Nowatorskie podejście do incentive w Polsce – wspólny projekt Mazurkas Travel i Polka Travel

Trzy ostatnie miesiące to nieustanna walka o branżę, która przez COVID została osadzona w nowej rzeczywistości, odmiennej od tego, co do tej pory znaliśmy. Kolejne spotkania online, szkolenia, branżowe dyskusje uświadamiały nam, że świat turystyki i branży MICE po COVID nie będzie taki jak dawniej. Sytuacja wymusiła zmiany i orientację na zupełnie inne potrzeby, a co za tym idzie na inne usługi w branży wyjazdów incentive. Pomimo zastoju na rynku, agencje, w których portfolio jest wpisana kreatywność, nie powinny siedzieć z założonymi rękami, co więcej trzeba próbować znaleźć wyjście z sytuacji. Do takiego przekonania doszły dwie firmy z branży MICE, będące członkami SOIT i SITE, mowa o Mazurkas Travel i Polka Travel.

 – Mamy na utrzymaniu pracowników, musimy zabezpieczyć byt ich oraz nasz własny i choć na kilka miesięcy przekwalifikować się lub poszerzyć ofertę. To dobry czas, aby wspierać się, dzielić się swoim doświadczeniem, uzupełniać ofertę i otworzyć się na nowe, zmierzając w stronę, w którą podąża również świat – mówi Andrzej Hulewicz, wiceprezes Mazurkas Travel. 
Dwa biura incentive połączyły się w jednym projekcie, aby stworzyć dla klientów biznesowych ciekawą nowatorską formę wyjazdów, pod hasłem wowland.pl.
– Wspólnie wykreowaliśmy markę wowland.pl, łącząc pasję doświadczenie, wiedzę, kreatywność. Nazwa wzięła się od przewrotnej frazy „Poland is WOWland” – dodaje Majka Szura, współwłaściciel Polka Travel.

Co proponuje marka wowland?
– To odpowiedź na nowe światowe trendy oraz potrzebę zmiany w obecnej sytuacji tłumaczy Grażyna Woźniczka, współwłaściciel Polka Travel i pomysłodawczyni projektu. – Widzimy tę zmianę na świecie zarówno w wyjazdach indywidualnych, jak i incentive. Z imprez typu adventure pełnych adrenaliny i zaliczania ogromnej liczby atrakcji, w wielu krajach incentive zmierza w stronę slow incentive, odpowiadając na potrzeby aktywnych, żyjących w biegu osób, pracowników korporacji i dynamicznych rodzinnych firm. Dzisiaj bardziej cenią chwilę wycieszenia i możliwość zwolnienia tempa. Praca, dom, niekończące się obowiązki – wszystko to sprawia, że brakuje często czasu na zatrzymanie się i uważność na otaczający świat. Ostatnie tygodnie izolacji, wyciszenia, zatrzymania się na moment w cywilizacyjnym biegu, jeszcze bardziej uświadomiły nam sens i potrzebę takiego projektu.

Należy podkreślić, że określenie „slow” nie oznacza, że będzie on „wolny”, a zatem „nudny”. Będzie bardziej uważny, pełen atencji na otaczający świat i ludzi, doskonale odpowiadający na tak ważną potrzebę promowania idei zrównoważonego rozwoju.
Slow, czyli nie biegniemy w poszukiwaniu zaliczenia kolejnych atrakcji, tylko mamy czas na świadome nawiązanie relacji oraz doświadczanie miejsca i chwili.

Brak możliwości wyjazdu, zamknięte granice, a obecnie ciągłe ograniczenia w podróżowaniu poza krajem i przede wszystkim troska o zdrowie i bezpieczeństwo skierowały nas na Polskę.
Zgodnie z założeniami naszego projektu, w którym dominują takie hasła jak zrównoważony rozwój, lokalny produkt, mikroturystyka, slow w rozumieniu uważność, proponujemy incentive nastawiony na promocję i głębsze poznanie naszego kraju z perspektywy regionu, naszych małych Ojczyzn, z których się wywodzimy, pomimo zamieszkania w dużych miastach i pracy w korporacjach. Stąd w nazwie Land, który będzie pokazany jako wyjątkowy, dając efekt WOW podczas wyjazdu incentive. Taka przewrotna gra słów.

Warto podkreślić jeszcze jedną wartość naszego projektu. Nastawiamy się na pokazanie regionu nie tylko poprzez zabytki, dialekt, historię, ale wspomniany produkt lokalny i ludzi go tworzących co dzisiaj ma ogromne znaczenie, zwłaszcza w koncepcie zrównoważonego rozwoju.

Na koniec warto podkreślić, że nasz program ma łamać też wiele stereotypów i budować w nas otwarcie na to, co nasze, to skąd się wywodzimy i na koniec to, co wielokulturowe. Polska od wieków była krajem wielokulturowym, co zawsze było naszym ogromnym atutem, warto wydobyć tę wartość na nowo. Niejednokrotnie Goście przejeżdżający z jednych regionów Polski do drugich są zaskoczeni odmiennością i mają wrażenie, że zwiedzają odległy zakątek świata. Ta nasza wielokulturowość jest ogromnym atutem.

Concept idea jest bardzo ważna, jednak priorytetowy jest aspekt bezpieczeństwa. Stawiamy na Polskę, ale oferując ją w odmiennej, nowatorskiej, atrakcyjnej i zaskakującej odsłonie. Co ważne w naszej ofercie proponujemy tylko hotele spełniające surowe rygory bezpieczeństwa. Podobnie jak autokary. Zespół pilotów, koordynatorów, który obsługiwać będzie nasze grupy dostał jasne wytyczne zgodne z wymogami reżimu COVID.

Jesteśmy przygotowani, aby zacząć obsługę grup incentive, spotkań i konferencji już od końca lipca. Warto dać szansę Polsce i przekonać się, że może być równie atrakcyjna jak inne kraje Europy.
www.wowland.pl

 

ARTYKUŁ PARTNERA

Zaloguj się
Informacje
Branża
Personalia
Realizacje
Otwarcia
Obiekty
Catering
Technologie
Transport
Artykuły
Wywiady
Felietony
Publicystyka
Raport
Prawo
Biblioteka
Incentive travel
Prawo
Ogłoszenia
Przetargi
Praca
Wydarzenia
Galeria
Wyszukiwarka obiektów
Nasze projekty
MP Power Awards©
MP Fast Date©
MP MICE Tour
MP MICE & More
MP Legia Cup
Nasza oferta
Reklama i promocja
Content marketing
Wydarzenia
Konkurs
Webinary
Studio kreatywne
O nas
Polityka prywatności
Grupa odbiorcza
Social media
Kontakt
O MeetingPlanner.pl