Ruszyła kolejna edycja konkursu ICCA Best Marketing Award
Nagroda ICCA Best Marketing Award (BMA) jest przyznawana za osiągnięcia w dziedzinie marketingu miasta, regionu lub produktu. Zgłaszać można zarówno całe kampanie marketingowe, jak i pojedyncze akcje promocyjne lub wydarzenia związane z działalnością stowarzyszeń międzynarodowych.
Właśnie rozpoczęła się tegoroczna edycja konkursu, w którym zgłoszenia przyjmowane będą do 13 września 2019.
Międzynarodowa Kapituła konkursu zwraca szczególną uwagę na innowacyjność projektu oraz nietypowe podejście do biznesu. Dodatkowe kryteria, które brane są pod uwagę przy ocenianiu projektów, to kreatywność, zwrot z inwestycji oraz stopień realizacji założonych celów. Wybieranych jest maksymalnie czterech finalistów, którzy otrzymują bezpłatną rejestrację na kongres ICCA, na którym prezentują swoje projekty. Międzynarodowe Jury oraz delegaci na kongresie mają po 50 proc. głosów. Zwycięzca zostaje ogłoszony na sesji zamykającej Kongres.
Przykładowe projekty, zgłaszane w poprzednich edycjach to:
- innowacyjny sposób na zwiększenie frekwencji lub sponsorowania poszczególnych wydarzeń
- zintegrowana kampania marketingowa obejmująca wszystkie obszary marketingu mix
- zmiana nazwy miasta
- wspólne wydarzenie promocyjne zrealizowane przez konsorcjum członków ICCA
- kreatywne wykorzystanie ograniczonego budżetu marketingowego
- kampania nowego produktu.
W 2018 roku laureatem ICCA BMA zostało VisitScotland za projekt pt. „Scotland where ideas become legend”, promujący Szkocję jako wyjątkowe miejsce spotkań międzynarodowych stowarzyszeń wykorzystując kampanię w mediach społecznościowych.
Nagrodą w konkursie są: pakiet marketingowy o wartości ponad 11 tys. euro, oferowany przez sponsorów BMA, którymi są the Meeting Show i ICCA, spersonalizowana statuetka oraz logo, podziękowanie w komunikacie prasowym ICCA.
Anna Górska, business development director w Expo XXI Warszawa, członek międzynarodowego Jury BMA w poprzednich latach oaz laureat konkursu z 2013 roku zachęca do udziału: - Udział w konkursie to niepowtarzalna okazja do zaprezentowania naszych najlepszych osiągnięć marketingowych globalnej społeczności, ale także świetna lekcja. Polska branża przemysłu spotkań ma wiele projektów i dokonań, którymi może się pochwalić i które są naszymi promocyjnymi i wizerunkowymi atutami.
ICCA Best Marketing Award jest otwarta dla wszystkich członków ICCA. Członkowie mogą zgłaszać indywidualnie lub grupowo projekty, które rozpoczęły się (przynajmniej częściowo) 18 miesięcy przed tegorocznym kongresem, który odbędzie się 27 – 30 października w Houston, USA. Udział w konkursie jest bezpłatny.
Nagroda wręczana jest od 1997 roku.
www.bma.iccaworld.org