Social media – ważne narzędzie w branży incentive

Coraz więcej pytań dotyczących spraw zakupowych trafia do firm za pośrednictwem messengera. 84 procent menedżerów podejmuje decyzje dotyczące zakupów, korzystając przy tym z mediów społecznościowych, a 80 procent agencji incentive korzysta z social mediów. Podczas Incentive Travel Day, który odbył się w ramach Meetings Week Poland rozmawiano między innymi o mediach społecznościowych. 
 
W ciągu ostatnich kilku lat zaszły w tym zakresie spore zmiany. W roku 2011 głównym źródłem informacji były fora internetowe, ale już w 2016 – social media, takie jak Facebook, Twitter, Linkedin czy Instagram, używane są głównie na urządzeniach mobilnych.
 
– Planując kampanię w social mediach warto zadać sobie pytania – gdzie się chcę znaleźć, dlaczego właśnie tam, zrobić research oraz przygotować plan działania obejmujący dobór tematów, infografik i umieszczać informacje tam, gdzie są nasi klienci, osoby, do których chcemy dotrzeć – mówił Paweł Stempniak, CEO agencji Whitebits, specjalista komunikacji marketingowej w internecie, podczas drugiego dnia cyklu wydarzeń edukacyjnych i promocyjnych branży polskiego przemysłu spotkań – Meetings Week Poland 2019.
Prelekcja dotycząca nowych technologii w komunikacji w projektach incentive była częścią programu zorganizowanego przez SOIT i SITE.
 
Paweł Stempniak podczas swojego wystąpienia podał przykład realizacji promocji internetowej Podlaskie.travel, trudnej ze względu na nietypowy produkt i markę, która nie reprezentowała wielkich finansów. Jej celem było wskazanie regionu Podlaskiego jako jednej z możliwości przy rozważaniu celu wyjazdu. 
Działania rozpoczęto od diagnozy – co jest problemem grupy docelowej i w tym celu zbadano kilkudziesięciu mieszkańców Warszawy, ludzi pracujących w branży IT, osoby, które odwiedziły już wszystkie znane kurorty i miejscowości wyjazdowe. W rezultacie stwierdzono, że takim osobom najbardziej brakuje wyciszenia, kontaktu z naturą i sobą, zdarza się wypalenie zawodowe, a nawet depresja.
 
Okazało się, że Podlaskie, które nie posiada gór ani morza i któremu trudno konkurować z regionami nadmorskim, górskimi oraz topowymi miastami, może właśnie takim osobom zaoferować coś innego i że jest to coś, czego potrzebują – możliwość odzyskania równowagi poprzez kontakt z przyrodą.
W rezultacie takich działań Podlaskie stało się jedynym regionem, który promuje się na Linkedin, a sposobem na tę promocję stał się język biznesu połączony z elementami natury, przyciągający ciekawymi pomysłami słownymi i skojarzeniami z pojęciami używanymi w technologii.
 
Prelegent podkreślał, że w opracowywaniu takich kampanii mogą pomóc zasady dotyczące planowania podróży, które mówią o niepodejmowaniu zbyt szybkich decyzji, o podejmowaniu wysiłku, aby czasem robić coś inaczej niż wszyscy, szukaniu odniesień do wspólnych doświadczeń, co pozwala zbudować relację na innym poziomie, czy skupieniu się na celach oraz elastyczności w ich realizacji.
 
Barbara Stawarz-Garcia, właściciela agencji Happy Content oraz biura podróży Hola Cuba, autorka książki „Content marketing po polsku”, zachęciła do budowania tzw. mapy momentów marketingowych, określenia ich słów kluczowych i tworzenia efemerycznych treści, które wypełnią chwile spędzane przez potencjalnego klienta przed ekranem smartfona. – Z wyliczeń wynika, że takich momentów marketingowych jest 150 dziennie – mówiła.
 
Według prelegentki wśród narzędzi content marketingowych B2C na pierwszym miejscu są social media, potem – blog, email, wideo, eventy, infografiki, zdjęcia oraz ilustracje, a na ostatnim miejscu – e-booki.
W przypadku narzędzi w zakresie działania B2B również przodują social media, poprzedzane przez blog, email oraz eventy. E-booki, odmiennie jak w przypadku relacji B2C, znajdują się na piątym miejscu, nie na ostatnim.
 
–  Internauci interesują się zwykle sobą, większość czasu na Facebooku spędzają na przeglądaniu swojego profilu – mówiła prelegentka. – Dlatego ważne jest dopasowanie treści do czytelnika oraz tworzenie prostych wpisów, dotyczących zwykłych zdarzeń.
Internetowe treści można podzielić na trzy typy: hub – zawierające stałe treści, regularnie przeglądane, help – pozwalające znaleźć rozwiązanie określonego problemu, oraz hero – treści wywołujące emocje, zapadające w pamięć na dłuższy czas. Dobry content marketing powinien łączyć te trzy funkcje.
 
– Najbardziej cenione są relacje wideo na żywo, gdyż one budzą emocje, związane na przykład z oczekiwaniem na jakieś wydarzenie – mówiła Barbara Stawarz-Garcia. Podała także zasady dotyczące czasu publikacji postów. Na Facebooku najlepiej robić to wieczorami oraz w weekendy, natomiast na Linkedin, który czyta personel branżowy, rano, przed rozpoczęciem pracy, oraz tuż przed jej zakończeniem, najlepiej w środku tygodnia.
 
Widoczność tekstów zwiększają emotikony, dobrze dobrane kolory, hashtagi (minimum 10), na Instagragmie natomiast – dobrze zaaranżowane, nieprzypadkowe zdjęcia oraz dłuższe posty i komentarze. Kluczowe jest pierwsze 2,5 godziny po publikacji postu. Jeżeli w tym czasie nie ma reakcji, to prawdopodobnie już jej nie będzie. Większy zasięg ma ta publikacja, która w ciągu pięciu minut ma sto polubieni, niż taka, która w ciągu dnia nazbierała ich zaledwie 10.
 
Wydarzenia w ramach Meetings Week Poland 2019 odbywały się od 20 do 22 marca 2019 roku w Centrum Konferencyjnym MsMarmaid w Warszawie.
Zaloguj się
Informacje
Branża
Personalia
Realizacje
Otwarcia
Obiekty
Catering
Technologie
Transport
Artykuły
Wywiady
Felietony
Publicystyka
Raport
Prawo
Biblioteka
Incentive travel
Prawo
Ogłoszenia
Przetargi
Praca
Wydarzenia
Galeria
Wyszukiwarka obiektów
Nasze projekty
MP Power Awards©
MP Fast Date©
MP MICE Tour
MP MICE & More
MP Legia Cup
Nasza oferta
Reklama i promocja
Content marketing
Wydarzenia
Konkurs
Webinary
Studio kreatywne
O nas
Polityka prywatności
Grupa odbiorcza
Social media
Kontakt
O MeetingPlanner.pl