Przemiana Palmy z Syrena Communications Warsaw
Agencja Syrena Communications Warsaw jest realizatorem kampanii „Przemiana Palmy”, której celem jest zwrócenie uwagi na problem zanieczyszczenia powietrza. Agencja jest oficjalnym partnerem Grid Un Environment, programu ONZ na rzecz środowiska.
Kampania trwa do końca roku 2019. Jej elementem jest zmiana wyglądu palmy na rondzie Charlesa de Gaulle’a, polegająca na tym, że zwisające liście instalacji artystycznej są od początku czerwca 2019 roku brunatne i wyschnięte.
W ramach akcji 5 czerwca 2019, w Światowy Dzień Środowiska, odbyła się w Ministerstwie Środowiska debata o problemach i wyzwaniach związanych z ochroną powietrza, w której wzięli udział przedstawiciele administracji publicznej, organizacji pozarządowych, świata nauki oraz przedsiębiorców.
Tego dnia po Warszawie chodzili także wolontariusze zachęcający mieszkańców miasta do przyjmowania EKOpostanowień – deklaracji częstszego chodzenia pieszo czy kompostowania bioodpadów.
Agencja jest odpowiedzialna za całą kampanię i wszystkie elementy „Przemiany Palmy”, które obejmują ideę, strategię, kreację i realizację. Współpracowała w tym zakresie także z Joanną Rajkowską, autorką warszawskiej palmy, stojącej na rondzie de Gaulle’a od 2002 roku.
Grid Un Environment to program środowiskowy Organizacji Narodów Zjednoczonych, który został powołany do działań w zakresie ochrony środowiska i stałego monitorowania jego stanu na świecie.
Agencja współpracuje z Grid Un Environment w ramach projektu „Razem dla środowiska”. Została wybrana do tej realizacji bez przetargu.