Studium przypadku: „Lider Nieruchomości” – EmLab dla serwisu Otodom
Agencja EmLab (Grupa S/F) zrealizowała dla serwisu ogłoszeń nieruchomości Otodom konkurs „Lider Nieruchomości”. Wieloetapowy projekt miał swój finał podczas gali, która odbyła się w hotelu Narvil.
Wprowadzenie
Konkurs Lider Nieruchomości Otodom to pierwszy i jedyny tego typu projekt dla biur oraz pośredników nieruchomości. Podczas tegorocznej edycji zostało przyznanych 18 nagród w trzech kategoriach: Najlepsze Biuro Nieruchomości z każdego województwa, Najlepsze Biuro Ogólnopolskie oraz Najlepszy Pośrednik Nieruchomości.
Pomimo ogromnej dynamiki rozwoju branży pośrednictwa sprzedaży i wynajmu nieruchomości, w Polsce nie powstał wcześniej żaden prestiżowy i liczący się ranking klasyfikujący podmioty działające w tym obszarze.
Kto
Organizatorem wydarzenia był Otodom - najpopularniejszy serwisu ogłoszeń nieruchomości w Polsce. Kompleksową realizacją konkursu „Lider Nieruchomości” zajęła się agencja EmLab (Grupa S/F). Partnerem merytorycznym konkursu została agencja badawcza IQS.
Gdzie
W konkursie wzięły udział biura nieruchomości i pośrednicy z całej Polski. Gala finałowa konkursu odbyła się podczas IV Spotkania Liderów Nieruchomości Otodom w hotelu Narvil w Serocku.
Kiedy
Konkurs został podzielony na trzy etapy. Zgłoszenia wystartowały 4 marca 2019 roku, a formularz konkursowy można było wypełniać do 24 marca. Od 25 marca w ramach II etapu trwało badanie jakościowe, a w ramach III etapu wytypowani uczestnicy w dniach 1 kwietnia – 10 maja brali udział w badaniu typu Mystery Shopper.
Ogłoszenie wyników konkursu i wręczenie statuetek odbyło się 20 maja.
Wydarzenie
Zakres projektu przygotowanego przez agencję obejmował opracowanie metodologii oraz szczegółowego mechanizmu konkursu m.in.: przygotowanie kategorii oraz regulaminu.
W rezultacie zaproponowana formuła rankingu spotkała się z ogromnym zainteresowaniem ze strony branży pośrednictwa nieruchomości. Metodologia konkursu została oparta na trzech projektach badawczych, łączących różne źródła danych. Dzięki algorytmowi przygotowanemu przez agencję IQS, w badaniach mogły wziąć udział zarówno małe, jak i duże biura, z metropolii oraz z mniejszych miejscowości.
Podczas tegorocznej, pierwszej edycji konkursu zostało przyznanych 18 nagród w trzech kategoriach: Najlepsze Biuro Nieruchomości z każdego województwa, Najlepsze Biuro Ogólnopolskie, Najlepszy Pośrednik Nieruchomości.
Ogłoszenie wyników i wręczenie statuetek laureatom miało miejsce podczas Spotkania Liderów Nieruchomości Otodom – cyklicznego wydarzenia, które gromadzi największych pośredników i biura nieruchomości z całej Polski.
Poza symbolicznymi statuetkami i certyfikatami nagrodą w konkursie była kampania informacyjna, w skład której weszły publikacje w mediach patronackich konkursu: w Gazecie Wyborczej, Newsweeku, Business Insider i Tok.fm oraz w serwisach Gazeta.pl i Wyborcza.pl, a także w mediach własnych Otodom – w magazynie Agent Nieruchomości oraz na blogu firmowym serwisu.
Ogromne zainteresowanie rankingiem oraz wysoka frekwencja w samym konkursie sprawiły, że organizatorzy już zapowiadają edycję Lider Nieruchomości Otodom 2020. Ze względu na wysoką frekwencję, która – jak podkreślają – kilkukrotnie przerosła pierwotne założenia, organizatorzy planują wcześniej uruchomić start zgłoszeń do rankingu, a przez to wydłużyć cały czas trwania konkursu i poszczególnych etapów badawczych. Więcej informacji o konkursie znajduje się na stronie lidernieruchomosci.otodom.pl, a lista tegorocznych laureatów jest dostępna pod adresem: https://www.otodom.pl/wiadomosci/wydarzenia/znamy-liderow-nieruchomosci-otodom-sprawdz-kto-zostal-laureatem-id9588.html
– Konkurs Lider Nieruchomości to kolejny projekt w naszym portfolio, który łączy ideę eventu ze znacznie szerszą perspektywą marketingową, głęboko wnika w strategię marki, dla której pracujemy – komentuje Wojciech Małysz, dyrektor zarządzający agencji EMLAB (Grupa S/F). – Realizacja niestandardowego rankingu opartego o opracowanie metodologii badawczej i kolejna już współpraca z serwisem Otodom dają nam dużą satysfakcję, bo potwierdzają, że skuteczny event marketing to obszar o wiele szerszy niż tylko produkcja i komunikacja wydarzeń – podsumowuje Małysz.