Tugether przedstawia rekomendacje dla „nowego ładu hotelowego”

Grupa podmiotów tworzących branżowy sztab kryzysowy Tugether przedstawiła rekomendacje dotyczące funkcjonowania hoteli, obiektów i pensjonatów w związku z ogłoszeniem ich otwarcia w drugim etapie „luzowania” obostrzeń w trakcie epidemii COVID-19.
 
Tugether podkreśla, że ponowne otwarcie hoteli ma istotne znaczenie gospodarcze oraz społeczne, głównie z powodu ochrony miliona miejsc pracy i trudno odnawialnych aktywów infrastruktury turystycznej, jakimi są hotele, pensjonaty, czy inne obiekty świadczące usługi zakwaterowania.
 
Trwają obecnie prace, zarówno po stronie hotelarzy, jak i instytucji państwowych, nad stworzeniem i wdrożeniem norm tworzących „nowy ład hotelowy”, zapewniający bezpieczeństwo gości, pracowników i partnerów obiektów. Powinny zatem zostać opracowane w sposób wspólny wytyczne  dla interesariuszy branży hotelarskiej mające na celu pomoc w przestrzeganiu  odpowiednich norm bezpieczeństwa.
Jednocześnie należy zwrócić uwagę, iż nowe wytyczne nie mogą stać się barierą finansową i organizacyjną uniemożliwiającą funkcjonowanie obiektu. Wprowadzenie nowych protokołów bez uwzględnienia uwarunkowań ekonomicznych, operacyjnych oraz specyfiki działalności obiektów może doprowadzić do nieotwarcia obiektów czyli w praktyce, do braku zniesienia „zakazu działalności" – podkreślają autorzy rekomendacji.
 
Oczywiste jest, że trudno sobie wyobrazić krajową turystykę bez hoteli, obiektów i pensjonatów, ale także trudno sobie wyobrazić działalności tych obiektów bez bezpiecznego ale i szybkiego otwarcia: transportu, turystyki zorganizowanej, turystyki przyjazdowej i MICE.
 
Wytyczne powinny zatem motywować przedsiębiorców hotelarzy do bezpiecznego i jak najszybszego ponownego otwarcia obiektów.
 
Tugether proponuje zatem intensyfikację wspólnych działań branży oraz instytucji publicznych mających na celu stworzenie i wdrożenie nowych wytycznych dla działalności hotelowej.
 
Proponowane rozwiązania
 
Rekomendowane wytyczne do otwierania i dalszego funkcjonowania hoteli/obiektów/pensjonatów w związku z ogłoszeniem ich otwarcia w drugim etapie „luzowania” w trakcie epidemii COVID-19
 
I. Procedury zapobiegawcze
•badanie temperatury i wprowadzenie oświadczenia dla gości dotyczących stanu zdrowia (pod rygorem braku możliwości zakwaterowania w przypadku odmowy),
•obowiązek informowania pracowników i gości odnośnie najważniejszych postanowień protokołu sanitarnego obiektu,
•wprowadzenie zasad bezpieczeństwa do regulaminu obiektu,
•ograniczenie do minimum czasu przebywania gości w obszarze recepcyjnym.
 
II. Zapewnienie bezpiecznych odległości pomiędzy pracownikami obiektu, gośćmi oraz zapewnienie środków higieny dla gości i obsługi oraz sposoby dezynfekcji
•przyjęcia gości w liczbie dwóch osób na pokój – zmniejsza to liczbę gości w hotelu (także korzystających z powierzchni wspólnych),
•bezpieczne ale i też w miarę komfortowe wydawanie posiłków w restauracji tylko dla gości obiektu. To jeden z kluczowych czynników decyzji zakupowych klientów (niezbędny w czasie kiedy samodzielne restauracje pozostają zamknięte) - proponujemy ograniczenie liczby osób w restauracji o połowę, przy zachowaniu zasad dystansowania społecznego i reżimu sanitarnego wydawania posiłków (rezygnacja z bufetu),
•uruchomienia sal konferencyjnych w reżimie obiektów sakralnych (obecnie 1 osoba na 15mkw) – rozwiązania przyjęte dla spotkań religijnych mimo że bardzo rygorystyczne umożliwi pracę nad odbudową popytu ze strony klientów grupowych,
•możliwość wynajmu elementów infrastruktury obiektu na wyłączność dla osób wspólnie zakwaterowanych (na przykład sauna, siłownia) – każdorazowa dezynfekcja po użyciu,
•dozowniki z płynem do dezynfekcji rąk powinny być dostępne dla gości na terenie hotelu, a w szczególności przy wejściach na teren obiektu, w obszarze recepcji, wind, punktów, 
• konieczność dostosowania działalności obiektów do wytycznych sanitarnych, takich jak dezynfekcja, ozonowanie pokoi, wietrzenie obiektu.
•bezwzględny zakaz przebywania w obiekcie osób, które nie są w nim zakwaterowane (zakaz „odwiedzin” podobnie jak to ma miejsce aktualnie w szpitalach). 
•sprzątanie pokoi i powierzchni wspólnych zgodnie z reżimem szpitalnym,
•obowiązek zapewnienia środków ochrony osobistej pracownikom oraz taki sam obowiązek po stronie dostawców (maseczki, przyłbice itp.),
•obowiązek dezynfekcji sprzętów udostępnionych gościom jak np. sprzęt sportowy (rower, kajak itp.).
 
III. Procedury dotyczące postępowania w przypadku potwierdzenia zakażenia wirusem COVID-19 na terenie obiektu:
•ustalenie listy osób obecnych w tym samym czasie w obiekcie i zalecenie stosowania się do wytycznych Głównego Inspektora Sanitarnego,
•szczególna dezynfekcja przestrzeni, w której przebywał zakażony gość,  pracownik  lub dostawca.
 
Branżowy Sztab Kryzysowy tworzą:
1. Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR - Paweł Tyszkiewicz
2. Klub Agencji Eventowych SAR - Mariusz Nowak
3. IAA Polska - Jerzy Minorczyk
4. Stowarzyszenie Branży Eventowej - Marta Chmielewska
5. Stowarzyszenie Organizatorów Incentive Travel - Olga Krzemińska – Zasadzka, Łukasz Adamowicz
6. Meeting Professionals International Poland Chapter - Monika Dymacz Kaczmarczyk
7. SITE Polska - Society for Incentive Travel Excellence - Chapter Poland - Grażyna Grot - Duziak
8. Polska Izba Przemysłu Targowego - Przemysław Trawa/ Beata Kozyra
9. Stowarzyszenie Konferencje i Kongresy w Polsce - Katarzyna Cioch
10. Zrzeszenie Agentów IATA w  Polsce - JJ Singh
11. Polska Izba Turystyki - Paweł Niewiadomski
12. Polski Związek Organizatorów Turystyki - Sławomir Szulc
13. Ogólnopolskie Stowarzyszenie Agentów Turystycznych - Marcin Wujec
14. Izba Gospodarcza Hotelarstwa Polskiego  - Ireneusz Węgłowski
15. Warszawska Organizacja Turystyczna - Barbara Tutak, Mateusz Czerwiński
16. Łódzka Organizacja Turystyczna - Tomasz Koralewski
17. Polskie Stowarzyszenie Przewoźników Autokarowych - Rafał Jańczuk
18. Stowarzyszenie Organizatorów Imprez Artystycznych i Rozrywkowych - Mikołaj Ziółkowski
19. Polska Izba Turystyki Młodzieżowej - Krzysztof Męziński
20. Polskie Towarzystwo Turystyczno-Krajoznawcze - Jerzy Kapłon
21. Izba Turystyki RP - Marek Ciechanowski
22. Polska Izba Hotelarstwa - Marek Łuczyński
23. Krakowska Izba Turystyki - Piotr Laskowski
24. Konsorcjum Polskich Biur Podróży - Artur Matiaszczyk
25. Polskie Stowarzyszenie Pilotów Wycieczek Zagranicznych- Piotr Zubrzycki
26. Turystyka incoming - Andrzej Hulewicz
27. Harmony Polish Hotels - Elżbieta Landon
28. Polska Izba Techniki Estradowej -  Grzegorz Łapczyński
29. Polskie Stowarzyszenie Rozwoju Infrastruktury Sportu i Rekreacji - Marcin Herra
30. Polska Izba Artykułów Promocyjnych - Edyta Lisowska
31. Polski Holding Hotelowy - Paulina Mazurkiewicz Kurek
Zaloguj się
Informacje
Branża
Personalia
Realizacje
Otwarcia
Obiekty
Catering
Technologie
Transport
Artykuły
Wywiady
Felietony
Publicystyka
Raport
Prawo
Biblioteka
Incentive travel
Prawo
Ogłoszenia
Przetargi
Praca
Wydarzenia
Galeria
Wyszukiwarka obiektów
Nasze projekty
MP Power Awards©
MP Fast Date©
MP MICE Tour
MP MICE & More
MP Legia Cup
Nasza oferta
Reklama i promocja
Content marketing
Wydarzenia
Konkurs
Webinary
Studio kreatywne
O nas
Polityka prywatności
Grupa odbiorcza
Social media
Kontakt
O MeetingPlanner.pl