Grzegorz Kieniksman: Pustka

Zdaniem rebelianta czyli Grzegorz Kieniksman o branży bez patosu, a czasem nie całkiem serio.
Na zdjęciu: Zdaniem rebelianta czyli Grzegorz Kieniksman o branży bez patosu, a czasem nie całkiem serio.

Dzielimy się przejmującymi obrazami pustych przestrzeni publicznych, które stały się symbolem również pustki społecznej. Pustka unaoczniła też, jak delikatna jest tkanka, na której zbudowane jest życie społeczne. Grzegorz Kieniksman z cyklu „Zdaniem rebelianta…”.

Badacze pamięci środowiskowej i cielesnej dopowiedzieliby pewnie, że przerwa w użytkowaniu sfery społecznej sprzyja zapomnieniu, a więc i wytworzeniu nowych nawyków w jej użytkowaniu.
Czy rzeczywiście można cieszyć się pustką? Wiązać z nią nadzieje? Czy pustka kwarantanny pozwoli nam oswoić nieznane?
Po sześciu tygodniach kwarantanny jakoś się odnaleźliśmy i potrafimy się poruszać według jej reguł. Mamy nowe kody kulturowe, nowe zwyczaje, nowe umiejętności. Czy to pierwocina przyszłości?

Przyszłość będzie inna, nie znaczy, że gorsza. Po prostu inna. Może nie wszystko się zmieni, jak wieszczą jasnowidzący czy też czarnowidzący „eksperci”. Pandemia wymaga od nas wykształcenia nowych ram dla codzienności. Jesteśmy na tyle skomplikowani, że każdy z nas rozwija się z inną prędkością. Właściwie przyszłość już jest, tylko nie została równo rozdystrybuowana.

Oczywiste jest dla mnie, że społecznie i gospodarczo czekają nas duże perturbacje. Świat biznesowy, odarty przez dzisiejsze realia z dotychczasowej fasadowości, nagle stał się znacznie prostszy do rozszyfrowania.

Czas pandemii powinien być czasem specjalistów. Zaufajmy im, a oszołomom i pseudo ekspertom podziękujmy. Dzięki nim możemy wypełnić pustkę kwarantanny inną normalnością. Bo to, co dobre, nie musi wcale oznaczać powrotu do tego, co było. To piękna wizja, bo uczy z jednej strony pokory i uznania wspaniałości świata, a z drugiej szacunku do wiedzy, doświadczenia oraz czasu – a czas to obok zdrowia aktywo którego nie da się odtworzyć… i znów przyszedł maj…


Autor: Grzegorz Kieniksman, partner agencji Rebelia Media Group
Cykl felietonów: Zdaniem rebelianta
Grzegorz Kieniksman, partner agencji Rebelia Media Group, miksując słowa, style, ale i odważne podejście do świata, o rzeczywistości, o biznesie, o trendach, o life style’u, o komunikacji… o wszystkim tym, czego wspólnym mianownikiem jest event. Bez patosu i czasem nie całkiem serio…
Zdaniem rebelianta… Grzegorz Kieniksman – drugi poniedziałek miesiąca

 


 

Zaloguj się
Informacje
Branża
Personalia
Realizacje
Otwarcia
Obiekty
Catering
Technologie
Transport
Artykuły
Wywiady
Felietony
Publicystyka
Raport
Prawo
Biblioteka
Incentive travel
Prawo
Ogłoszenia
Przetargi
Praca
Wydarzenia
Galeria
Wyszukiwarka obiektów
Nasze projekty
MP Power Awards©
MP Fast Date©
MP MICE Tour
MP MICE & More
MP Legia Cup
Nasza oferta
Reklama i promocja
Content marketing
Wydarzenia
Konkurs
Webinary
Studio kreatywne
O nas
Polityka prywatności
Grupa odbiorcza
Social media
Kontakt
O MeetingPlanner.pl