Agencja Live otworzyła sezon na sopockim molo z Red Bullem

Lądowaniem samolotu pilotowanego przez jednego z najlepszych na świecie pilotów wyścigowych Łukasza Czepielę agencja Live rozpoczęła sezon na molo w Sopocie. Wydarzenie określane jako projekt zawodniczy zostało zrealizowane dla marki Red Bull.
 
Był to pierwszy tego rodzaju projekt w Europie, podczas którego na drewnianym molo wylądował samolot. Stało się to 27 kwietnia 2019, tuż po wschodzie słońca. Ze względu na bezpieczeństwo projekt nie był organizowany przy udziale publiczności.
– Lądowanie zostało nagrane i jest wykorzystywane przez markę w różnych kanałach promocyjnych – mówi Szymon Kuncewicz, event manager agencji Live.
Oprócz promocji marki i rozpoczęcia sezonu (od 27 kwietnia 2019 wstęp na molo w Sopocie jest płatny), celem wydarzenia była także promocja Sopotu.
 
Agencja Live została wybrana do realizacji projektu w drodze przetargu. Było to już kolejne wydarzenie realizowane przez firmę dla tej marki, ale pierwsze o tak spektakularnym charakterze.
Po stronie agencji było załatwienie wszelkich pozwoleń oraz zapewnienie bezpieczeństwa.
 
Łukasz Czepiela, którego akrobacyjne popisy można podziwiać w wielu miejscach w Polsce, do wyzwania przygotowywał się przez wiele miesięcy. Nawet dla tak doświadczonego pilota, na co dzień kapitana samolotów pasażerskich, który jest jednocześnie mistrzem świata w podniebnych wyścigach Red Bull Air Race w klasie Challenger, tego typu lądowanie nie było łatwe. 
 
Choć najdłuższy w Europie drewniany pomost ma długość ponad 511 m, w praktyce sprowadzenie maszyny na molo trzeba było przeprowadzić na odcinku 150 metrów. Jednak największym wyzwaniem było zmieszczenie się na wąskim „pasie”. Rozpiętość skrzydeł maszyny, którą lądował, liczy 10,5 metra – dokładnie tyle ile wynosi szerokość mola mierzona pomiędzy jego barierkami.
 
– Samolot ma bardzo dużą powierzchnię boczną i jest bardzo lekki. Na molo bardzo często występuje boczny wiatr. Mieliśmy tylko półtora metra zapasu od linii centralnej, także margines był niewielki, ale udało się zrobić wszystko bezpiecznie. Włożyłem w to lądowanie i przygotowanie się do niego dużo przygotowań. Trenowałem na różnych lotniskach i cieszę się, że projekt tak fajnie się udał – powiedział Łukasz Czepiela.
 
Samolot, którym Łukasz wylądował na molo to Carbon Cub EX2 - maszyna zaliczana do kategorii STOL (z ang. Short Take Off & Landing), pozwalająca pilotowi o odpowiednich umiejętnościach na lądowanie i start na bardzo krótkim dystansie, również w trudnych warunkach, a dzięki specjalnemu zawieszeniu praktycznie na dowolnej nawierzchni. 
W Sopocie prędkość przy zetknięciu Cuba z podłożem wynosiła około 30 węzłów (55 km/h). Aby lądowanie w ogóle było możliwe, w zbiornikach maszyny znajdowała się minimalną ilość paliwa. Statek powietrzny wraz z pilotem ważył około 455 kg.
 
Lądowanie nie było zagrożeniem dla konstrukcji wizytówki Sopotu, która powstała w latach 20. XIX wieku. Nacisk wywierany przez koła samolotu na deski najdłuższego i najstarszego tego typu obiektu w Europie, był wielokrotnie niższy niż nacisk wywierany przez damskie buty na wysokim obcasie. Wszystko dzięki niewielkiej masie samolotu, jak i specjalnym, stosowanym do lądowania w trudnych miejscach oponom, które bardziej przypominają balony niż typowe koła samolotu.
Zaloguj się
Informacje
Branża
Personalia
Realizacje
Otwarcia
Obiekty
Catering
Technologie
Transport
Artykuły
Wywiady
Felietony
Publicystyka
Raport
Prawo
Biblioteka
Incentive travel
Prawo
Ogłoszenia
Przetargi
Praca
Wydarzenia
Galeria
Wyszukiwarka obiektów
Nasze projekty
MP Power Awards©
MP Fast Date©
MP MICE Tour
MP MICE & More
MP Legia Cup
Nasza oferta
Reklama i promocja
Content marketing
Wydarzenia
Konkurs
Webinary
Studio kreatywne
O nas
Polityka prywatności
Grupa odbiorcza
Social media
Kontakt
O MeetingPlanner.pl