzeń, ich skala i różne lokalizacje w całej Europie) stawiamy na zawsze na współpracę, zaangażowanie i współtworzenie – „teamwork makes the dream work”!

MP: Co według pana oznacza pojęcie „etyka w branży”, jakie są kluczowe wyznaczniki, którymi pan się kieruje, a jakie problemy pan dostrzega?

KP: Mamy to szczęście, że w ciągu 20 lat naszej działalności trafiamy na wyjątkowych ludzi, partnerów i klientów. Swój biznes opieramy zawsze na szacunku dla innych podmiotów, pracy i własności. Oczekujemy tego od również od innych. Zachowania nieetyczne mogą dawać przewagę konkurencyjną, ale jest to przewaga zbudowana na krótką metę, która w dłuższej perspektywie przynosi zawsze więcej szkody niż korzyści. W kontekście wyzwań w branży, które warto przedyskutować w większym gronie i skupić na nich swoją uwagę wymieniłbym problem własności intelektualnej w eventach. Często na etapie ofertowania klienci wymagają przygotowania i przedstawienia pełnej koncepcji kreatywnej. Oferta danej agencji nie zostaje wybrana, a jak się później okazuje koncepcja zostaje zrealizowana w większym lub mniejszym stopniu przez inny podmiot.  

MP:  Czy nowe technologie, nowoczesne rozwiązania techniczne, multimedialne zdominują sposób tworzenia scenariuszy, oprawy eventów?

KP: Nasze wydarzenia często są określane mianem „where technology meets art”. Myślę, że tak – technologia jest obecnie jednym z najważniejszych czynników sukcesu. Jednakże technologia użyta mądrze, ze smakiem i wyczuciem. Najważniejszy natomiast jest kontent. Nawet najlepszy sprzęt nie odniesie pożądanego efektu, jeśli nie będziemy w stanie wykorzystać jego możliwości wypełniając go treścią, która zaangażuje uczestników wydarzenia.

MP: Co buduje przewagę konkurencyjną firmy dostarczającej usługi, rozwiązania, pomysły w obszarze techniki i multimediów eventowych?

KP: Po pierwsze budowana przez lata wiedza i doświadczenie. Po drugie zaangażowani ludzie, którzy przepracowali na danym sprzęcie w różnych charakterystykach tysiące godzin. Daje to gwarancję jakości, niezawodności i zaoszczędzonego przez klienta czasu – co w przypadku firmy dostarczającej tego typu rozwiązania jest kluczowe. Ważne jest nieustanne kształcenie się, śledzenie nowych rozwiązań technologicznych, czy to przez wymianę wiedzy i szkolenia w polskich i międzynarodowych stowarzyszeniach branżowych czy przez udział w targach i analizę światowych trendów. No i na koniec kontent – istotne jest nie tylko używanie sprzętu ale maksymalne wykorzystanie jego możliwości poprzez spójne z koncepcją kreatywną eventu, filmy czy animacje.


Krzysztof Paradowski, prezes zarządu, Concept Music Art, nagrodzony w MP Power Awards® w kategorii Dostawca – multimedia
Z branżą spotkań związany jest od ponad 13 lat. Obecnie zarządza firmą Concept Music Art. Jest autorem wielu koncepcji wydarzeń komercyjnych i kulturalnych, producentem, scenografem oraz pasjonatem nowoczesnych technologii multimedialnych. Jak podkreślają jego współpracownicy, to człowiek renesansu dzisiejszych czasów z ponadczasowymi umiejętnościami interpersonalnymi. Wytrwały, konsekwentny i dynamiczny w biznesie, a przy tym osoba z najwyższą kulturą osobistą. Jego domeną jest spokój, uważność i wielozadaniowość.
Wśród największych osiągnięć wymienia wykorzystanie najnowszej technologi w branży eventowej zgodnie z mottem firmy CMA: „Where technology meets art”.

Zdaniem Jury MP Power Awards®
Krzysztof jest związany z branżą od kilkunastu lat i dał się poznać jako prawdziwy człowiek – orkiestra. Jest nie tylko autorem wielu koncepcji wydarzeń komercyjnych i kulturalnych, ale także producentem i scenografem, śmiało sięgającym po nowoczesne technologie multimedialne, idealnie łączącym technologię ze sztuką. Znajduje też czas na dzielenie się wiedzą i doświadczeniem z branżą, m.in. w ramach działalności w stowarzyszeniach branżowych.
Krzysztof Michniewicz, prezes zarządu ICP Group SA

 

Założeniem plebiscytu MP Power 12 w ramach konkursu MP Power Awards® jest wyróżnienie ekspertów i osobistości branży eventowej.

Zaloguj się
Informacje
Branża
Personalia
Realizacje
Otwarcia
Obiekty
Catering
Technologie
Transport
Artykuły
Wywiady
Felietony
Publicystyka
Raport
Prawo
Biblioteka
Incentive travel
Prawo
Ogłoszenia
Przetargi
Praca
Wydarzenia
Galeria
Wyszukiwarka obiektów
Nasze projekty
MP Power Awards©
MP Fast Date©
MP MICE Tour
MP MICE & More
MP Legia Cup
Nasza oferta
Reklama i promocja
Content marketing
Wydarzenia
Konkurs
Webinary
Studio kreatywne
O nas
Polityka prywatności
Grupa odbiorcza
Social media
Kontakt
O MeetingPlanner.pl