PIPT o roli targów w miksie marketingowym
Dostępna jest polska wersja kursu UFI „Rola targów w miksie marketingowym” przygotowana przez Polską Izbą Przemysłu Targowego.
Dzięki zaangażowaniu wykładowców współpracujących z Polską Izbą Przemysłu Targowego ukazała się płyta CD z ostatnimi materiałami edukacyjnymi UFI.
Kurs pt. „Rola targów w miksie marketingowym” – opracowany na podstawie oryginalnego kursu UFI „The Role of Trade Fairs in The Marketing Mix”, przeznaczony jest przede wszystkim dla wykładowców marketingu prowadzących przedmioty z zakresu marketingu i komunikacji w biznesie, jak i dla studentów – przyszłych pracowników oraz szefów działów marketingu firm, wykorzystujących targi jako instrument marketingowy. Jest to także materiał dla pracowników firm i organizacji targowych, chcących wzbogacić i uporządkować swoją wiedzę na temat korzyści wynikających z uczestnictwa w targach.
Na płycie CD znalazły się zarówno oryginalne materiały merytoryczne w języku angielskim, jak i polska wersja kursu. Kurs składa się z kilku części. Główną jest publikacja w formacie PDF (siedem rozdziałów na 130 stronach). Kurs zawiera ogólne informacje na temat targów i przemysłu targowego. Pojawią się w nim najważniejsze aspekty uczestnictwa w targach oraz o prognozy związanych z rozwojem targów. Dodatkowo zawiera prezentację PowerPoint, której slajdy odpowiadają stronom publikacji w formacie PDF. Prezentacja w wersji ppt. może być dowolnie wykorzystywana i modyfikowana przez prowadzących kurs.
PIPT chce zachęcić wykładowców uczelni wyższych do zacieśnienia współpracy z organizatorami targów i do wspólnego stworzenia studiów przypadku, które pokazywałby polską rzeczywistość targową. W związku z tym, wykładowcy mają możliwość samodzielnego zamieszczania charakterystyk studiów przypadku przygotowanych na potrzeby indywidualnych zajęć.
Kurs zostanie przekazany wszystkim współpracującym z PIPT wyższym uczelniom oraz innym szkołom chcącym podjąć współpracę z Izbą w zakresie edukacji targowej. Wszystkich zainteresowanych kursem zachęcamy do kontaktu z biurem PIPT. Część nakładu płyty CD zostanie również przekazana członkom PIPT, aby z nowych materiałów edukacyjnych mogły korzystać ich kadry. Kurs „Rola targów w miksie marketingowym” będzie też wkrótce opublikowany na stronie www.polfair.pl w specjalnej sekcji zawierającej materiały edukacyjne oraz na stronie UFI – Światowego Stowarzyszenia Przemysłu Targowego, na nowej platformie edukacyjnej dostępnej online.
Ocena nowych materiałów edukacyjnych opracowanych przez PIPT oraz pierwsze doświadczenia z wykorzystania kursu UFI będą też jednym z tematów 3. konferencji naukowej PIPT, planowanej jesienią 2012 roku.