8 nowinek i rozwiązań technologicznych, z których korzysta WOŚP

W niedzielę, 12 stycznia Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy zagrała na całym świecie dla dziecięcej medycyny zabiegowej. Po raz kolejny, zespół WOŚP w content marketingu wykorzystuje szereg dostępnych na rynku technologii.

Większość osób styczniowy Finał kojarzy z Jurkiem Owsiakiem. Fundacja WOŚP to jednak kilkadziesiąt osób, które przez cały rok działają, by zbiórka była nie tylko perfekcyjnie zaplanowana i zorganizowana, ale także zakomunikowana. Dział komunikacji Fundacji WOŚP stawia sobie za cel, by o Finale było głośno na każdej platformie, by wszyscy, którzy szukają informacji o celu lub możliwości wsparcia – wiedzieli, jak można się zaangażować.

Interaktywne mapy
Wielki Finał to miliony ludzi, grających razem przez jeden dzień w różnych zakątkach świata. Chcąc w przestępny sposób przekazać jak najwięcej informacji oraz organizacyjnie panować nad skalą wydarzenia, Fundacja WOŚP korzysta z oprogramowania ArcGIS firmy Esri do tworzenia interaktywnych map. Wśród publicznie dostępnych znajdziemy m.in. mapę sztabów WOŚP, mapę wydarzeń towarzyszących, mapę biegów „Policz się z cukrzycą", mapę ograniczeń w ruchu i parkowaniu w rejonie Placu Bankowego i Placu Teatralnego, przewodnik multimedialny dla Wolontariuszy oraz dwa modele trójwymiarowe z rozmieszczeniem poszczególnych elementów 28. Finału oraz planem warszawskiego biegu „Policz się z cukrzycą".

– Dane przestrzenne i mapy są wykorzystywane już na etapie zgłaszania do Fundacji wolontariuszy, sztabów i wydarzeń towarzyszących. Zarejestrowane przez WOŚP sztaby i wydarzenia towarzyszące (w tym kilkadziesiąt biegów "Policz się z cukrzycą") w chwili rejestracji uzyskują współrzędne geograficzne, co w dalszych krokach służy do tworzenia map pokazujących ich rozmieszczenie w skali całego globu. W tym roku nowością jest znacznie bogatsze wykorzystanie wizualizacji trójwymiarowych, które jeszcze lepiej pomogą zrozumieć, jak okolice Placu Bankowego i Placu Teatralnego będą wyglądały w trakcie 28. Finału. Wykorzystujemy system ArcGIS Online, udostępniający mapy poprzez chmurę serwerów. Dzięki takiemu rozwiązaniu, nigdy nie zdarzyło się, aby serwery nie były w stanie obsłużyć ruchu internetowego, bowiem wraz z nagłym wzrostem liczby zapytań o wyświetlenie map, automatycznie wzrasta liczba serwerów obsługujących zapytania. Taka funkcjonalność przy obsłudze wydarzenia o takiej skali jak Finał WOŚP okazuje się wielce konieczna i sprawdzona dzięki 6-letniemu doświadczeniu współpracy Fundacji WOŚP i firmy Esri Polska – wyjaśnia Robert Jędrzejczak, menadżer ds. klientów kluczowych, Esri Polska.

Moblina apka na 5 plus
Mapę finałowych wydarzeń znajdziemy nie tylko na stronach, ale także w dostępnej aplikacji mobilnej 28. Finału. Specjalnie przygotowana aplikacja wspiera cele Finału WOŚP umożliwiając przekazywanie datków za pomocą wiadomości SMS i przelewu, przybliża historię WOŚP za pomocą humorystycznego quizu pt. „Zostań WOŚPoznawcą" oraz informuje o najważniejszych wydarzeniach finałowych. Wśród jej unikalnych funkcji są:

  • Quiz z wiedzy o WOŚP - zabawna gra, która porządkuje i promuje fakty związane z WOŚP, dzięki czemu stanowi dodatkowe narzędzie budowania pozytywnego brand experience oraz wspiera transparentność działalności WOŚP.
  • Personalizacja - aplikacja nie tylko umożliwia, ale też zachęca do przelewania datków - oferuje bezpośrednie podziękowania w formie krótkiego, spersonalizowanego nagrania Jurka Owsiaka.

 – Jesteśmy dumni, ponieważ aplikacja finałowa to zawsze jedna z najwyżej ocenianych w historii apek w sklepach AppStore i GooglePlay. W ubiegłym roku 1, 5k ocen i 5 gwiazdek. Stworzyliśmy aplikację realnie wspierającą cele NGO. Umożliwiamy pomaganie Orkiestrze tym osobom, które dotąd nie miały takiej możliwości (np. mieszkają/przebywają za granicą, ich stan zdrowia nie pozwala na opuszczenie mieszkania, itp.). Ponadto nasz quiz to świetne narzędzie systematyzujące wiedzę i promujące transparentność Orkiestry, jednocześnie kreujące pozytywne doświadczenie w kontakcie z marką – wyjaśnia Grzegorz Brożyna, CEO Cocolab.pl 

 


iWolontariusz i eSztab, czyli WOŚP w Internecie
Płatności sprawdzają się nie tylko w aplikacji, ale też na stronach www. Skuteczność zbiórek elektronicznych, przełożyła się po raz kolejny na szukanie nowych narzędzi i wdrażanie dodatkowych możliwości finałowego kwestowania. Siłą WOŚP są nie tylko darczyńcy, ale również, a może przede wszystkim, tysiące wolontariuszy, którzy na kilka dni porzucają swoje codzienne obowiązki i poświęcają się zbieraniu funduszy. Doceniając ich zaangażowanie i chcąc im pomóc w zbiórce, Mastercard razem z WOŚP dostarcza im przydatne rozwiązania cyfrowe. Jednym z nich jest serwis internetowy iWolontariusz. Platforma funkcjonuje już kolejny rok z rzędu, ułatwiając rekrutację i rejestrację wolontariuszy, a także jako centrum informacji dla nich. Pozwala na usprawnienie komunikacji, a także daje możliwość zacieśniania relacji między wszystkimi zaangażowanymi osobami oraz wsparcie kwestowania, gdyż eSkarbonki generuje się właśnie poprzez iWolontariusza.

Dodatkowym ułatwieniem od Mastercard dla sztabów jest specjalny kreator witryn internetowych, czyli eSztab – stworzone w ubiegłym roku rozwiązanie zacieśniające współpracę z Fundacją WOŚP. Dzięki niemu każdy z lokalnych sztabów może w prosty i szybki sposób stworzyć lokalną wersję przygotowanej przez WOŚP sztabowej strony internetowej, na której darczyńcy mogą śledzić informacje o wydarzeniach związanych z WOŚP w ich sąsiedztwie, ale też mieć dostęp do ogólnopolskich komunikatów, podsumowań zbiorek, aukcji, wywiadów czy materiałów wideo. Przygotowując się do 28. Finału WOŚP, ponad 1600 lokalnych sztabów stworzyło już swoje eSztaby, co świadczy o ogromnym, oddolnym zaangażowaniu w akcję.



– Partnerstwo firmy Mastercard umożliwia nam rozwój – eSkarbonki, iWolontariusz, eSztab to narzędzia, które ułatwiają pracę tysiącom zaangażowanych w Finał WOŚP wolontariuszy. Ich zadowolenie wraca do nas w postaci fantastycznej, pozytywnej energii zaangażowanych ludzi, którzy zupełnie oddolnie, sami z siebie i bez jakichkolwiek nakazów budują swój lokalny Finał WOŚP – mówi Jerzy Owsiak, prezes zarządu Fundacji WOŚP

Indywidualne podziękowania Vintom
Rozszerzając dostępność zbiórek online, co za tym idzie, powiększając grono wolontariuszy i darczyńców, Fundacja WOŚP nie zapomina o podziękowaniu. Również w tej kwestii Orkiestra wykorzystuje technologię. Współpracując z firmą Vintom z branży wideo technologii, po raz drugi zadbano o dostarczenie do internetowych darczyńców, zindywidualizowanego filmu z podziękowaniami wszystkim, którzy przekażą darowiznę online.

Aby otrzymać własne, indywidualne wideo od Jerzego Owsiaka, należy przekazać darowiznę online za pośrednictwem wpłacam.wosp.org.pl (wpłat można dokonywać za pomocą PayU, FirstData i PayPal), eSkarbonki od Mastercard, wosp.onet.pl, Wirtualnego Serca Wspieram.to, Światełka do Nieba na Zrzutka.pl oraz wirtualnych puszek Siepomaga.

 

 

W ubiegłym roku stronę ze spersonalizowanym filmem z podziękowaniami od Jerzego Owsiaka odwiedziło aż 656 000 osób. Za co w 2019 Fundacja Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy, kolejny raz została doceniona nagrodą w ramach konkursu Złote Spinacze organizowanego przez Związek Firm Public Relations. Brąz w kategorii PR Produktu trafił do Fundacji WOŚP i firmy Vintom.

Angażujące triki na TikToku
Wolontariuszy jest zatem coraz więcej, ale gdzie WOŚP ich znajduje? Nowe możliwości zbiórek online, wymagają nowych grup młodych wolontariuszy. Jak zdobyć sympatię młodego użytkownika? Gry i zabawy, nakładki, emotikony, hasztagi - kilka narzędzi, a wiele pomysłów. Skoro nakładki sprawdzają się na Facebooku, a śmieszne filtry na Instagramie, WOŚP wystąpi w tym roku z indywidualnym brandingiem na TikToku. W finałowym wydaniu na TikToku pojawiały się już: dwa oficjalne hashtagi, wośpowa muzyka i sticker serca WOŚP.


– W tym roku WOŚP już kolejny raz gra również na TikToku! Jesteśmy z tego niezwykle dumni i z tej okazji na aplikacji dostępne są 2 oficjalne hashtagi: #wosp2020 i #jestemwolontariuszem wraz ze stickerem serca WOŚP! Polska społeczność TikTok chętnie i aktywnie wspiera fundację, a do samego finału osobiście dołączają najpopularniejsi twórcy! Tylko zeszłoroczne filmy pod hashtagiem dla WOŚP osiągnęły ponad 18M wyświetleń, liczymy na jeszcze większe sukcesy w tym roku! TikTok szturmem zdobywa serca użytkowników na całym świecie, bijąc rekordy popularności – mówi Maciej Burzyński, Tik Tok

 

Efekty specjalne Instagrama i Facebooka
Dbając o zaangażowanie i dobrą zabawę młodych użytkowników online, WOŚP przy współpracy z kreatywnym studiem LensThat, wykorzystuje możliwość korzystania z efektów augmented reality (AR). Na Instagramie efekt AR pozwala, między innymi, założyć na głowę WOŚP’ową czapę z pomponem, opaskę ze świecącymi serduszkami, a nawet sprawdzić, jak na własnym nosie prezentują się kultowe okulary Jurka Owsiaka. W Facebookowym efekcie atrakcji jest jeszcze więcej - zrobienie ustami „dziubka” powoduje wysłanie WOŚP’owych buziaków, pokazanie dłoni pozwala na wyciągnięcie wirtualnej puszki kwestarskiej, po przełączeniu się na tylny aparat smartfona i przyłożeniu go do WOŚP’owego serduszka. Nakładki 28. Finału

– Efekt augmented reality (AR) stworzony na 28. Finał Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy funkcjonuje bezpośrednio w aplikacjach Facebook i Instagram. Nie potrzeba tu żadnych drogich gogli, żadnego specjalistycznego oprogramowania - żeby wesprzeć Finał WOŚP z pomocą rozszerzonej rzeczywistości wystarczy smartfon z aktualnymi wersjami tych apek – wyjaśnia Jan Ożarowski, LensThat.

Transmisje WOŚP crosspostowane na całym świecie
By zwiększyć swoje zasięgi oraz atrakcyjność komunikacji, WOŚP wykorzystuje w tym roku funkcje crossposotwania filmów i transmisji online na Facebookach aż 100 sztabów. Dzięki temu profesjonalne i merytoryczne treści, które Fundacja chce w czasie Finału przekazać swoim odbiorcom, wyświetlą się niczym „autorskie” materiały, dodatkowo w 100 różnych miastach w Polsce i na Świecie. Lokalne społeczności będą mogły zatem śledzić finałową transmisję nie tylko na oficjalnych kanałach Fundacji, ale także na stronie wybranego Sztabu. Między innymi z tych powodów WOŚP uznawany jest obecnie za największą organizację w sektorze NGO na Facebooku w Polsce.

– Transmisja internetowa to nie tylko przesyłanie sygnału telewizyjnego do internetu, to osobne wejścia online, prowadzący, scenariusz. To zupełnie inna forma kontaktu z widzem. Tu główny nacisk stawiamy na interakcję i rozmowę. Na czacie, który jest obok transmisji cały czas są nasi moderatorzy - rozmawiają z widzami, pytają ich o zdanie, animują, prowadzą konkursy - wszystko dzieje się na żywo. Transmisja internetowa jest interaktywna i pełna niespodzianek. W tym roku będziemy realizować ją przez cały dzień, zaprosiliśmy do niej gwiazdy, youtuberów, tiktokerów, gamerów - to zupełnie nowe obszary, w których pojawia się WOŚP. Ale w tej transmisji nie zabraknie też ważnych tematów medycznych, które są kluczowe dla Fundacji. Jednym słowem jest to wielki eksperyment, którego nie możemy się już doczekać – zapowiada Karolina Rojek, wydawca Kręcioła.TV


 

Wszystko pod kontrolą, czyli monitoring Internetu
– Monitoring internetu w działaniach Fundacji WOŚP jest kluczowym narzędziem. Za jego pomocą nie tylko sprawdzamy, w jaki sposób postrzegana jest Orkiestra, jak zmienia się to na przestrzeni lat, ale także sprawdzamy, które tematy są dla Polaków najważniejsze, czego chcieliby o nas dowiedzieć więcej. Monitoring internetu to dla nas także narzędzie, które używamy w zarządzaniu bezpieczeństwem. Od 9 lat korzystamy z dwóch najbardziej zaawansowanych na rynku narzędzi - SentiOne i Brand24. Nasz zespół dwa razy w roku przechodzi specjalne szkolenia i zwiększa swoje umiejętności korzystania z narzędzie i analizowania zebranych danych – mówi Anna Jadwiga Orzech, digital marketing manager Fundacji WOŚP.

Zaloguj się
Informacje
Branża
Personalia
Realizacje
Otwarcia
Obiekty
Catering
Technologie
Transport
Artykuły
Wywiady
Felietony
Publicystyka
Raport
Prawo
Biblioteka
Incentive travel
Prawo
Ogłoszenia
Przetargi
Praca
Wydarzenia
Galeria
Wyszukiwarka obiektów
Nasze projekty
MP Power Awards©
MP Fast Date©
MP MICE Tour
MP MICE & More
MP Legia Cup
Nasza oferta
Reklama i promocja
Content marketing
Wydarzenia
Konkurs
Webinary
Studio kreatywne
O nas
Polityka prywatności
Grupa odbiorcza
Social media
Kontakt
O MeetingPlanner.pl