PHH wybrał projekt architektoniczny hotelu Royal w Krakowie pod szyldem Le Méridien
Polski Holding Hotelowy podpisał z pracownią architektoniczną KM Rubaszkiewicz umowę na projekt renowacji hotelu Royal w Krakowie. Hotel będzie funkcjonował pod szyldem marki Le Méridien, należącą do sieci Marriott International.
– Będzie to pierwszy hotel prestiżowej marki Le Méridien w Polsce zlokalizowany w centrum Krakowa w pobliżu największych atrakcji turystycznych, licznie odwiedzanych przez gości zagranicznych. Przy wyborze projektu architektonicznego podkreślaliśmy, jak ważne dla PHH jest dbanie o lokalną i hotelarską tradycję danego regionu. Cieszę się, że architekt uwzględnił w swoim projekcie piękną historię miasta, nawiązując do artystycznej Awangardy Krakowskiej oraz odnosząc się do słynnego krakowskiego artysty Stanisława Wyspiańskiego, tworzącego jeszcze w czasach powstawania hotelu Royal – podkreśla Gheorghe Marian Cristescu, prezes Grupy Kapitałowej Polskiego Holdingu Hotelowego.
Hotel Royal zlokalizowany w centrum Krakowa, u podnóża Zamku Królewskiego Wawel, a także bliskie sąsiedztwo Rynku Głównego i dzielnicy Kazimierz kieruje swoją ofertę zarówno do turystów, jaki biznesmenów. Docelowo obiekt będzie dysponować 120 pokojami.
– Według przygotowanego przez nas projektu design hotelu podkreśla to, co najważniejsze w założeniach marki Le Méridien, czyli nieograniczone możliwości podróżowania oraz odkrywania świata w wielkim stylu jednocześnie pozostając w samym sercu Krakowa – mówi Konrad Rubaszkiewicz, prezes KM Rubaszkiewicz.
W zakresie części publicznej przyjęto kontekstowe nawiązania do miejscowych wartości, jakimi są m. in. rzemiosło oraz sztuka, łącząc je z nowoczesnymi rozwiązaniami. Realizując program marki Le Méridien przestrzenie wypełniają lokalne niuanse krakowskie, będące hołdem w stronę cza-sów powstawania hotelu i artystycznej Awangardy Krakowskiej. Narracyjność elementów towa-rzyszy każdej części projektowanej koncepcji. Design hotelu podkreśla to, co najważniejsze w założeniach marki Le Méridien, m. in. funkcje poznawcze, doświadczanie oraz pasję do sztuki i in-stalacji artystycznych. Przestrzenie hotelu mają służyć kontaktom, stymulować współpracę i cie-kawość, nawiązują do krakowskich kamienic, lokali kawiarnianych pełnych starych bibelotów, książek, tomików poezji, obrazów i muzyki.
Stosowane materiały (kamienie, mosiądz, okładziny drewniane) zaznaczają bliskość wielkiej hi-storii dziedzictwa narodowego i podkreślają pompatyczność kultury Krakowa. Wnętrza pokoi, restauracji oraz sal konferencyjnych scalają współczesne wzornictwo i rzemiosło. Technologie, kształty, grafiki, kartograficzne elementy oraz wzornictwo mid century odnoszą się do historii powstawania oraz założeń marki Le Méridien o nieograniczonych możliwościach podróżowania oraz odkrywania świata w wielkim stylu.