Czas na Gdańsk: podsumowanie MP MICE Tour®

MP MICE Tour Gdańsk®, fot. Bartko Dębkowski, Kreatyw Media
Na zdjęciu: MP MICE Tour Gdańsk®, fot. Bartko Dębkowski, Kreatyw Media

Gdańsk ma wiele eventowych odsłon i inspiracji – stolica bursztynu, symbol wolności, unikatowe obiekty, nowoczesne hotele wpisane w historię miasta. Przekonali się o tym uczestnicy MP MICE Tour®, którego organizatorem było Gdańsk Convention Bureau we współpracy z lokalną branżą MICE i MeetingPlanner.pl.

Wizyta studyjna w Gdańsku – mieście uznawanym za światową stolicę bursztynu – została zaplanowana w czasie, kiedy ma tam miejsce najważniejsza w międzynarodowej skali wystawa bursztynu. Międzynarodowe Targi Bursztynu i Biżuterii AMBERIF to także największa branżowa impreza jubilerska w Europie Środkowo-Wschodniej. Tegoroczna, 27. edycja odbyła się na żywo, tradycyjnie w AmberExpo, z udziałem wystawców z 13 krajów. Ale „bursztynowy zawrót głowy” to nie był jedyny punkt programu…

Uczestników MP MICE Tour® gościły trzy gdańskie hotele: Radisson Hotel & Suites, Holiday Inn City Centre, Puro Gdańsk Stare Miasto. Event managerowie sprawdzili zatem możliwości tych miejsc zarówno jako obiektów noclegowych, jak i konferencyjno-eventowych.

W AmberExpo czyli Centrum Wystawienniczo-Kongresowym Międzynarodowych Targów Gdańskich, gdzie odbywały się targi bursztynu, miały miejsce prezentacje, a Gdansk Convention Bureau kompleksowo przedstawił region i jego możliwości. Lunch w AmberExpo, oprócz nawiązań w menu do tradycji regionu, gwarantował gościom widok na „największy bursztyn świata”. Tak określany jest Stadion Energa Gdańsk, o którego potencjale do organizacji nie tylko sportowych wydarzeń uczestnicy wyjazdu studyjnego usłyszeli podczas prezentacji Arena Gdańsk Operatora.

Kolejną odsłoną Gdańska, a właściwie wycieczką w czasie, była wizyta w Stoczni Cesarskiej. Projekt „Stocznia Cesarska” zakłada ochronę i ekspozycję najcenniejszych historycznych budynków postoczniowych, z równoczesnym przystosowaniem ich do nowych funkcji oraz budowę nowych, obiektów o różnorodnym przeznaczeniu. Ale już dziś w pochodzących z przełomu XIX wieku budynkach, w industrialnym klimacie, można organizować wydarzenia.

Kolejnym punktem programu był relaks na wodzie – zapewniony przez River Cruise Gdańsk. Wycieczka klasycznym drewnianym statkiem, na wyłączność dla event managerów, połączona była z daniami serwowanymi przez Restaurację Chleb i Wino. Kontynuacją relaksu były tradycyjna Gdańska Karuzela albo AmberSky, umożliwiający spojrzenie na Gdańsk z lotu ptaka.

Kolacja i wieczór integracyjny, czyli spotkanie z lokalną branżą MICE odbyło się w Sky Barze, na siódmy piętrze Holiday Inn Gdansk – City Centre, z panoramicznym widokiem na rzekę Motławę i malownicze kamieniczki starego miasta. W wieczorze wzięli udział m.in. przedstawiciele takich firm i obiektów jak: Hotel Nadmorski Gdynia, Tarifa Corporate Events, JoyEvent, Sheraton Sopot Hotel, Hotel Scandic Gdańsk czy Hotel Mercure Gdańsk Stare Miasto. Podczas wieczoru czekała na gości niespodzianka – premierowy pokaz „światło i dźwięk” na Stadionie Energa i wieczorne zwiedzanie przestrzeni stadionu.

Sobotni poranek poświęcony był na goszczące uczestników MP MICE Tour® hotele. Pięciogwiazdkowy Holiday Inn Gdansk – City Centre znajduje się w samym sercu Gdańska, na historycznej Wyspie Spichrzów. W Hotelu znajdują się Centrum Konferencyjne (pięć sal), restauracja oraz całodobowa strefa fitness. Wszystkie pokoje (240) są klimatyzowane. Czterogwiazdkowy Radisson Hotel & Suites, Gdańsk to nowy hotel również położony na Wyspie Spichrzów. Budynek łączący historię z nowoczesnością oferuje 341 pokojów, a hotelowe centrum konferencyjno-bankietowe to ponad 1000 mkw. powierzchni. Czterogwiazdkowy Puro Gdańsk Stare Miasto znajduje się w samym centrum Gdańska, zaledwie 150 metrów od Zielonej Bramy i 300 metrów od Długiego Targu. Oferuje 211 pokojów i sześć sal konferencyjnych, z których największa – White Bear ma 140 mkw. powierzchni.

Kolejnym punktem programu było zwiedzanie Muzeum II Wojny Światowej, zarówno wywołującej ogromne emocje części wystawy stałej, jak i przestrzeni konferencyjnych i tzw. strefy wirtualnej.
Przeskokiem z historii do nowoczesności była wizyta w najwyższym budynku Gdańska – Oliviii Star i sprawdzenie możliwości eventowych tego nowo otwartego obiektu.
Wyjazd studyjny zakończyła wizyta również w nowo otwartym trójmiejskim obiekcie, ale tym razem w Sopocie. Czterogwiazdkowy Radisson Blu Hotel Sopot oferuje 219 pokojów i apartamentów z balkonami i widokiem na ogród lub park oraz dwupoziomowe centrum konferencyjne i strefę spa. Ostatnim punktem MP MICE Tour® był lunch w hotelowej restauracji, której menu oparte jest na regionalnych produktach, pochodzących często z własnej uprawy w hotelowym ogrodzie.

 

ZOBACZ FOTORELACJE
Amber Expo>>>
Stadion Energa Gdańsk>>>
Stocznia Cesarska>>>
River Cruise Chleb i Wino>>>
Sky Bar Holiday Inn Gdansk>>>
Holiday Inn Gdansk - City Centre>>>
Puro Gdańsk Stare Miasto >>>
Radisson Hotel & Suites, Gdańsk>>>
Olivia Star>>>
MP MICE Tour® atrakcje>>>
Radisson Blu Hotel Sopot>>>

UCZESTNICY MP MICE TOUR® O EVENTOWYCH MOŻLIWOŚCIACH GDAŃSKA I REGIONU

Katarzyna Gadomska, CEO Acora Events: Świetnie było zobaczyć, jak bardzo Gdańsk się zmienia
Gdańsk to wspaniałe, pełne życia miasto – świetnie było zobaczyć, jak bardzo się zmienia, jak się rozwija, jak rośnie. Myślę, że to ciekawa destynacja dla wielu branż, ale ze względu na te zmiany na pewno również dla tych związanych z infrastrukturą, inwestycjami, rynkiem deweloperskim, budowlanym oraz grup architektów.
MP MICE Tour® pokazał miejsca, o których rozwoju nie wiedziałam – jak Stocznia Cesarska – wspaniała lokalizacja z ambitnymi planami i historyczną duszą.
To był dobrze zainwestowany czas, do tego świetna grupa i pozytywna atmosfera pod czułym okiem Doroty – moja głowa wróciła do pracy pełna pomysłów!
Gdańsk – wracam niedługo!  

Tomek Korycki, dyrektor, Event Partners: Cały czas trzeba trzymać rękę na pulsie
MICE Tour do Gdańska uważam za bardzo udany – w dwa dni zobaczyliśmy wiele ciekawych obiektów i doświadczyliśmy wielu wspaniałych doznań kulinarnych i wizualnych, które na długo zapadną w naszej pamięci. Poznaliśmy przedstawicieli venues nie tylko na stopie biznesowej, ale mieliśmy też szansę na spędzenie razem czasu „po godzinach” i o to właśnie w takich wyjazdach chodzi – event to przecież emocje i osobisty kontakt, który mam nadzieję w przyszłości zaowocuje udaną współpracą.
Jako meeting planner jestem pod wielkim wrażeniem tego, jak wiele ciekawych hoteli oraz lokalizacji pojawiło się na eventowej mapie Gdańska. W minionych latach miałem już wielokrotnie okazję organizować eventy w Gdańsku i całym Trójmieście, ale ten wyjazd uświadomił mi, że cały czas trzeba trzymać rękę na pulsie, bo wokół nas pojawia się dużo więcej ciekawych lokalizacji niż nam się zdaje. Zwykle, zajęci bieżącymi projektami, nie mamy czasu na to by być ze wszystkim na bieżąco, tym bardziej czas koronawirusowego spowolnienia dobrze wykorzystać właśnie na przygotowanie się do „odbicia”, które prędzej czy później niechybnie nadejdzie.
Jako uczestnik MP MICE Tour-ów zauważam coraz ściślejszą współpracę lokalnych organizacji turystycznych i convention bureau z hotelami i innymi venues eventowymi – to bardzo dobry kierunek i szansa na realne wsparcie agencji w ich pracy.


Beata Koziarska, managing partner, Dream Poland: Bardzo mądre podejście do biznesu i współpracy
Zawsze bardzo chętnie wracam do Gdańska, od kilku lat wracam tam po inspiracje i zachwycam się tym, jak to miasto się przeobraża, z roku na rok. Inwestycje, mające na celu rewitalizacje starych, zabytkowych miejsc (jak Stocznia Cesarska), wykorzystanie ich na powierzchnie użytkowe, konferencyjne i hotelowe – jak w wypadku Wyspy Spichrzów – napawają mnie dumą. Usytuowanie w tej przestrzeni trzech hoteli – Radisson Suites, Puro, Holiday Inn ze świetną infrastrukturą, klimatem i przestrzenią konferencyjną, daje mi wiele możliwości planowania wyjątkowych wydarzeń w sercu miasta. Gdańsk zaskoczył mnie pozytywnie bardzo mądrym podejściem do biznesu i współpracy, jaką proponują sąsiadujące ze sobą obiekty – Energa Arena i Amber Expo, mogące przyjąć prestiżowe i duże wydarzenia o randze światowej. Z absolutnym podziwem obejrzałam wizjonerską aranżację trzech najwyższych pięter w budynku Olivia Star, nowoczesna, wysmakowana, spektakularna i wielofunkcyjna, obalającą moją niechęć do korzystania z przestrzeni eventowych w biurowcach.  
To były dwa bardzo intensywne dni, świetnie zaplanowane. Wyjechałam z Gdańska z pakietem dodatkowych inspiracji, informacji i przekonaniem, że teraz, zgodnie z hasłem przewodnim gdańskiego convention bureau „Czas na Gdańsk”!  

Anna Wojdan, właściciel, event manager, et cetera: Eventowa miłość do Gdańska rozkwita na nowo
Dwa intensywne dni spędzone podczas MP MICE Tour® pokazały nowoczesne i atrakcyjne oblicze Gdańska. Oprócz niewątpliwej urody, miasto zapewnia bogatą i nową bazę noclegową dla grup. Potencjał Gdańska wzrasta, biorąc pod uwagę niepowtarzalność atrakcji, jakie oferuje – możliwość wejścia na teren Stoczni, rejsy statkami, jachtami, wyjątkowe pod każdym kątem Muzeum II Wojny Światowej.
Wszystko z zachowaniem obowiązujących standardów sanitarnych, co stanowi o bezpieczeństwie gości. Z przyjemnością wrócę tu z grupą swoich klientów, żeby mogli doświadczyć niezwykłości tego miasta. Stara miłość, nie rdzewieje! Powiem więcej – rozkwita na nowo!

Dorota Wrzeciono, PR manager Mea Group: Doskonałe miejsce dla branży MICE
Wyjazd studyjny do Gdańska pokazał, że nie tylko Gdańsk, ale całe Trójmiasto jest doskonałym miejscem dla branży MICE. Świetnie skomunikowanym z innymi polskimi miastami, jak i europejskimi stolicami. Kiedy do tego dodamy różnorodną bazę hotelową, bogatą ofertę gastronomiczną oraz wysoce profesjonalną obsługę... czego chcieć więcej:) Życzymy sobie, żeby sytuacja jak najszybciej wróciła do normalności, to jest pozwoliła na udział gości w różnego rodzaju wydarzeniach – eventach, kongresach, sympozjach, targach itp. na polskim wybrzeżu.

 

Wyjazd studyjny odbył się w dniach 28 – 29 sierpnia. Organizatorami MP MICE Tour® byli: Gdańsk Convention Bureau (Visit Gdańsk), Amber Expo i MeetingPlanner.pl. Wydarzenie zostało zorganizowane w partnerstwie z Mazurkas Travel.

Zaloguj się
Informacje
Branża
Personalia
Realizacje
Otwarcia
Obiekty
Catering
Technologie
Transport
Artykuły
Wywiady
Felietony
Publicystyka
Raport
Prawo
Biblioteka
Incentive travel
Prawo
Ogłoszenia
Przetargi
Praca
Wydarzenia
Galeria
Wyszukiwarka obiektów
Nasze projekty
MP Power Awards©
MP Fast Date©
MP MICE Tour
MP MICE & More
MP Legia Cup
Nasza oferta
Reklama i promocja
Content marketing
Wydarzenia
Konkurs
Webinary
Studio kreatywne
O nas
Polityka prywatności
Grupa odbiorcza
Social media
Kontakt
O MeetingPlanner.pl