Nagrody w konkursie Innovation rozdane
Podczas e-Gali Innovation 2020 jury konkursu nagrodziło 53 projekty, których autorzy stworzyli odważne koncepcje, przełamujące schematy w obszarze biznesu, mediów czy działań marketingowych. Wśród nich, choć bez złota, są też projekty eventowe.
Finał konkursu z udziałem przedstawicieli organizatora, jurorów i sponsorów, w trakcie którego łączono sięz finalistami i nagrodzonymi, odbył się online, w wirtualnym studiu. E-Galę poprowadził Max Cegielski.
Jury przyznało 53 nagrody, z czego 8 złotych statuetek, 22 srebrne i 23 brązowe. Złoto przypadło ośmiu projektom:
1.Innowacyjny Biznes – podkategoria CSR:
Isobar Polska, za projekt Podróż bez barier, w ramach którego powstał Regioasystent – CRM do zarządzania zgłoszeniami, zrealizowany dla Polregio;
- VMLY&R, za projekt „Arka 2.0 – wysyłamy w kosmos DNA zagrożonych gatunków zwierząt”, zrealizowany dla NOIZZ.pl, BNP Paribas;
- Today, za projekt „Skreśl niepotrzebne”, w ramach projektu Avon kontra przemoc, zrealizowanego dla Avon.
2.Innowacyjny Biznes – podkategoria Usługa:
- Isobar Polska, za projekt Podróż bez barier, w ramach którego powstał Regioasystent – CRM do zarządzania zgłoszeniami, zrealizowany dla Polregio.
3.Innowacyjne Doświadczenie:
- ING Bank Śląski, za aplikację w ramach projektu „Prostomat - języka automatyzacja, taka sytuacja :)” (podkategoria CX/UX);
- Storytel, za projekt dla audiobooka „PSY 2.5 w imię miłości" (podkategoria Content).
4.Innowacyjne Doświadczenie – kampania społeczna:
- VMLY&R, za projekt Ostatni Twój Weekend, zrealizowany dla Gazeta.pl, Mastercard, BNP Paribas;
- BBDO Warszawa, za projekt Kolacje wigilijne dla starszych i samotnych, w ramach kampanii Nieużywane życzenia, zrealizowany dla Stowarzyszenia mali bracia Ubogich.
W kategorii Event (która jest częścią bloki Doświadczenie) nie było złota, srebro otrzymał projekt Audioseans „Stelaż” (produkt Audiobook / Słuchowisko, Storytel i Multikino, projekt zdobył srebro także w kategorii Touchpoint), brąz Zero Emission Store (180heartbeats/JvM, innogy Polska). W kategorii Event (kampania/działanie społeczne) brąz zdobyła kampania społeczna Wystawa Nowych Narzędzi Tortur (Chapter 1, Urząd Miasta Poznania).
W rankingu agencji pierwsze miejsce zajęły ex equo BBDO Warszawa, Isobar Polska, VMLY&R, ranking najbardziej innowacyjnych klientów układa się następująco: Storytel, ING, Stowarzyszenie Mali Bracia Ubogich i BNP Paribas.
W tym roku, współorganizator wydarzenia – Spark – wyróżnił także najlepszą innowację w czasach pandemii. Zostały nią spotkania online, a wybrane przez widzów w trakcie trwania wydarzenia.
Organizatorem konkursu i jego finału jest Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR, współorganizatorzy to Twin.digital collective i Spark Foundry. Gala został zrealizowana przez agencję IDFX, odbyła się w Studiu VES-u.