Rower ze smartfonem w Zakopanem

W Zakopanem działa sieć wypożyczalni rowerów górskich Bike Point. Cztery punkty, zlokalizowane w strategicznych miejscach miasta, pozwalają na nowe poznanie stolicy Podhala i okolic – oprócz wypożyczenia rowerów, dowiemy się także, na jakie trasy warto się wybrać i pobierzemy darmową aplikację z trasami rowerowymi na swój smartfon.

Każdy Bike Point wyposażony jest w mapę z dziesięcioma propozycjami tras rowerowych. Można tu pobrać bezpłatną aplikację na telefon obsługujący systemy Android, iOs i Java, która poprowadzi rowerzystów przez najciekawsze miejsca regionu, a także udzieli dodatkowych informacji w formie lokalizacji GPS oraz opisów i zdjęć odwiedzanych atrakcji turystycznych regionu. Aplikację mobilną Traseo.pl z trasami rowerowymi można pobrać dzięki kodom QR umieszczonym na tablicach w każdym punkcie wypożyczalni.

Bike pointy w Zakopanem:

• BikePoint „Pod Kozińcem” Punkt znajduje się przy skrzyżowaniu ul. Broniewskiego z ul. Droga na Antałówkę nieopodal Willi Witkiewiczówka.
  • BikePoint „Za 7 Górą” Punkt znajduje w Kawiarni Za 7 Górą przy ul. Piłsudskiego 4, 50 metrów powyżej Oczka wodnego na Krupówkach.
  • BikePoint „Pod Skocznią” Punkt znajduje się przy wodnej zjeżdżalni pontonowej przy ul. Br. Czecha u podnóży Skoczni narciarskiej Wielka Krokiew.
  • BikePoint „Hotel Skalny” Punkt znajduje się w Hotelu "Skalny" przy ul. Pardałówka 3. Informacji udziela Recepcja.

Trasy dostępne w punktach BikePoint za pomocą aplikacji mobilnej Traseo.pl

Droga pod Reglami i Kościelisko
(kod trasy: 10253)
Trasa proponowana dla osób chcących spróbować kolarstwa górskiego. Biegnie szlakiem rowerowym pod Reglami. Z Krupówek biegnie w kierunku skoczni, odbija w prawo i dalej prowadzi malowniczymi terenami z dwoma bacówkami, gdzie można skosztować oscypka, bundzu czy zyntycy. Trasa biegnie dawną Żelazną Drogą i przy wylocie Doliny Kościeliskiej odbija w kierunku Kościeliska. Skąd zjeżdża do Zakopanego.

Do Doliny Chochołowskiej (kod trasy: 10257)
Jedna z najbardziej popularnych tras rowerowych. Prowadzi z Zakopanego przez Kiry, Dolinę Chochołowską, aż do schroniska na Polanie Chochołowskiej. Pwrót tą samą drogą, po wcześniejszym skosztowaniu oscypka w jednej z licznych bacówek mijanych po drodze.

MTB dla Wytrwałych (kod trasy: 10264)
Trasa skierowana do miłośników MTB. Biegnie przez Gubałówkę, gdzie odbija w szlak czarny w kierunku Płazówki i Kojsówki. Trasa poprowadzona terenem, dociera do Witowa, mijając po drodze urokliwą kaplicę Św. Anny na Płazówce. W Witowie skręca w lewo i kieruje rowerzystę do wylotu Doliny Chochołowskiej. Przerwa w schronisku na Polanie Chochołowskiej i do Zakopanego powrót Drogą pod Reglami, mijając bacówki i kilka ciekawych punktów widokowych. W Zakopanem biegnie obok skoczni i wraca do Krupówek.

Trasa Panoramiczna
(kod trasy: 10265)
Trasa wymagająca ze względu na podjazd do Bukowiny i Gliczarowa, ale wysiłek wynagrodzony jest widokami na panoramę Tatr. Jednak po tym jak jest podjazd, zawsze jest nagroda w postaci zjazdu. Trasa wraca do Zakopanego.

Pogórzem Gubałowskim (kod trasy: 10266)
Trasa zawiera wyjazd wyciągiem na szczyt Gubałówki, skąd dalej prowadzi w kierunku Butorowego Wierchu i prowadzi asfaltem w kierunku Nowego Bystrego, gdzie przez Suche podjazdem dociera do Zębu – najwyżej położonej wsi w Polsce – i dalej czeka długi zjazd aż do Poronina. Trasa wraca do Zakopanego.

Premia Górska (kod trasy: 10267)
Trasa stworzona dla rowerzystów z dobrą kondycją fizyczną. Trasa z Zakopanego biegnie do Bukowiny Tatrzańskiej, gdzie biegnie dalej w kierunku Gronia i odbija w kierunku Białki Tatrzańskiej, skąd prowadzi podjazdem do Bukowiny. Na rondzie podąża za drogą w kierunku Cyrhli i wraca do Zakopanego.

Rowerem po Studencką Czekoladę
(kod trasy: 10268)
Podążając tą trasą, można podziwiać Tatry Wysokie, a odpoczywając przy jednym ze słowackich sklepów kupić Studencką Czekoladę. Zaczyna się w Zakopanem, biegnie dalej do Łysej Polany, następnie mijając Tatranską Javorinę w Podspadach, odbija w kierunku Jurgowa, i odbija do Brzegów, gdzie po ostrym podjeździe dociera do Bukowiny Tatrzańskiej, tam czeka premia w postaci zjazdu aż do Poronina. Trasa wraca do Zakopanego.

Rowerowa Środa w Zakopanem (kod trasy: 10269)
Trasa biegnie z Krupówek przez Równie Krupowe, dalej w kierunku Harendy. Wyjazd wyciągiem (koszt 7 zł), przejazd Pasmem Gubałówki przez Furmanową, część trasy biegnie Szlakiem Papieskim, który poprowadzony jest przez Gubałówkę i dalej Salamandrą do Kościeliska. Dalej trasa biegnie w stronę do Krzeptówek i przez ul. Kościeliską wraca do centrum Zakopanego.

Śladami Tour de Pologne 2011 (kod trasy: 10270)
Każdy miłośnik roweru chciałby pokonać chociaż jeden etap Tour de Pologne. Ta trasa daje taką możliwość. Z Zakopanego prowadzi w kierunku Łysej Polany, gdzie odbija w drogę do Murzasichla, i dalej biegnie przez Poronin i w Zakopanem odbija w Drogę do Olczy, gdzie po ciężkim podjeździe udajemy się w kierunku centrum. Trasa kończy się na finishu TdP z 2011 roku czyli pod skocznią.

Poznajemy Zakopane (kod trasy: 10271)
Trasa stworzona, aby można było poznać Zakopane na dwóch kółkach. Startuje przy Krupówkach, biegnie obok Wielkiej Krokwi, dalej w stronę Jaszczurówki i odbija w kierunku Piszczor i Sanktuarium na Olczy. Trasa wraca w kierunku Antałówki z punktem widokowym, dalej Willa Witkiewiczówka, Pod Jedlami. Następnie wraca w kierunku centrum i przez Małe Żywczańskie docieramy do ul. Kościeliskiej, mijając po drodze Atmę, Stary Kościółek z Pęksowym Brzyzkiem i dalej Kolibę. Ostatni punkt trasy to Sanktuarium na Krzeptówkach i wracamy na Krupówki.