Tramwaje Warszawskie promują ideę równości

fot. Tramwaje Warszawskie
Na zdjęciu: fot. Tramwaje Warszawskie

W weekend, 15-16 grudnia 2018 roku, odbyła się akcja pod nazwą „Tramwaj Różnorodności”, zorganizowana przez Tramwaje Warszawskie. Jej celem było promowanie wśród pasażerów otwartości na różnorodność i ideę równości.

 

Większość prac związanych z przygotowaniem tego eventu wykonali pracownicy Tramwajów Warszawskich, zlecono jedynie druk wielkoformatowy, catering na konferencję prasową czy wypożyczenie nagłośnienia.
 

W ramach akcji na tory wyjechał specjalny wagon pokryty grafikami pokazującymi, że warszawskie tramwaje są miejscem, gdzie każdy pasażer, bez względu na swoją płeć, rasę, orientację seksualną, pochodzenie etniczne, a także wiek czy niepełnosprawność ma czuć się dobrze i bezpiecznie.
 

W „Tramwaju Różnorodności” odbył się także cykl debat z ambasadorami akcji, między innymi z Mahmoudem Khalifą, ambasadorem Palestyny w Polsce, Tomaszem Raczkiem, krytykiem filmowym i aktywistą społecznym, czy Henryką Krzywonos, opozycjonistką z czasów PRL i posłanką na sejm RP.
 

Pomysł Tramwajów Warszawskich na akcję „Tramwaj Różnorodności” to efekt zgłoszeń motorniczych, którzy, na co dzień spotykają się w prowadzonych przez siebie pojazdach z problemami braku tolerancji i agresji. W 2017 roku w stołecznych składach doszło do blisko 950 aktów przemocy i agresji. Z kolei według sprawozdania Prokuratury Krajowej, tylko w pierwszej połowie 2017 roku, w Polsce prowadzono 947 postępowań dotyczących przestępstw z pobudek rasistowskich, antysemickich lub ksenofobicznych.
 

– Wybraliśmy nazwę „Tramwaj Różnorodności”, ponieważ różnorodność to wyzwanie XXI wieku, zwłaszcza dla Warszawy, która w gronie swoich obywateli zrzesza liczne mniejszości narażone na dyskryminację. Niestety w ostatnich latach nasiliły się zachowania wymagające zdecydowanej reakcji, stąd nasza akcja. Chcemy się skupić na pokazaniu naszym pasażerom, że każdy człowiek powinien czuć się bezpiecznym i akceptowanym, bez względu na swoją płeć, rasę, orientację seksualną, pochodzenie etniczne, wiek, niepełnosprawność czy religię – mówi Wojciech Bartelski, prezes zarządu Tramwajów Warszawskich.
 

Ambasadorami akcji „Tramwaj Różnorodności” zostali Agata Kowalska (dziennikarka), Henryka Krzywonos, Tomasz Raczek, DJ Wika, Rafał Wójcik (bloger, Twój Motorniczy) oraz Ambasada Palestyny w Polsce. Partnerami akcji byli między innymi: Warszawa, Forum Odpowiedzialnego Biznesu, AIESEC oraz Instytut Monitorowania Mediów, który przygotował specjalny raport medialny o agresji w transporcie publicznym.
 

„Tramwaj Różnorodności” kursował w sobotę i niedzielę, 15 i 16 grudnia. Trwające 50 minut przejazdy odbywały się od godzinie 11.00 i 13.00 i rozpoczynały i kończyły się na placu Narutowicza, tramwaj dojeżdżał do ronda Waszyngtona i alei Zielenieckiej. Przejazd tramwajem był bezpłatny. W całym przedsięwzięciu wzięło udział kilkaset osób.
 

Oprócz kampanii edukacyjnej, Tramwaje Warszawskie wdrażają również rozwiązania systemowe. Stołeczne motornicze i motorniczowie od października 2018 zostali objęci cyklem szkoleń, dzięki którym zyskują umiejętność kontaktu z pasażerami potrzebującymi pomocy oraz radzenia sobie w sytuacji, gdy w wagonie są osoby agresywne mogące być zagrożeniem dla innych.
 

W 2018 roku spółka Tramwaje Warszawskie wprowadziła Kodeks Etyki, dokument prezentujący promowane przez firmę wartości, między innymi zasadę, że „Każdy pasażer bez względu na płeć, wyznanie, wiek, narodowość, światopogląd, zajmowane stanowisko, wygląd zewnętrzny czy też orientację seksualną traktowany jest tak samo”.

Zaloguj się
Informacje
Branża
Personalia
Realizacje
Otwarcia
Obiekty
Catering
Technologie
Transport
Artykuły
Wywiady
Felietony
Publicystyka
Raport
Prawo
Biblioteka
Incentive travel
Prawo
Ogłoszenia
Przetargi
Praca
Wydarzenia
Galeria
Wyszukiwarka obiektów
Nasze projekty
MP Power Awards©
MP Fast Date©
MP MICE Tour
MP MICE & More
MP Legia Cup
Nasza oferta
Reklama i promocja
Content marketing
Wydarzenia
Konkurs
Webinary
Studio kreatywne
O nas
Polityka prywatności
Grupa odbiorcza
Social media
Kontakt
O MeetingPlanner.pl