FELIETON: Księżyc, ROI i podróże motywacyjne

Justyna Skubis
Na zdjęciu: Justyna Skubis

Tak się składa, że często we wtorki po 21. jadę samochodem. Mam wtedy okazję posłuchać Klubu Trójki. Wczorajszy wieczór był pod znakiem księżyca. Spotkanie z autorem książki pt. „Księżyc w nauce i kulturze Zachodu”. Dowiedziałam się mnóstwo ciekawych rzeczy o księżycu i naszym jego postrzeganiu. Moją uwagę przykuł jednak najbardziej fragment poświęcony pewnemu złudzeniu optycznemu związanemu z księżycem. Otóż czasami księżyc, kiedy jest nisko nad ziemią, wydaje się nam taki wyjątkowo wielki i bliski. Pewnie każdy z nas kiedyś go takim widział – niesamowity widok! Jak się okazuje ten wielki księżyc to złudzenie optyczne, któremu ulegamy. Złudzenie, którego ciągle nie rozumiemy. Prowadzono wiele przeróżnych badań, ale jak do tej pory naukowcy nie znaleźli żadnego wytłumaczenia, które przyjęliby za wystarczająco satysfakcjonujące. Niesamowite! Latamy na księżyc od ponad 40 lat, badamy go na wszystkie strony, odkrywamy coraz to nowe planety i penetrujemy przestrzeń kosmiczną, a nie potrafimy wytłumaczyć takiego zjawiska.


Ale czemu piszę o księżycu skoro powinnam o incentive? W ostatnim badaniu Site Index Annual Survey opublikowanym przez Site International Foundation przeczytałam, że 86% badanych przewiduje wzrost wykorzystania podróży motywacyjnych w perspektywie najbliższych trzech lat. Znacząca większość tych samych badanych równocześnie wierzy, że koncentracja branży na ROI choć ważna, to ustabilizuje się. Oznacza to, że oczekiwanie analizowania efektywności programów motywacyjnych, mierzenia ROI nie będzie już tak silne w najbliższych latach. Czyżby szaleństwo mierzenia efektywności programów motywacyjnych i tak modne ostatnio pytania o ROI miały się skończyć? Czy oznacza to, że ROI nie jest tak ważny, jak nam się wydawało w przypadku podróży motywacyjnych? A może okazuje się, że ROI nie dość dokładnie prezentuje efektywności programów motywacyjnych. Same cyfry nie wystarczą, aby wytłumaczyć skuteczność narzędzia. Wyjaśnić zjawisko efektywności podróży motywacyjnych. Czy jednak musimy wszystko rozumieć i dokładnie analizować? A może wystarczy cieszyć się faktem, że coś jest i jest skuteczne. Nie muszę wiedzieć dlaczego księżyc jest czasami taki wielki, żeby cieszyć się tym widokiem i wypatrywać go kolejnej nocy…

 

Justyna Skubis, dyrektor zarządzająca, Stowarzyszenie Organizatorów Incentive Travel, justyna.skubis@soit.net.pl

Zaloguj się
Informacje
Branża
Personalia
Realizacje
Otwarcia
Obiekty
Catering
Technologie
Transport
Artykuły
Wywiady
Felietony
Publicystyka
Raport
Prawo
Biblioteka
Incentive travel
Prawo
Ogłoszenia
Przetargi
Praca
Wydarzenia
Galeria
Wyszukiwarka obiektów
Nasze projekty
MP Power Awards©
MP Fast Date©
MP MICE Tour
MP MICE & More
MP Legia Cup
Nasza oferta
Reklama i promocja
Content marketing
Wydarzenia
Konkurs
Webinary
Studio kreatywne
O nas
Polityka prywatności
Grupa odbiorcza
Social media
Kontakt
O MeetingPlanner.pl