SOIT: Zrealizowaliśmy zakładane cele na rok 2018
Członkowie Stowarzyszenia Organizatorów Incentive Travel podczas walnego zgromadzenia podsumowali rok 2018 i rozpoczęli prace nad nową strategią. Kluczowe projekty SOIT będą rozwijane.
9 stycznia 2019 r. odbyło się Walne Zgromadzenie Członków SOIT, które przyjęło sprawozdanie merytoryczne i finansowe zarządu za 2018 rok. W 2018 roku SOIT zrealizował wiele inicjatyw i projektów, które miały na celu edukację, profesjonalizację branży oraz integrację środowiska, a także wzmocnienie pozycji SOIT na rynku podróży motywacyjnych.
– To był bardzo pracowity, a zarazem interesujący rok. Jesteśmy dumni, że udało nam się zrealizować zakładane cele dotyczące naszych flagowych projektów, takich jak konferencja o dobrych praktykach branżowych podczas Meetings Week Poland czy publikacja rozdziału incentive travel w Białej Księdze Komunikacji Marketingowej. Nasza doroczna akcja CSR – aukcja charytatywna podczas Gali Columbus Day, zakończyła się z rekordowym wynikiem. Zrealizowaliśmy także szereg innych inicjatyw dla branży oraz spotkań i wyjazdów wyłącznie dla naszych członków. Bardzo cieszy nas fakt, że linie lotnicze, DMC czy sieci hotelowe chętnie wspierają nasze przedsięwzięcia. Dziękujemy naszym partnerom za owocną współpracę – podsumowuje Sebastian Słoniewski, prezes zarządu SOIT.
SOIT był współgospodarzem trzeciego dnia Meetings Week Poland w marcu 2018 roku. Tematami przewodnimi podczas konferencji Best Practice Day były ustawowe obowiązki organizatorów imprez turystycznych, rezultaty projektu Dialog Branżowy - Dobry Przetarg, czyli najlepsze praktyki w prowadzeniu przetargów na usługi incentive travel oraz bezpieczeństwo wyjazdów.
Jednym z dominujących tematów w 2018 roku była wprowadzona w życie 1 lipca 2018 r. ustawa o imprezach turystycznych i powiązanych usługach turystycznych. Przepisy nowej ustawy w kontekście realizacji projektów incentive travel zostały omówione podczas Incentive Travel Seminar, którego SOIT był współorganizatorem. Wiele kwestii związanych z ustawą nadal wiąże się z wątpliwościami, dlatego praktyka stosowania nowych przepisów będzie tematem rozmów i spotkań SOIT w bieżącym roku.
Ważnym wydarzeniem minionego roku była publikacja rozdziału Białej Księgi: Incentive Travel w ramach projektu Dialog Branżowy – Dobry Przetarg. SOIT jest partnerem merytorycznym projektu w kategorii incentive travel, który prowadzi Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR i PSML. Rozdział Białej Księgi dotyczący incentive travel zawiera wytyczne i rekomendacje dla tego obszaru, przygotowane przez obie strony (klientów i agencje) wzorcowe narzędzia i dokumenty przetargowe. Materiał obejmuje wiele zagadnień istotnych dla efektywności zakupu i realizacji usług incentive travel oraz kosztów i wyników przetargów w tej kategorii. – Wierzę, że zaproponowane wzory postępowań są najbliższe optymalnym, jakie mogą istnieć na polskim rynku incentive. Teraz pozostaje nam tylko promowanie tych najlepszych praktyk i wprowadzenie ich w czyn – dodaje Łukasz Adamowicz wiceprezes SOIT i zapowiada działania mające na celu rozpowszechnianie wyników Dobrego Przetargu. Rozdział Białej Księgi poświęcony incentive travel można pobrać tutaj.
W listopadzie 2018 roku SOIT zebrał rekordową kwotę 31 300 zł na cele charytatywne podczas Gali Columbus Day. Doroczna impreza zgromadziła blisko 150 gości – członków SOIT, klientów oraz przedstawicieli branży incentive. W listopadzie 2019 roku Gala Columbus Day zwieńczy obchody 10-lecia działalności SOIT.
– W bieżącym roku przed SOIT stoją ważne wyzwania – wdrożenie nowej strategii, obchody 10-lecia działalności, a w najbliższych miesiącach koordynacja Meetings Week Poland 2019, który odbywa się już w dniach 20-22 marca. Wszystkie te inicjatywy wymagają dużego zaangażowania naszych członków. Wierzę, że dzięki pozytywnej energii i motywacji, zrealizujemy nasze plany i wyjdziemy z nowymi pomysłami – zapowiada Sebastian Słoniewski.