Od Exprofesso do Catalyst Poland, czyli jak przekuć pandemię na sukces

Maja Bryjak i Monika Dymacz-Kaczmarczyk
Na zdjęciu: Maja Bryjak i Monika Dymacz-Kaczmarczyk

Dla Exprofesso pandemia była czasem dogłębnej analizy dotychczasowych działań i eliminacji słabych ogniw z dotychczasowego biznesu. W konsekwencji tych zmian firma zarządzana przez Monikę Dymacz-Kaczmarczyk i Maję Bryjak przeszła głębokie przeobrażenia, po to by realizować team building już tylko pod międzynarodową marką Catalyst Poland. – Idea edutainment przyświeca nam tak samo jak od kilkunastu lat – mówi Monika Dymacz-Kaczmarczyk – ale teraz wiodącą formułą dla naszych projektów są realizacje online, których celem jest budowanie współpracy w zdalnych, rozproszonych zespołach.

Jaką drogę przeszło Exprofesso? W tej historii zapewne znaleźć można znajome wątki, ale też sporo inspiracji dla tych, które wciąż szukają swojej tożsamości w tych burzliwych czasach…

Nowa normalność
Wymuszona izolacja i ograniczenia związane z dystansem społecznym, wprowadzone w trakcie pandemii Covid-19, bez wątpienia będą miały trwały wpływ na świat, jaki dotąd znaliśmy. W ciągu tych ostatnich kilku miesięcy nie tylko społeczeństwo przeszło gruntowne zmiany w sposobie życia codziennego i pracy – ogromne przeobrażenia zachodzą też w firmach. Jednocześnie, z każdym mijającym tygodniem i przedłużającą się perspektywą naszego „uwięzienia”, coraz trudniej jest nam uwierzyć, że wszystko wróci dokładnie do takiego stanu, jak poprzednio. Właściwie, to już wiemy – już nigdy ten świat nie będzie taki sam. Ani rynek, na którym działają nasze firmy. Wrócimy do normalności, ale będzie to już zupełnie nowa normalność…


Co nie znaczy, że ten nowy świat będzie lepszy lub gorszy. Po prostu inny. Ten nowy świat biznesu nazwany został Low Touch Economy – co można przetłumaczyć jako „Ekonomię Dystansu”. Składa się na nią wiele zjawisk, regulacji, trendów, które na długo będą dyktować nam sposoby działania: ograniczenia w spotykaniu się, podróżach, wymagania higieniczne, zapewnienie bezpieczeństwa grupom szczególnie narażonym, nowe nawyki i zachowania, takie jak praca zdalna, inne postrzeganie równowagi między życiem zawodowym i prywatnym, czy jeszcze większa popularyzacja internetu.

Reakcja na nowe
W tym okresie niektóre firmy starają się rozwijać, by wykorzystać nowe szanse i w wyniku tej zmiany osiągnąć sukces, podczas gdy inne będą niestrudzenie walczyć o zachowanie status quo, próbując utrzymać swoje dotychczasowe zespoły, produkty, procesy i sposoby działania, bez względu na chaos, w jakim się znajdujemy. Jednak nieważne kto i jaką strategię przyjmuje. Chcąc nie chcąc, nastały nam czasy hiper szybkiego uczenia się, czasy wzlotów i upadków oraz czasy kryzysu gospodarczego. Najważniejsze więc, aby się w tej nowej rzeczywistości odnaleźć!


Niewątpliwe Catalyst Poland to wynik wykorzystania nadarzającej się szansy. Exprofesso było rozpoznawalną na lokalnym rynku marką z 18-letnią historią, ale na szali było do zyskania coś więcej. „Podjęliśmy decyzję, by zrobić miejsce dla silnej, międzynarodowej marki, firmującej organizację, której byliśmy częścią od pięciu lat. Pandemia wyraźnie pokazała nam siłę tej organizacji, jej zasięg, elastyczność, szybkość reagowania i umiejętność wykorzystania kolektywnego myślenia w dobie nagłych zmian. Przekonaliśmy się, że wparcie, które mamy w rodzinie Catalyst na całym świecie, jest nie do przecenienia” – tłumaczy Monika Dymacz.

Jak do tego doszło
Pierwszy moment był szokiem. Uświadomienie sobie, że znaleźliśmy się w nowej rzeczywistości i że czeka na nas za rogiem „nowa normalność”. Wiedzieliśmy, że musimy zmierzyć się z nowym rynkiem, ekonomią Low Touch, ekonomią dystansu, i nic już nie będzie takie samo.

Na pierwszy ogień podjęliśmy próbę oceny wpływu. Przeprowadziliśmy wewnętrzną sesję warsztatową, aby zastanowić się nad wpływem obecnej sytuacji na nasz biznes. Zaczęliśmy monitorować uważnie ten wpływ, zastanawiać się, jak zmienią się nasi klienci, rynek, charakterystyka usług teambuildingowych i jak to przełoży się na nasz biznes w perspektywie średnio- i długoterminowej.

Następnie opracowaliśmy strategię. Przemyśleliśmy pomysły na rozwój, zastanowiliśmy się, jak mimo wszystko możemy rosnąć w kryzysie. Jak możemy generować przychody i utrzymać przewagę konkurencyjną? Już na tym etapie byliśmy przekonani, że będziemy musieli zmienić nasze portfolio, zmienić perspektywę, zmienić przeznaczenie dla posiadanych środków finansowych.

To był czas na przejście do ofensywy. Opracowaliśmy sposoby wykorzystania nowych możliwości, sformułowaliśmy pomysły na generowanie przychodów, bazując na nowych zachowaniach klientów – głównie pracy zdalnej, co dało nam w konsekwencji ofertę produktów online. Zastanowiliśmy się też nad możliwymi fuzjami, partnerstwami, czyli wszelkimi sposobami na wzmocnienie rozwoju w sposób nieorganiczny. Wynikiem była decyzja o położeniu wszystkich kart na markę Catalyst Poland.

A co potem? Potem już tylko zastrzyk odwagi i przejście do działania. Przyjęliśmy taktykę wprowadzania nowego modelu biznesowego w krótkich, zwinnych sprintach, które można szybko ocenić i skorygować, patrząc na reakcję rynku. Zaprojektowaliśmy nową ofertę i rozwijamy ją na bieżąco, nie bojąc się prób i błędów. Bazujemy na starym trzonie zespołu, ale wspieramy się facylitatorami i koordynatorami zewnętrznymi, elastycznie dopasowując zasoby do potrzeb chwili.

Nowa odsłona firmy
– A teraz staliśmy się jednością – mówi z dumą Monika Dymacz. - Otwarliśmy nowy rozdział, z cieszącą się 30-letnią tradycją, światową marką – Catalyst Teambuilding. Jesteśmy przekonane, że to była najlepsza decyzja strategiczna podczas całej historii naszej firmy. Pozytywny dreszczyk emocji i wiara w lepsze jutro nas nie opuszczają – dodaje.
Catalyst Poland jest częścią sieci Catalyst Team Building, która ma ponad 50 przedstawicieli w ponad 90 krajach. Ideą tej organizacji jest dzielenie się najlepszymi praktykami i ścisła współpraca w celu dostarczania wysokiej jakości programów teambuildingowych w dowolnym miejscu na świecie.

Innowacyjność i współpraca
W rodzinie Catalyst tworzone są innowacyjne, kreatywne produkty teambuildingowe poprzez szeroko zakrojone badania i rozwój oraz wielopłaszczyznową współpracę między partnerami. W tym celu międzynarodowy zespół śledzi aktualne trendy w psychologii motywacyjnej, zwraca szczególną uwagę na sprawdzone techniki tworzenia rzeczywistych zmian w korporacjach oraz wykorzystuje tę wiedzę do rozwijania gier. Stale badane są też sposoby, w jaki można wykorzystać technologię w tworzeniu produktów integracyjnych.

Obecnie oferta Catalyst Poland obejmuje ponad 170 aktywności oraz programów budujących zespoły, w celu rozwijania zespołów wysokiej skuteczności. Drużyna jest tak silna, jak ludzie, którzy ją tworzą. Programy te zostały zaprojektowane specjalnie dla zespołów rozproszonych, hybrydowych i tych, które pracują w tej samej przestrzeni, ale muszą sprostać wyzwaniom dystansowania fizycznego.

Programy teambuildingowe, jakie powstają w Catalyst, są dynamiczne. Partnerzy opiniują i modyfikują nie tylko same produkty, ale omawiają wspólnie nowe sposoby ich sprzedaży i realizacji a także możliwości dostosowania do aspektów kulturowych i regionalnych. Rezerwując program teambuildingowy w Catalyst w dowolnym miejscu na świecie, klient może mieć pewność, że kupuje oryginalny produkt, zawierający unikalne szczegóły, których nie można znaleźć w tańszych imitacjach.
www.catalystteambuilding.pl

 

ARTYKUŁ PARTNERA

Zaloguj się
Informacje
Branża
Personalia
Realizacje
Otwarcia
Obiekty
Catering
Technologie
Transport
Artykuły
Wywiady
Felietony
Publicystyka
Raport
Prawo
Biblioteka
Incentive travel
Prawo
Ogłoszenia
Przetargi
Praca
Wydarzenia
Galeria
Wyszukiwarka obiektów
Nasze projekty
MP Power Awards©
MP Fast Date©
MP MICE Tour
MP MICE & More
MP Legia Cup
Nasza oferta
Reklama i promocja
Content marketing
Wydarzenia
Konkurs
Webinary
Studio kreatywne
O nas
Polityka prywatności
Grupa odbiorcza
Social media
Kontakt
O MeetingPlanner.pl