Slogan reklamowy – 5 cech, które powinien posiadać

Wybicie się na tle konkurencji nie jest proste, szczególnie gdy działamy w internecie i musimy radzić sobie ze znacznie szerszym gronem tejże. Jak dobry slogan reklamowy może nam w tym pomóc?

 

1. Less is more – proste hasło jest lepsze

2. Nawiązanie do marki w subtelny sposób

3. Rytmiczność pomaga w zapamiętaniu frazy

4. Emocje – jaki mają wpływ na slogan?

5. Niepowtarzalność kluczem do rozpoznawalności

 
Less is more – proste hasło jest lepsze
Slogan reklamowy ma za zadanie zwrócić uwagę odbiorcy na konkretny produkt lub markę, a także „zakotwiczyć się” w jego myślach na tyle, by być rozpoznawalnym i kojarzonym nawet po dłuższym czasie. Z tego powodu najlepszą rzeczą, jaką możemy zrobić z naszym hasłem promocyjnym, jest uproszczenie go jak tylko się da, bez utraty przesłania czy formy. Im mniej słów, tym łatwiej i szybciej będzie można je zapamiętać, a także pozostaną w naszej głowie na znacznie dłużej. Dobrym przykładem może być tu slogan marki Nike, który – choć składa się tylko z trzech słów – jest rozpoznawalny praktycznie wszędzie na świecie i nawet pomimo tego, że nie wystąpił w tym tekście, większość z nas od razu sobie go przypomniała.
 
Nawiązanie do marki w subtelny sposób
Jeżeli zależy nam na tym, aby slogan reklamowy kojarzył się w marką, dobrym pomysłem jest przemycenie go w haśle. Niekoniecznie musi być to cała kompletna nazwa, ale na przykład jej część lub wariacja językowa kojarząca się z nazwą marki w momencie, gdy ją przeczytamy. Dobrym przykładem może tu być hasło „Z Kasią ci się upiecze”, gdzie nazwa produktu została bezpośrednio związana ze sloganem, a samo zdanie nadal ma sens. W ten sposób możemy działać również z nazwą firmy, marki, konkretnej serii produktów i tak dalej.
 
Rytmiczność pomaga w zapamiętaniu frazy
Kampanie marketingowe lubią hasła dźwięczne i łatwo wpadające w ucho. Jeżeli możemy sprawić, aby nasz slogan był rytmiczny, rymował się lub mógł być zaadaptowany do jakiejś charakterystycznej melodii, to warto to wykorzystać. Dobrym przykładem takiego hasła może być to wykorzystywane przez McDonald’s, gdzie krótkie zdanie jest dodatkowo bardzo dźwięczne i przyjemne dla ucha, a przy okazji może być również wsparte przez dźwięk, na przykład w reklamie telewizyjnej.
 
Emocje – jaki mają wpływ na slogan?
Przekazanie emocji w ramach sloganu reklamowego nie jest najprostsze, jednak istnieją branże które wręcz krzyczą o takie rozwinięcie hasła. Możemy wziąć tu pod lupę szeroko pojętą motoryzację, gdzie wiele marek samochodów czy też części i produktów eksploatacyjnych do nich stara się sprzedawać swoje towary emocjami. Reklamy samochodów często mają w sobie ten agresywny, wiele obiecujący i kuszący element, który sprawia że bardzo dobrze się je ogląda. Świetnym przykładem kampanii rozbudowanej właśnie pod kątem emocji jest ta z 2018 roku, promująca oleje marki Pennzoil. W ramach kampanii mamy szereg filmów z supersamochodami w roli głównej, a całość zamyka kuszący i intrygujący slogan, obecny na zakończeniu każdego z klipów.
 
Niepowtarzalność kluczem do rozpoznawalności
Oczywistym jest, że tworząc slogan reklamowy zależy nam na wybiciu się ponad konkurencję. Aby to osiągnąć musimy zadbać o niepowtarzalność hasła, jakie sobie wybierzemy - to właśnie dlatego stworzenie dobrego, chwytliwego tekstu nie jest wcale takie proste. Pomocnym może tu być przede wszystkim research konkurencji, aby uniknąć nieświadomego powtórzenia jakiegoś elementu strategii marketingowej. Warto również zdecydować się na marketing narracji, gdzie zintegrujemy nasz slogan reklamowy z wciągającą i intrygującą opowieścią o marce czy konkretnym produkcie. Wspomniana wcześniej kampania Pennzoil również świetnie wpisuje się w ten sposób promocji, stawiając swój produkt pośród wymagających i pożądanych przez wielu samochodów.

 

ARTYKUŁ PROMOCYJNY

Zaloguj się
Informacje
Branża
Personalia
Realizacje
Otwarcia
Obiekty
Catering
Technologie
Transport
Artykuły
Wywiady
Felietony
Publicystyka
Raport
Prawo
Biblioteka
Incentive travel
Prawo
Ogłoszenia
Przetargi
Praca
Wydarzenia
Galeria
Wyszukiwarka obiektów
Nasze projekty
MP Power Awards©
MP Fast Date©
MP MICE Tour
MP MICE & More
MP Legia Cup
Nasza oferta
Reklama i promocja
Content marketing
Wydarzenia
Konkurs
Webinary
Studio kreatywne
O nas
Polityka prywatności
Grupa odbiorcza
Social media
Kontakt
O MeetingPlanner.pl