Akademia SKKP: Let’s get „phys-gital” sposobem na koronawirusa?
Anna Górska, w ramach cyku Akademia SKKP prezentuje rozwiązanie i pomysły ze świata, wprowadzone przez organizacje i instytucje branżowe w odpowiedzi na skutki koronawirusa.
W Chinach meeting plannerzy rozważają stworzenie wydarzeń, które będą hybrydą spotkań fizycznych i cyfrowych z wykorzystaniem rzeczywistości wirtualnej. Według Franka Gao, dyrektora zarządzającego MCI China, wchodzimy w nową erę tzw. „fizjogitalu”, gdzie ta mieszanka spotkań fizycznych, nadal gromadząca delegatów w obiektach, połączona ze sferą cyfrową na stałe zagości w czekającej nas „nowej normalności”. Wszystko pod hasłem: Let’s get „phys-gital”.
Monaco Convention Bureau, propagując zasadę „pospone not cancel”, współpracuje z kluczowymi dostawcami, aby w miarę możliwości oferować zniesienie opłat i przełożenie depozytów za anulowane i przekładane na inny termin wydarzenia dotknięte COVID-19. Polisa została również rozszerzona przez większość hoteli w Monako zarówno w przypadku rezerwacji indywidualnych i grupowych już potwierdzonych na 2020r. Organizatorom cyklicznych konferencji i spotkań w Monako oferowane są nowe terminy i najbardziej odpowiednie rozwiązania dopasowane do konkretnej formuły spotkania.
Kenya przygotowuje 12-miesięczny „Activation plan”. Kenya National Convention Bureau (KNCB) uważa, że istnieje możliwość zbadania gotowości branży do reagowania na sytuacje kryzysowe oraz wspólnego budowania solidnego i zrównoważonego sektora wydarzeń biznesowych m.in. poprzez:
- budowanie zjednoczonej wspólnoty interesariuszy sektora publicznego i prywatnego
- budowanie wiarygodnej marki na rynku globalnym
- opracowywanie wydajnych procesów w celu osiągnięcia szybszego rozwoju firm w przyszłości
- generowanie zrozumienia, wsparcia i zaangażowania społeczności lokalnej w tym sektorze
Singapur zapewnia bezpłatne szkolenia online lokalnym dostawcom w ramach działań naprawczych po COVID-19. Singapore Marketing College to bezpłatna internetowa platforma edukacyjna, która obejmuje moduły takie jak marka oraz planowanie strategiczne.
Vanuatu Tourism Office (VTO) rozpoczęło globalną kampanię „Keeping Vanatu Beautiful”. W ramach kampanii VTO udostępnia szereg #VanuatuMoments przedstawiających mieszkańców, którzy pomagają utrzymać Vanuatu piękną dla odwiedzających aż do momentu kiedy ograniczenia związane z COVID-19 zostaną zniesione.
Business Events Council of Australia (BECA) prezentuje plan naprawczy „Response & Recovery Framework”, który ma zostać wprowadzony w życie w ciągu następnych 12 miesięcy. Pierwsza faza „Response” ma pomóc przedsiębiorcom efektywnie „zahibernować’ ich biznesy w okresie pandemii i budować popyt na usługi krajowe. Rząd będzie m.in. zachęcał agencje do zlecania na zewnątrz usług dotyczących organizacji eventów. W fazie drugiej „Rebound & Grow” BECA będzie pozycjonowała Australię na rynku globalnym m.in. poprzez pozyskiwanie wydarzeń, które są związane z najważniejszymi gałęziami przemysłu, ułatwianie procedur wizowych i zintensyfikowanie prac badawczych.
Thailand Conventions and Exhibitions Bureau (TCEB) uruchomiło dwa nowe projekty pomocowe online:
- „Virtual Meeting Space” (VMS), zapewniający wsparcie przedsiębiorcom z branży MICE w utrzymaniu ich działalności, dzięki prowadzeniu wydarzeń online oraz przekwalifikowaniu lub podnoszeniu kwalifikacji pracowników za pomocą platformy wirtualnej
- „COVID-19 Free Meetings” pomoże obiektom podnieść standardy bezpieczeństwa i ochrony zdrowia w obliczu nowych wymagań
Autor: Anna Górska, wiceprezes zarządu SKKP ds. współpracy międzynarodowej, business development director Expo XXI Warszawa, doradca zarządu Symposium Cracoviense
Informacje ukazają się w cyklu „Newsy ze Świata – Akademia SKKP”