Izba hotelarstwa rozpoczyna kampanię „Hotel bez plastiku”
Zwiększenie świadomości hotelarzy na temat koniecznej redukcji plastiku w hotelach i zachęcenie do dzielenia się dobrymi praktykami jest celem kampanii „Hotel bez plastiku” zainicjowanej przez Izbę Gospodarczą Hotelarstwa Polskiego.
Dzięki kampani, która rozpoczęła się w lipcu 2019, Izba chce dotrzeć do hotelarzy ze wskazówkami, które pozwolą ograniczyć ilość odpadów plastikowych w obiektach hotelarskich i w ten sposób włączyć się w działania na rzecz ochrony środowiska naturalnego.
– O szkodliwości plastiku i jego ogromnej ilości w środowisku mówi dzisiaj cały świat. Korzystając z pozycji największej organizacji samorządu w branży, chcemy zaapelować do hotelarzy o zmniejszenie ilości plastiku zużywanego w obiektach hotelowych. Jestem przekonany, że my, hotelarze, możemy zrobić wiele w tym zakresie, a wdrożenie nawet jednego rozwiązania wpłynie pozytywnie na nasze otoczenie – mówi Ireneusz Węgłowski, prezes IGHP.
W ramach akcji „Hotel bez plastiku” IGHP przygotowała dla hotelarzy bezpłatny poradnik zawierający 30 praktycznych wskazówek. Ekologiczne porady dotyczące sposobów zamiany plastikowych przedmiotów na bardziej przyjazne środowisku można zastosować w wielu hotelowych obszarach, między innymi w pokojach, gastronomii, housekeepingu, strefie wellness i spa, recepcji i lobby, a także w dziale marketingu.
Poradnik w wersji elektronicznej jest dostępny dla wszystkich hotelarzy na stronie internetowej Izby pod adresem: www.ighp.pl/hotel-bez-plastiku-kampania-edukacyjna-ighp-dla-hotelarzy.
Poza tym akcja będzie wspierana działaniami komunikacyjnymi w kanałach IGHP w mediach społecznościowych – na Facebooku i na LinkedIn. Materiały dotyczące akcji zostaną wyróżnione hasztagiem #hotelbezplastiku.
– Niektóre hotele sieciowe mogą mieć już wypracowane standardy na przykład w zakresie eliminacji jednorazowych opakowań, plastikowych sztućców czy słomek. Z kolei rodzinne, niewielkie obiekty mogą realizować interesujący, autorski projekt ekologiczny. Dlatego zachęcamy wszystkich hotelarzy, również nienależących do IGHP, by dzielić się swoimi dobrymi praktykami i doświadczeniem. Warto uczyć się wzajemnie od siebie – dodaje Ireneusz Węgłowski.
Działania promujące społeczną odpowiedzialność biznesu są istotną kwestią dla IGHP. W kwietniu 2017 roku Izba podpisała zobowiązanie do przestrzegania, promowania i wdrażania wartości odpowiedzialnego oraz zrównoważonego rozwoju turystyki określonych w Globalnym Kodeksie Etyki w Turystyce. Jednym z ważniejszych wyzwań branży jest także przeciwdziałanie turystyce seksualnej. W tym celu IGHP zawarła porozumienie z Fundacją Dajemy Dzieciom Siłę, na mocy którego promuje wśród swoich członków „Kodeks Postępowania na rzecz ochrony dzieci przed wykorzystywaniem seksualnym w podróżach i turystyce” (The Code of Conduct).
Izba Gospodarcza Hotelarstwa Polskiego to samorządowa organizacja działająca w branży hotelarskiej. Od 2003 roku jest rzecznikiem środowiska biznesu hotelarskiego i gastronomicznego w kontaktach z administracją państwową oraz w Unii Europejskiej. Będąc najbardziej wpływową organizacją w branży, lobbuje na rzecz jej rozwoju, chroni interes hotelarzy, wspiera wszelkie inicjatywy gospodarcze swoich członków, a także promuje społeczną odpowiedzialność biznesu w branży.
IGHP dba o interesy polskich hotelarzy również na arenie międzynarodowej, będąc reprezentantem branży hotelarskiej w HOTREC (Konfederacja Narodowych Organizacji Hoteli, Restauracji, Kawiarni w krajach UE i europejskiego obszaru ekonomicznego).