Emirates zawiesza większość lotów pasażerskich i obniża pensje

Linie Emirates poinformowały, że utrzymują operacje cargo, ale tymczasowo zawieszają większość lotów pasażerskich od 25 marca 2020 roku. Grupa obniży podstawowe wynagrodzenia większości pracowników na trzy miesiące, ale nie będzie redukować miejsc pracy
 
Firma nadal zachowuje kluczowe międzynarodowe połączenia cargo, dysponując flotą frachtowców B777 do transportu podstawowych towarów, w tym zaopatrzenia medycznego na całym świecie.
Ponieważ wiele linii lotniczych radykalnie zmniejszyło liczbę lotów lub całkowicie zaprzestało świadczenia usług, spółka dnata również znacznie ogranicza swoją działalność, w tym tymczasowo zamyka niektóre biura w ramach swojej międzynarodowej siatki.
 
- Świat dosłownie poddał się kwarantannie z powodu wybuchu COVID-19. Jest to niespotykana sytuacja kryzysowa pod względem zasięgu i skali - nie tylko geograficznie, ale również z punktu widzenia zdrowia, społeczeństwa i gospodarki. Do stycznia 2020 roku Grupa
 
Emirates dobrze sobie radziła z realizacją celów na rok budżetowy 2020-21, ale rozprzestrzenianie się wirusa COVID-19 uniemożliwiło to w ciągu ostatnich 6 tygodni – powiedział Jego Wysokość Szejk Ahmed bin Saeed Al Maktoum, prezes zarządu Grupy Emirates.
 
- Jako linia lotnicza o globalnym zasięgu znajdujemy się w sytuacji, w której nie jesteśmy w stanie zapewnić rentownego świadczenia usług pasażerskich, dopóki kraje nie otworzą ponownie swoich granic i nie wróci zaufanie do podróżowania. Od środy 25 marca 2020, chociaż będziemy nadal wykonywać loty towarowe, Emirates tymczasowo zawiesi większość operacji pasażerskich. Będziemy uważnie przyglądać się bieżącym wydarzeniom, a gdy tylko pozwoli na to sytuacja, przywrócimy nasze usługi – dodał Ahmed bin Saeed Al Maktoum.
 
Po otrzymaniu wniosków od rządów i klientów o wsparcie w repatriacji podróżnych, Emirates będzie nadal obsługiwać loty pasażerskie i towarowe do odwołania (tak długo jak granice pozostaną otwarte, a na loty będzie popyt) do następujących kierunków: Wielkiej Brytanii, Szwajcarii, Hongkongu, Tajlandii, Malezji, Filipin, Japonii, Singapuru, Korei Południowej, Australii, Południowej Afryki, USA i Kanady. Sytuacja pozostaje dynamiczna, a podróżni mogą sprawdzić status swojego lotu na stronie emirates.com.
 
- Grupa Emirates posiada dobry bilans i znaczną płynność gotówkową. Wiemy, że odpowiednie i na czas przeprowadzone działania pozwolą nam przetrwać dłuższy okres ograniczonych połączeń, dzięki czemu jesteśmy przygotowani na powrót do normalności - dodał Szejk Ahmed.
 
Grupa Emirates podjęła szereg działań mających na celu ograniczenie kosztów. Wynika to z aktualnych prognoz popytu na podróże na poszczególnych rynkach w perspektywie krótko- i średnioterminowej. Podjęte działania obejmują odroczenie lub anulowanie wydatków o charakterze uznaniowym, zamrożenie wszystkich działań związanych z rekrutacją i doradztwem, które nie są w tej chwili niezbędne, współpracę z dostawcami w celu znalezienia oszczędności i zwiększenia wydajności oraz zachęcanie pracowników do korzystania z płatnego lub bezpłatnego urlopu w świetle zmniejszonej liczby lotów.
 
Zdecydowano także o tymczasowym obniżeniu wynagrodzenia podstawowego dla większości pracowników Emirates Group na okres trzech miesięcy, od 25 do 50 procent. W tym czasie pracownicy będą nadal otrzymywać pozostałe świadczenia. Wszyscy, którzy są zatrudnieni na niższych stanowiskach, będą zwolnieni z obniżki wynagrodzenia podstawowego.
 
Natomiast prezesowie linii Emirates i dnata - Sir Tim Clark i Gary Chapman – obniżają swoje podstawowe wynagrodzenia o 100 procent na trzy miesiące.
 
 - Zamiast prosić pracowników o odejście z firmy, zdecydowaliśmy się na tymczasowe obniżenie wynagrodzenia podstawowego, ponieważ chcemy chronić naszych ludzi i utrzymać utalentowanych i wykwalifikowanych pracowników. Zależy nam na uniknięciu redukcji miejsc pracy. Gdy popyt ponownie wzrośnie, chcemy być przygotowani na natychmiastowe wznowienie usług dla naszych klientów – powiedział Jego Wysokość Szejk Ahmed, podejmując decyzję o obniżeniu wynagrodzenia podstawowego.
 
Grupa Emirates ściśle monitoruje sytuację i jest w stałym kontakcie z odpowiednimi organami, aby móc na bieżąco wdrażać najnowsze wytyczne zapewniające bezpieczeństwo i ochronę zdrowia podróżnych i pracowników.
 
Firma zdecydowanie odradza swoim pracownikom niepotrzebne podróże, wdrożyła politykę pracy zdalnej dla osób, w przypadku których jest to możliwe, ulepszyła protokoły czyszczenia i dezynfekcji w swoich obiektach, wprowadziła kontrolę temperatury ciała w kluczowych punktach wejścia do biura, a także rozpoczęła wewnętrzne kampanie edukacyjne na temat higieny rąk i odpowiednich praktyk prozdrowotnych w celu zmniejszenia ryzyka zachorowania na COVID-19.
 
W ciągu ostatnich tygodni linia lotnicza w ramach środków ostrożności wprowadziła również ulepszone procedury czyszczenia i dezynfekcji we wszystkich swoich samolotach odlatujących z Dubaju, jak również ściśle współpracowała z portami lotniczymi w celu wdrożenia środków kontroli zgodnie z wymogami lokalnych władz.
 
Pracownicy pierwszej linii, tacy jak załoga i zespoły lotniskowe, otrzymali odpowiednie zasoby zapewniające bezpieczeństwo podczas wykonywanej pracy, w tym środki do dezynfekcji rąk i maseczki.
Zaloguj się
Informacje
Branża
Personalia
Realizacje
Otwarcia
Obiekty
Catering
Technologie
Transport
Artykuły
Wywiady
Felietony
Publicystyka
Raport
Prawo
Biblioteka
Incentive travel
Prawo
Ogłoszenia
Przetargi
Praca
Wydarzenia
Galeria
Wyszukiwarka obiektów
Nasze projekty
MP Power Awards©
MP Fast Date©
MP MICE Tour
MP MICE & More
MP Legia Cup
Nasza oferta
Reklama i promocja
Content marketing
Wydarzenia
Konkurs
Webinary
Studio kreatywne
O nas
Polityka prywatności
Grupa odbiorcza
Social media
Kontakt
O MeetingPlanner.pl