Mercure Fashion Night w Mercure Gdańsk Stare Miasto
Po raz drugi w Gdańsku odbył się pokaz Mercure Fashion Night. Była to 13. edycja tego wydarzenia. Na lokalizację wybrano Mercure Gdańsk Stare Miasto. Wydarzenie poprowadziła dziennikarka Paulina Sykut-Jeżyna.
Przedstawiciele świata mody, kultury i biznesu, którzy byli obecni na pokazie, mieli okazję zobaczyć propozycje Patryka Wojciechowskiego - młodego projektanta z Gdyni, absolwenta projektowania ubioru na Akademii Sztuk Pięknych w Łodzi i finalisty drugiej edycji Project Runway.
Pokaz był okazją dla projektanta do zaprezentowania swoich prac szerokiej publiczności, a dla marki Mercure, która wspiera młode talenty, to sposób na opowiedzenie gościom o swoich inspiracjach i lokalności w połączeniu z ludźmi i miejscami.
Styl Patryka Wojciechowskiego cechuje różnorodność i niepowtarzalność tkanin w połączeniu z minimalistycznymi formami, nieoczywiste faktury, motywy i kolory. Wszystkie te elementy zaprezentował podczas Mercure Fashion Night w trzech odsłonach kolekcji: street, basic i vision.
Street to wizja projektanta, pokazująca jak ludzie powinni wyglądać na ulicach naszych miast. Dosyć odważna, stawiająca na wygodę i użytkowość. Podczas tej odsłon goście zobaczyli luźne kroje, warstwowość i ciekawe dodatki. Patryk Wojciechowski wykorzystał tu proste, ale uszlachetnione przez siebie haftami i nadrukami materiały, które podkreśliły mocny, uliczny styl.
Projekty zaprezentowane w drugiej odsłonie – Basic – to przede wszystkim proste kroje i kształty, stonowane kolory, niewyzywające tkaniny, dzięki którym sylwetka zyskuje minimalistyczny, ale elegancki wygląd. Celem tej kolekcji jest sprawienie, aby jej noszenie pomagało czuć się dobrze w prawie każdej sytuacji jaka może nas codziennie spotkać.
Ostatnia część – Vision – to najodważniejsze propozycje Patryka Wojciechowskiego. Są to ubrania tworzone zazwyczaj ręcznie od podstaw, pełne tu przeplatanych na tkaninach nitek i różnego rodzaju aplikacji. Tutaj najważniejsza jest wizja projektanta i spektakularny, końcowy wygląd.
Wydarzenie zgromadziło ponad 200 gości. O oprawę pokazu zadbali partnerzy wydarzenia. Tomek Madejski i styliści z Salon Expert K&L Forum Gdańsk zadbali o odpowiednie fryzury modelek, a o make-up - Klaudia Kiełczewska z Novotel Gdańsk Centrum.
Wśród partnerów znalazła się również marka zegarków Loru. Oprawę fotograficzną przygotował Maurycy Smierzchalski. Wśród wystawców znaleźli się lokalni twórcy – znana z pięknych dodatków Edyta Kleist, tworząca niespotykaną biżuterię – Anja Coraletti oraz słynąca z oryginalnych akcesoriów – marka Mana Mana.
Mercure Fashion Night, zapoczątkowany w 2016 roku projekt, obejmuje pokazy mody, których celem jest promowanie polskich projektantów i lokalnej kultury poprzez unikalne doświadczenie łączące modę ze sztuką użytkową, rozrywką i designem.
Mercure wspiera zarówno doświadczonych artystów, jak i lokalne talenty czy młodych projektantów. Właśnie poprzez modę wydarzenia MFN odpowiadają o swoich inspiracjach i lokalności w połączeniu z ludźmi i miejscami, w których znajdują się hotele Mercure.
Dotychczas, w ramach Mercure Fashion Night, odbyło się 12 spotkań w Europie Wschodniej – w Polsce, na Węgrzech i w Czechach.
Współpraca z Patrykiem Wojciechowskim wpisuje się w realizowane w 2019 roku partnerstwo marki Mercure z Międzynarodową Szkołą Kostiumografii i Projektowania Ubioru. W ramach wspólnych działań, w kwietniu 2019 odbył poświęcony absolwentom MSKPU Mercure Fashion Night, trwa również konkurs na inspirowany lokalnie uniform hotelowy.
Wydarzenie odbyło się 9 maja.Mercure Gdańsk Stare Miasto, znajdując się w samym sercu miasta, inspirowany jest historią dawnego Gdańska, która jest odzwierciedlona w wystroju hotelu - ozdobnych rzygaczach, kamieniczkach, kolorystyce nawiązującej do budynków, wykładzinie imitującej brukowane uliczki. Widok z okien pokoi roztacza się z jednej strony na Stare Miasto, a z drugiej - na stocznię i Europejskie Centrum Solidarności.