Focus Media Group tworzy uliczną galerię

fot. Łukasz Smykla
Na zdjęciu: fot. Łukasz Smykla

Francuska 37 na warszawskiej Saskiej Kępie to od teraz adres nie tylko Focus Media Group, ale i wystawy ulicznej, którą przygotowała agencja.

Focus Media Group postanowiła w kreatywny sposób wykorzystać ogrodzenie okalające willę przy ul. Francuskiej 37; pod tym adresem agencja ma swoją siedzibę. Przestrzeń ta, czyli powierzchnia płotu, została ożywiona pracami z pogranicza sztuki i komunikacji, które składają się na pierwszą z cyklicznych wystaw.

Za pomysłem stoi kilka idei. Organizatorom chodzi o ożywienie fragmentu przestrzeni publicznej Saskiej Kępy. – Wierzymy, że jest to świetny pomysł na ożywienie przestrzeni wspólnej, a także pewien akt otwarcia się naszej organizacji na mieszkańców, naszych sąsiadów, przechodniów, turystów. To również idea promowania projektów artystycznych za którymi stoją dodatkowe wartości, jak choćby społeczne zaangażowanie i odpowiedzialność za dobro wspólne. Do tego nawiązują zresztą prace, które już możemy oglądać – mówi Michał Korczak, dyrektor zarządzający w Focus Media Group.
Teraz – gdy w związku z obostrzeniami epidemiologicznymi mamy do czynienia z licznymi ograniczeniami życia miejskiego – galeria uliczna ma dodatkowo stanowić przeciwwagę dla samoizolacji, zwracając uwagę spacerowiczów, przechodniów na swoją ekspozycję.

Na premierową ekspozycję składa się cykl prac przygotowanych z myślą o trwającej kampanii Polskiego Czerwonego Krzyża. Ich autorem jest Piotr Zawałło, na co dzień dyrektor kreatywny w Focus Media Group. Nazwa wystawy „Piękno żywiołów”, nawiązuje do myśli, iż żywioły są zarazem piękne i niebezpieczne. Trzeba je traktować z respektem i być przygotowanym na ich bezwzględną moc. Towarzysząca ekspozycji tablica informacyjna dokładnie wyjaśnia sens i idee stojące za tą realizacją.

Zdjęcia, które możemy zobaczyć przy Francuskiej 37, zostały w całości wykonane metodą tradycyjną, a scenografia – z papieru. Ludzi sfotografowano wcześniej i wydrukowano na papierze o wysokości 10 cm. – Dzięki temu człowiek jest tylko jednym z detali i buduje scenografię, podkreślając ogrom żywiołów i bezsilność człowieka. Photoshop służył jedynie do dodania typografii oraz logo. Typografia w przypadku epidemii buduje dystans i dzieli bohaterów. Całość tworzy spójny i wyrazisty komunikat. Atrakcyjna forma wizualna w połączeniu z prostym hasłowym komunikatem skraca dystans i daje nadzieję na lepsze jutro – wyjaśnia autor prac, Piotr Zawałło.
W realizacji projektu, poza Piotrem Zawałło, uczestniczyli również Jacek Kołodziejski (fotograf) i Zuza Słomińska (set design).

Focus Media Group zapowiada kolejne wystawy, do których będzie zapraszać przede wszystkim młodych, kreatywnych twórców. – Każdy, kto chce podzielić się ze światem czymś autorskim, oryginalnym, zaskakującym, będzie mieć taką szansę właśnie dzięki naszej galerii. Już teraz zachęcamy do kontaktu artystów, designerów, grafików – mówi Michał Korczak.
Galeria uliczna Francuska 37. Obecna ekspozycja potrwa do końca 2020 roku.

Zaloguj się
Informacje
Branża
Personalia
Realizacje
Otwarcia
Obiekty
Catering
Technologie
Transport
Artykuły
Wywiady
Felietony
Publicystyka
Raport
Prawo
Biblioteka
Incentive travel
Prawo
Ogłoszenia
Przetargi
Praca
Wydarzenia
Galeria
Wyszukiwarka obiektów
Nasze projekty
MP Power Awards©
MP Fast Date©
MP MICE Tour
MP MICE & More
MP Legia Cup
Nasza oferta
Reklama i promocja
Content marketing
Wydarzenia
Konkurs
Webinary
Studio kreatywne
O nas
Polityka prywatności
Grupa odbiorcza
Social media
Kontakt
O MeetingPlanner.pl