Wybrane zostały Polskie Marki Turystyczne
16 września 2019 roku przyznano tytuł „Polska Marka Turystyczna”. Otrzymały je: Marka Beskidy, Kraina Lessowych Wąwozów, Lublin, Śląsk Cieszyński orz Toruń.
Tytuł „Polska Marka Turystyczna – kandydat” czyli uczestnik, który pretenduje do tytułu „Polskiej Marki Turystycznej” otrzymały natomiast: Jura Krakowsko-Częstochowska, Mazury Zachodnie, Puszcza Białowieska, Szlak wokół Tatr, Zamość oraz Ziemia Świętego Krzyża.
Projekt „Polskie Marki Turystyczne” został opracowany przez Ministerstwo Sportu i Turystyki we współpracy z Polską Organizacją Turystyczną i zakłada stworzenie pakietów produktów turystycznych, tworzących jedną, spójną całość promowaną jako marka turystyczna.
Został on także wpisany do Strategii na Rzecz Odpowiedzialnego Rozwoju.
– Polskie Marki Turystyczne to projekt, który ma popularyzować w Polsce turystykę zrównoważoną i zadbać o rozwój obszarów, które są prawdziwymi perłami na mapie Polski. Mogą one swoim pięknem i atrakcyjnością zainteresować nie tylko naszych rodaków, ale również coraz liczniejszą grupę zagranicznych turystów. POT zapewni głównym laureatom kampanię promocyjną na rynku krajowym i zagranicznym. Wykorzystamy do promocji tych obszarów między innymi targi turystyczne, zaprosimy tam dziennikarzy i blogerów oraz zorganizujemy dla ich zarządców warsztaty marketingowe. Zwycięzcy mogą także liczyć na promocję na narodowym portalu turystycznym i w social mediach POT – powiedział prezes Polskiej Organizacji Turystycznej Robert Andrzejczyk.
Wszyscy zakwalifikowani, w szczególności kandydaci do tytułu „Polska Marka Turystyczna”, otrzymają dostęp do zapewnionego przez MSiT wsparcia w postaci udziału w szkoleniach, doradztwa eksperckiego, organizacji audytów, wizyt studyjnych czy uczestnictwa w badaniach wizerunku danych destynacji turystycznych.
Realizacja projektu przyczynia się do wzmacniania wizerunku Polski jako atrakcyjnej destynacji turystycznej, opartej o bogate zasoby kulturowe i przyrodnicze. Jego celem jest również poprawa jakości zarządzania rozwojem turystyki, podniesienie jakości świadczonych usług oraz zracjonalizowanie prowadzonych działań marketingowych na poziomie lokalnym i regionalnym tak, aby ułatwić zarządzanie i promocję tzw. regionów turystycznych wykraczających poza granice administracyjne.
– Polska jest chętnie wybieranym kierunkiem zarówno przez rodaków, jak i obcokrajowców. W 2018 roku Polacy odbyli o ponad 19 procent więcej podróży niż w roku 2015. Liczba przyjazdów turystów z zagranicy wzrosła o ponad 17 procent, aby ten trend utrzymać i wzmocnić istotna jest współpraca także na poziomie lokalnym, między innymi właśnie po to powstał projekt „Polskie Marki Turystyczne – powiedział Minister Sportu i Turystyki Witold Bańka.