PHH wybrał projekt architektoniczny hotelu Royal w Krakowie pod szyldem Le Méridien

Polski Holding Hotelowy podpisał z pracownią architektoniczną KM Rubaszkiewicz umowę na projekt renowacji hotelu Royal w Krakowie. Hotel będzie funkcjonował pod szyldem marki Le Méridien, należącą do sieci Marriott International.

– Będzie to pierwszy hotel prestiżowej marki Le Méridien w Polsce zlokalizowany w centrum Krakowa w pobliżu największych atrakcji turystycznych, licznie odwiedzanych przez gości zagranicznych. Przy wyborze projektu architektonicznego podkreślaliśmy, jak ważne dla PHH jest dbanie o lokalną i hotelarską tradycję danego regionu. Cieszę się, że architekt uwzględnił w swoim projekcie piękną historię miasta, nawiązując do artystycznej Awangardy Krakowskiej oraz odnosząc się do słynnego krakowskiego artysty Stanisława Wyspiańskiego, tworzącego jeszcze w czasach powstawania hotelu Royal – podkreśla Gheorghe Marian Cristescu, prezes Grupy Kapitałowej Polskiego Holdingu Hotelowego.

Hotel Royal zlokalizowany w centrum Krakowa, u podnóża Zamku Królewskiego Wawel, a także bliskie sąsiedztwo Rynku Głównego i dzielnicy Kazimierz kieruje swoją ofertę zarówno do turystów, jaki biznesmenów. Docelowo obiekt będzie dysponować 120 pokojami.

– Według przygotowanego przez nas projektu design hotelu podkreśla to, co najważniejsze w założeniach marki Le Méridien, czyli nieograniczone możliwości podróżowania oraz odkrywania świata w wielkim stylu jednocześnie pozostając w samym sercu Krakowa – mówi Konrad Rubaszkiewicz, prezes KM Rubaszkiewicz.

W zakresie części publicznej przyjęto kontekstowe nawiązania do miejscowych wartości, jakimi są m. in. rzemiosło oraz sztuka, łącząc je z nowoczesnymi rozwiązaniami. Realizując program marki Le Méridien przestrzenie wypełniają lokalne niuanse krakowskie, będące hołdem w stronę cza-sów powstawania hotelu i artystycznej Awangardy Krakowskiej. Narracyjność elementów towa-rzyszy każdej części projektowanej koncepcji. Design hotelu podkreśla to, co najważniejsze w założeniach marki Le Méridien, m. in. funkcje poznawcze, doświadczanie oraz pasję do sztuki i in-stalacji artystycznych. Przestrzenie hotelu mają służyć kontaktom, stymulować współpracę i cie-kawość, nawiązują do krakowskich kamienic, lokali kawiarnianych pełnych starych bibelotów, książek, tomików poezji, obrazów i muzyki.

Stosowane materiały (kamienie, mosiądz, okładziny drewniane) zaznaczają bliskość wielkiej hi-storii dziedzictwa narodowego i podkreślają pompatyczność kultury Krakowa. Wnętrza pokoi, restauracji oraz sal konferencyjnych scalają współczesne wzornictwo i rzemiosło. Technologie, kształty, grafiki, kartograficzne elementy oraz wzornictwo mid century odnoszą się do historii powstawania oraz założeń marki Le Méridien o nieograniczonych możliwościach podróżowania oraz odkrywania świata w wielkim stylu.

Zaloguj się
Informacje
Branża
Personalia
Realizacje
Otwarcia
Obiekty
Catering
Technologie
Transport
Artykuły
Wywiady
Felietony
Publicystyka
Raport
Prawo
Biblioteka
Incentive travel
Prawo
Ogłoszenia
Przetargi
Praca
Wydarzenia
Galeria
Wyszukiwarka obiektów
Nasze projekty
MP Power Awards©
MP Fast Date©
MP MICE Tour
MP MICE & More
MP Legia Cup
Nasza oferta
Reklama i promocja
Content marketing
Wydarzenia
Konkurs
Webinary
Studio kreatywne
O nas
Polityka prywatności
Grupa odbiorcza
Social media
Kontakt
O MeetingPlanner.pl