Brand Signals – pierwszy, automatyczny system identyfikacji ekspozycji marek. Test w trakcie Euro 2012

Fot. Brand Signals
Na zdjęciu: Fot. Brand Signals

Podczas Euro 2012 odbędzie się pierwsze, w pełni automatyczne badanie ekspozycji marek w transmisjach telewizyjnych (brand placement). Analiza będzie prowadzona w oparciu o system Brand Signals. Rozwiązanie działa, wykorzystując obszar sztucznej inteligencji, algorytmów i aplikacji funkcjonujących w oparciu o drzewa decyzyjne. System został opracowany w Polsce.

Jak informują twórcy, Brand Signals to pierwszy system identyfikacji logotypów polegający na całkowicie automatycznym monitoringu, skanningu i detekcji treści wideo w telewizji i internecie. Jedną z najważniejszych cech Brand Signals jest wykorzystanie technologii cloud computingu. Transmisja sportowa monitorowana jest w czasie rzeczywistym. Dzięki zastosowanym algorytmom, informacje o liczbie i jakości wystąpień logotypów dostarczane są na bieżąco. Kompletny raport może być dostępny po agregacji danych telemetrycznych w ciągu od kilku do kilkunastu godzin od chwili zakończenia wydarzenia sportowego.

Pomysłodawcami i współtwórcami systemu Brand Signals są: Radek Miklaszewski (partner, CEO w grupie komunikacji marketingowej Walk), Artur Łobanowski (prezes agencji Sponsoring Expert) oraz Paweł Tarnowski (analityk marketingowy, Sponsoring Expert).
Do tworzenia Brand Signals został zaproszony międzynarodowy zespół badawczy złożony z matematyków i programistów.
– Brand Signals to system skonstruowany w taki sposób, aby posiadał cechy ludzkiej percepcji (zauważenie, rozpoznanie, obserwacja), ale był niezależny od ludzkiej subiektywności oraz ograniczeń psychofizycznych, takich jak zmęczenie, powtarzalność, dekoncentracja. Mistrzostwa Europy w Piłce Nożnej Euro 2012 będą pierwszym wydarzeniem sportowym, podczas którego ekspozycja marek sponsorów będzie monitorowana i wyceniana  w sposób automatyczny i obiektywny - i co najważniejsze - zgodny z rzeczywistą percepcją odbiorców – mówi Artur Łobanowski.

Badaniem zostanie objętych 10 meczów transmitowanych na antenie TVP, w tym mecze polskiej reprezentacji oraz spotkania od ćwierćfinału do finału. Celem projektu jest określenie wartości medialnej ekspozycji marek poszczególnych sponsorów Euro 2012 podczas transmisji rozgrywek i przekazu ze studia.

Dane oglądalności poszczególnych części transmisji meczów i programów studyjnych zapewni partner badania, firma  Nielsen Audience Measurement. Wycena wartości wystąpień logotypów opiera się na wskaźniku percepcji opracowanym na podstawie badań eyetrackingowych. System Brand Signals rejestruje jako efektywne tylko te wystąpienia logotypów, które mogły zostać zauważone spontanicznie przez odbiorcę. Oznacza to, że sponsorzy otrzymają informację, które z ekspozycji ich logotypów mogły być zauważone, a które nie. Brand Signals dostarcza także dane dotyczące jakości ekspozycji – wielkości logotypu, dynamiki wystąpienia, czytelności, związku z kontekstem prezentacji (fragmenty przekazu o niższym lub wyższym stopniu emocjonalnym).

Partnerzy testu
Nielsen Audience Measurement – światowa firma zajmująca się badaniami widowni telewizyjnej, której misją jest stworzenie wspólnej waluty dla stacji telewizyjnych, media planerów i reklamodawców poprzez zintegrowany system pomiaru widowni telewizyjnej, gwarantując jego pełną obiektywność, niezależność, wiarygodność i jawność.
Sponsoring Expert – agencja marketingowa z 15-letnim doświadczeniem, której specjalnością jest marketing sportowy. Działalność firmy koncentruje się na doradztwie, tworzeniu i implementacji strategii sponsoringowych oraz ewaluacji inwestycji w sponsoring. Agencja opracowała metodologię wyceny wartości ekspozycji logotypów monitorowanych przez Brand Signals.
Od 2004 roku wraz ze Szkołą Główną Handlową współtworzy podyplomowe Studium Marketingu Sportu w  Szkole Głównej Handlowej w Warszawie.
Walk – istniejąca od 2006 roku niezależna grupa komunikacji marketingowej, w skład której wchodzą: Walk Creative (ATL, BTL, interactive), Walk Events, Walk PR, Walk Social Media, Walk Design. Walk PR – zapewnia sprawną obsługę public relations projektu Brand Signals, Walk Design zaprojektował corporate identity Brand Signals.

Zaloguj się
Informacje
Branża
Personalia
Realizacje
Otwarcia
Obiekty
Catering
Technologie
Transport
Artykuły
Wywiady
Felietony
Publicystyka
Raport
Prawo
Biblioteka
Incentive travel
Prawo
Ogłoszenia
Przetargi
Praca
Wydarzenia
Galeria
Wyszukiwarka obiektów
Nasze projekty
MP Power Awards©
MP Fast Date©
MP MICE Tour
MP MICE & More
MP Legia Cup
Nasza oferta
Reklama i promocja
Content marketing
Wydarzenia
Konkurs
Webinary
Studio kreatywne
O nas
Polityka prywatności
Grupa odbiorcza
Social media
Kontakt
O MeetingPlanner.pl