Rafał Rosiejak: Sprzedawca czy doradca?

Rafał Rosiejak, fot. Szymon Kobusiński, Studio Bank
Na zdjęciu: Rafał Rosiejak, fot. Szymon Kobusiński, Studio Bank

W ostatnich latach powstało wiele nowoczesnych obiektów kongresowo-wystawienniczych w różnych miastach w Polsce. Są to przedsięwzięcia publiczne oraz prywatne. Rynek dostawców bardzo się zagęścił i klienci mogą wybrać miejsce, które będzie oferowało najlepszy serwis i opiekę nad wydarzeniem.
Czy to dobrze dla branży?

 

Zdecydowanie tak. Konkurencja (uczciwa) zawsze powoduje podniesienie poziomu obsługi. Klienci otrzymują coraz lepszą, kompleksową ofertę. Jej składnikami są: obiekt (centrum konferencyjne, sale, parkingi), propozycja gastronomiczna (caterer, menu), noclegi, atrakcje dodatkowe. Bardzo istotna jest pomoc profesjonalnego zespołu doradców. Świadomie nie używam nazwy: Sprzedawcy, ale właśnie Doradcy. Dlaczego? Sprzedawca chce sprzedać swoją usługę za jak najwyższą cenę. Składa prostą ofertę i… czeka aż klient ją przemyśli i może zdecyduje się na realizację. Jest zostawiony sam sobie. Doradca to zupełnie ktoś inny. Zależy mu na tym, aby klient czuł się bezpiecznie. Nowy obiekt jest zagadką dla każdego: gdzie jest położony, jak do niego dojechać, jakie ma wyposażenie, jak dużą imprezę można w nim zorganizować. Doradca zna odpowiedź na te wszystkie pytania. Zaprasza klienta na spotkanie (może być w obiekcie, ale może być także w siedzibie klienta). Wtedy pokazuje nowe, ciekawe pomysły aranżacyjne, proponuje program dnia, jest jednocześnie event managerem. Przy dużym wydarzeniu klient może wziąć udział w programie obserwacyjnym jako reprezentant gospodarza obiektu.
Dzięki temu nasi klienci przełamują barierę strachu, niepewności przed nieznanym. Oswajają się ze swoim opiekunem i obiektem. Doradca zdobywa zaufanie jako profesjonalny partner. Efektem takiego działania jest ze strony klienta chęć realizacji wydarzenia w naszym obiekcie. I tu dochodzimy do ważnego elementu całej układanki – umowy i… ceny.
Ale o tym – w kolejnych felietonach.
Autor: Rafał Rosiejak, dyrektor Centrum Konferencyjnego w Expo Mazury

 


Zaloguj się
Informacje
Branża
Personalia
Realizacje
Otwarcia
Obiekty
Catering
Technologie
Transport
Artykuły
Wywiady
Felietony
Publicystyka
Raport
Prawo
Biblioteka
Incentive travel
Prawo
Ogłoszenia
Przetargi
Praca
Wydarzenia
Galeria
Wyszukiwarka obiektów
Nasze projekty
MP Power Awards©
MP Fast Date©
MP MICE Tour
MP MICE & More
MP Legia Cup
Nasza oferta
Reklama i promocja
Content marketing
Wydarzenia
Konkurs
Webinary
Studio kreatywne
O nas
Polityka prywatności
Grupa odbiorcza
Social media
Kontakt
O MeetingPlanner.pl