Zmiany organizacyjne i plany Poland Convention Bureau

Od pierwszego stycznia 2019 roku Poland Convention Bureau będzie działać jako usankcjonowana formalnie sekcja w strukturach Polskiej Organizacji Turystycznej, w Departamencie Strategii i Marketingu, zarządzanym przez Teresę Buczek. Sekcję PCB poprowadzi Aneta Książek. Organizacyjne zmiany na spotkaniu świątecznym PCB ogłosił prezes Polskiej Organizacji Turystycznej Robert Andrzejczyk.


– Jak przyszedłem do Polskiej Organizacji Turystycznej rok temu, to cały czas deklarowałem że Poland Convention Bureau nie będzie zlikwidowane, tylko wręcz przeciwnie, będzie się rozwijało, a przez ostatni rok dawaliśmy temu wyraz. I przyszedł już czas, kiedy trzeba było to usankcjonować prawnie, mam zatem taką wiadomość, że od pierwszego stycznia w POT zostanie już formalnie utworzona sekcja Poland Convention Bureau – powiedział podczas spotkania świątecznego PCB POT prezes organizacji Robert Andrzejczyk.


Przypomnijmy Poland Convention Bureau jako sekcja działająca w Departamencie Produktu Turystycznego i Współpracy Regionalnej zostało zlikwidowane w lipcu 2017 i po odejściu Krzysztofa Celucha miało jednoosobową reprezentacją – Anety Książek w funkcji głównego specjalisty ds. konferencji. Branża przemysłu spotkań wielokrotnie podejmowała rozmowy z zarządem POT, w odpowiedzi na pogłoski mówiące o możliwej likwidacji biura. W wyniku zmian struktury POT jednostka PCB została przeniesiona do Departamentu Strategii i Marketingu i tu formalnie została powołana jako sekcja zarządzeniem prezesa POT. Poland Convention Bureau w strukturach POT działa od 2002 roku.
Sekcję PCB będą tworzyły trzy osoby: Aneta Książek, Karolina Gajewska i Paweł Ozdoba.


W 2019 roku Poland Convention Bureau będzie prowadziło działania promocyjne przemysłu spotkań w myśl hasła „Poland smart move”. Wśród narzędzi, służących do realizacji tych działań są: targi, warsztaty zagraniczne, programy rekomendacji oraz ambasadorów kongresów, wizyty studyjne oraz badania statystyczne i członkostwo w organizacjach.


W 2019 roku PCB planuje uczestnictwo w targach IMEX we Frankfurcie (21 – 23 maja), IMEX America (10 – 12 września) oraz IBTM World (27 – 29 listopada). – Targi to jedne z filarów działalności PCB, tradycyjnie będziemy obecni na największych targach przemysłu spotkań – podkreśliła Aneta Książek, prezentując plany biura podczas spotkania świątecznego. Polska Organizacja Turystyczna przygotowała nowe stoisko narodowe na tego typu wydarzenia. – Jesteśmy gościnni, mamy nową ofertę gastronomiczną, postawiliśmy na produkty organiczne, lokalne. Stoisko jest otwarte, przyjazne i dostępne – mamy np. podjazd dla wózków, dzięki któremu dostać się w przestrzeń stoiska mogą także osoby niepełnosprawne korzystające z wózków inwalidzkich. I trafiliśmy już na rozmówcę, który mógł z tego skorzystać – mówiła Aneta Książek. 
 

Zmienił się również sposób dofinansowywania udziału w targach dla firm. Podmioty, które chciałyby zaprezentować swoją ofertę na targach przemysłu spotkań w ramach stoiska narodowego mogą ubiegać się o obniżenie kosztów udziału (wystawieniu się na stoisku) do wysokości 10 proc. kosztów stoiska. Jak podkreślała Aneta Książek, jest to pierwsza taka ulga w historii działań Poland Convention Bureau.


Istotną formą promocji w przyszłym roku mają być również prezentacje zagraniczne, czyli udział w Meeting Matters - Association Networking Event (22 stycznia, Bruksela), SITE Incentive Summit Europe (kwiecień, Szwajcaria) oraz MICE & Business Travel Event (październik, Amsterdam).

Na rynku polskim istotne będą m.in. zaangażowanie PCB w Meetings Week Poland (a w jego ramach m.in. organizacja fam tripu dla organizatorów z Belgii, Holandii, Szwecji i Norwegii), spotkania ze środowiskiem nauki, rozwój programu Ambasadorów Kongresów Polskich (w przyszłym roku planowane jest zaangażowanie w projekt lokalnych klubów), czy współpraca partnerska przy organizacji Światowego Zajazdu Biur Lufthansa City Center (jeszcze nie zapadła decyzja o lokalizacji wydarzenia, ale o tę realizację ubiega się Warszawa).


Poland Convention Bureau nadal działa w międzynarodowych organizacjach branżowych jak: International Congress and Convention Association (od 2002), Union of International Associations (od 2009) oraz Strategic Alliance of the National Convention Bureaux of Europe (od 2015). PCB planuje także kolejną dziesiątą już edycję raportu „Przemysł spotkań i wydarzeń w Polsce”
Nadal prowadzony będzie program rekomendacji profesjonalnych organizatorów konferencji, podróży motywacyjnych oraz lokalnych Convention bureaux.

Zaloguj się
Informacje
Branża
Personalia
Realizacje
Otwarcia
Obiekty
Catering
Technologie
Transport
Artykuły
Wywiady
Felietony
Publicystyka
Raport
Prawo
Biblioteka
Incentive travel
Prawo
Ogłoszenia
Przetargi
Praca
Wydarzenia
Galeria
Wyszukiwarka obiektów
Nasze projekty
MP Power Awards©
MP Fast Date©
MP MICE Tour
MP MICE & More
MP Legia Cup
Nasza oferta
Reklama i promocja
Content marketing
Wydarzenia
Konkurs
Webinary
Studio kreatywne
O nas
Polityka prywatności
Grupa odbiorcza
Social media
Kontakt
O MeetingPlanner.pl