SITE Poland wyznacza kierunki działania
Spotkanie strategicznie SITE Poland poświęcone było wyborowi kluczowych celów do realizacji w 2021. W planie na kolejny rok pojawią się takie projekty jak: CSR, Destination Poland, Young Leaders, Certyfikacja Pilotów.
– To bardzo trudny rok dla branży, dla naszych członków i stowarzyszenia. Od marca lodowaty wiatr wieje nam w oczy, zamraża nasze biznesy. Niestety nie mamy żadnej pewności, że po zimie przyjdzie odwilż i nasz rynek odrodzi się… Mimo tych wszystkich trudności stowarzyszenie współdziała z innymi interesariuszami rynku dla dobra branży MICE w ramach Rady Przemysłu Spotkań i Wydarzeń – informuje zarząd SITE Poland.
Działania te będą kontynuowane w 2021. Stowarzyszenie widzi ogromną potrzebę rozmów z rządem i wsparcia dla firm członkowskich. Działa na kilku polach, ma również swojego przedstawiciela w Radzie Przedsiębiorców przy Rzeczniku MŚP.
W październiku br. Organizacja złożyła wniosek o wpis do KRS o działalności gospodarczej. Ma to umożliwić realizację długoletniego planu certyfikacji pilotów incentive dla turystyki wyjazdowej i przyjazdowej. – Uważamy, że potrzeba szkoleń i certyfikacji zwiększy się w kolejnych latach, z uwagi na zmiany w tym obszarze spowodowane wpływem wirusa. Nasz rynek dotkną wkrótce nieodwracalne zmiany w zakresie zasobów HR. Dlatego jednym z naszych celów strategicznych jest rozwój i kształcenie kadr – tłumaczą przedstawiciele SITE Poland.
Nowością na rynku będzie Program Young Leaders. Stowarzyszenie umożliwi studentom oraz młodym członkom uczestnictwo w programach rozwojowych prowadzonych przez profesjonalistów. Stowarzyszenie zaprasza do tego programu wolontariuszy – mentorów, którzy chcą podzielić się swoją wiedzą i mogą poświęcić swój czas.
Stowarzyszenie podjęło współpracę z Polską Organizacją Turystyczną i CVB, widząc szanse w tym, że Polska odnajdzie swoje miejsce na mapie nowych destynacji na wyjazdy incentive.
Wstępne wyniki SITE Incentive Travel Industry Index 2020 wskazują, że zmniejszeniu ulegną budżety, grupy będą mniej liczne, a wyjazdy będą krótsze. – Jesteśmy pewni, że nasi członkowie uwzględnią te trendy i zaprojektują swoją ofertę wykorzystując potencjał turystyczny naszego kraju.
Planujemy szereg inicjatyw, np. podróże studyjne dla członków organizujących wyjazdy motywacyjne do wybranych regionów Polski. Członkom, którzy specjalizują się w organizacji przyjazdów do Polski będziemy oferować wspólne inicjatywy na polu wymiany doświadczeń i promocji Polski wśród ponad 2,2 tys. członków Site Global. W tym celu tworzymy we współpracy z POT podstronę „Destination Poland” na stronie internetowej stowarzyszenia – tłumaczy zarząd SITE Poland.
Szczegółowy kalendarz działań dostępny będzie w styczniu 2021. Znajdą się w nim takie projekty jak: CSR, Destination Poland, Young Leaders, Certyfikacja Pilotów.
Stowarzyszenie to członkowie, w tym tkwi siła, to oni dopingują nas do działania i pracują razem z nami. Wspólnie z członkami przygotowujemy wydarzenia, aby zaspokoić ich różne potrzeby: przynależności do grupy, inspiracji, edukacji czy wsparcia. Plan jest bardzo ambitny. Liczymy, że w jego realizacji pomoże nam aktywność naszych członków i wsparcie partnerów – podsumowuje.
Spotkane odbyło się online, 6 listopada.